Huijari huuto.netissä
-
Huijari huuto.netissä
Viesti Kirjoittaja Volante1 »
-
Re: Huijari huuto.netissä
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Mitä nyt pientä salapoliisin työtä tein, niin tässä ilmeisesti linkki ilmoitukseen. Kohteen kuvauksessa sanotaan "Kone ostettu applestoresta pari kuukautta sitten eli takuuta on jäljellä viel reilusti!" - Eikö tämä herättänyt epäilyksiäsi, koska Powerbookkeja ei ole myyty AppleStoressa yli vuoteen.Volante1 kirjoitti:Ei sinänsä yllätys, mutta pääsi kusettamaan meikäläiseltä 760€. Eli kaveri kauppasi 17" Powerbookia kahdella akulla ja kantolaukulla varustettuna. Käyttäjätunnus oli "olddirrtyb". Kaveri kertoi olevansa Oulusta. Kauppa tehtiin -rahat tilille, paketti postiin -periaatteella. Maksoin koneen, niin kuin sovittiin ja kaveri oli todella ystävällinen ja kertoi vieneensä koneen postiin jne. Ongelmat alkoi kun aloin kyselemään seurantakoodia paketista. Kaveri vain sanoi olevansa poissa kotoa ja kertoi laittavansta koodin seuraavana aamuna. Seuraavana aamuna kyselin koodia ja hän sanoi, että ota iisisti, koodi tulee. Tähän yhteyden pito loppuikin myyjän osalta eikä hän vastaa enää puheluihin eikä viesteihin. Munat pois! Tein rikosilmoituksen ja toivon saavani rahani oikeusteitse, rehellisesti. Jos tämä kertomus täsmää jonkun toisen kokemukseen, niin ottakaa yhteyttä!
Myyjän tunnus on muuten oldirrtyb, sinulla oli yksi d liikaa. Myyjällä oli yksi palaute ennestään, tästä kohteesta, Xbox 360-konsolista. Palautteita tämän kohteen "kaupoista" oli vaihdettu pari minuuttia sulkeutumisen jälkeen, eli mitä todennäköisimmin huudettu kaverin kohteesta, jotta saatu yksi positiivinen palaute, jolla huuto.netissä saa hieman lisää luottamusta.
Powerbook -myynti-ilmoitus oli laitettu puolisen tuntia tuon Xbox-huudon päätyttyä, joten periaatteessa Xbox-kohteen toista osapuolta, käyttäjää nimeltä damienfin voisi pitää melkein rikoskumppanina (?), koska hänen avullaan oli hommattu tuo luottamusta antava positiivinen palaute, tiedä vaikka olisivat toimineet yhdessä. Ilmeisesti kyse alaikäisistä kaveruksista, sellaiselta toiminnalta vaikuttaa, kirjoitustyylistäkin jotain huomaa. Kuusamossa tai Oulussa ilmeisesti asustavat, jos noiden kahden huutokohteen paikkakunnat pitävät yhtään paikkaansa. Saitko huuto.netistä myyjän osoitetietoja, puhelinnumeroa tms, vai oliko ne keksittyjä?
-
Re: Huijari huuto.netissä
Viesti Kirjoittaja harri »
Jota minä en ainakaan tuiki tuntemattoman kanssa missään tapauksessa tekisi ainakaan tuon hintaluokan tavarasta. Olisi kannattanut hoitaa postiennakolla. Kts. http://www.posti.fi/paketit/lisapalvelu ... nakko.htmlVolante1 kirjoitti:Kauppa tehtiin -rahat tilille, paketti postiin -periaatteella.
Tämä nyt on tietenkin jälkiviisautta, mutta ensi kerralla sitten...
-Harri
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=82791
Kyselin asiaa aikoinaan (ja vähän myöhemminkin) tarkemmin... Kundi käyttää useita "oikeita nimiä" ja vielä useampia aliaksia. PC-puolella huijannut porukkaa vuosia... Mulle "myi" minin...
EN TIEDÄ ONKO SAMA KAVERI MUTTA KANNATTANEE TARKISTAA!
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
-
Viesti Kirjoittaja Hostikka »
-
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Ite onneks aikoinaan tajusin tarkistaa kuka myy...MacAntti kirjoitti:Mä olen kyllä aina ihmetellyt sitä, kun monet sanoo ostavansa huuto-netissä tavaraa juuri tuolla tavalla. Ensin rahat tilille ja sitten odotellaan tavaraa. Onko paha maailma jo sitten tähän ikään mennessä opettanut, tiedä häntä, mutta mulle ei kyllä tulisi mieleenkään maksaa kenellekään ventovieraalle euron euroa, ellen jo toisella kädellä pitäisi kaupan kohteesta kiinni.
Eli myyjä otti yhteyttä mun osto ilmoituksen perusteella. Käytti itselleen rekisteröityä puh.nroa ja yliopiston sähköpostia. Ainoa kerta kun oon ostanut jotain niin että maksoin ennakkoon... No onneks sain rahani helposti takasin kun tiesin ketä etsiä. 8)
edit. Lähetin vahingossa liian aikasin....
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Liikaa varovaisuutta ei kaupanteossa ainakaan ole ollut, kun myyjä on näin heti jäänyt kiinni valeesta ja kuitenkin koneesta on tarjottu riihikuivaa. Jälkiviisaus on helppoa joo. Sympatiat kaikesta huolimatta ostajan puolella. Poliisi hoitaa eteenpäin, toivottavasti selviää.
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Viesti Kirjoittaja Volante1 »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Että valitset kännykän asetuksista, että kun soitat, numeroasi ei lähetetä puhelun vastaanottajan puhelimeen jolloin vastaanottaja ei voi tietää kuka soittaa ja yleensä näinollen vastaa siihen puhelimeen.wanders kirjoitti:Mitä tää tarkoittaa suomeksi?Muffe kirjoitti:Kannattaa laittaa numero tuntemattomalle, olla soittamatta 24 h ja sitten soittaa ja sanoa muutamia valittuja sanoja. takapuoliä tommosset tyypit.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ok, en vain tajunnut tuota "laita numero tuntemattomalle", ajattelin että soittaa sille tms.Muffe kirjoitti:Että valitset kännykän asetuksista, että kun soitat, numeroasi ei lähetetä puhelun vastaanottajan puhelimeen jolloin vastaanottaja ei voi tietää kuka soittaa ja yleensä näinollen vastaa siihen puhelimeen.wanders kirjoitti: Mitä tää tarkoittaa suomeksi?
-
Viesti Kirjoittaja laika »
Vaikka olenkin mielestäni epäilevää laatua oleva naisihminen niin olen kyllä itsekin ostanut tuolla lailla etukäteen maksaen - ja myynytkin, ulkomaisia nettihuutokauppoja myöten. Tyhmää tai ei.Volante1 kirjoitti:Tiedän, että nykypäivän petollisessa maailmassa on typerää maksaa mitään etukäteen, mutta huuto.netissä moni ei lähetä tuotetta ennen kuin rahat on maksettu. Omaa tyhmyyttähän tämä oon, mutta itse kun on koittanu olla aina sanojensa mittainen, niin tavallaan sitä luottaa sellaiseen mies miehelle -sanaan. Kerron tässä jutun edetessä miten tässä hommassa käy. Jos jollain on vihiä siitä, mistä kyseisen huijari löytää ja kuka hän on, maksan rahojen palautumiseen johtavasta vihjeestä tuntuvan palkkion. Yst. terveisin: Ville Helminen / 0500-971 093
Harmittaa todella puolestasi ja toivon, että saat rahasi takaisin ja voro joutuu teoistaan vastuuseen. Eikös kuitenkin Huuto.net ole jonkunlaisena tukena ja turvana tällaisissa tapauksissa?
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Vihreämies, onko asia edistynyt?

-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

Pikkuveli sen sijaan on hukannut tonnin edestä huutonet-kauppojen takia. Eikä ole vieläkään oppinut, että kannattaa pyytää tavara ensin, sitten vasta maksaa.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Raru »
Muutamia hupihuutoja on tullut kohdalle, muuten kaupat ovat sujuneet moitteetta.
Haluaisin mainita vielä "rahat tilille, tavara postiin" kauppaehdosta etten myy tavaraa muulla tavalla, en edes vaikka saisin toimituskulut etukäteen tilille. Edellä mainittu toimintamalli aiheuttaa vain turhaa odottelua kummallekin osapuolelle. Ellei huutaja noudata kohteessa mainittuja ehtoja, laitan negatiivista palautetta. Ja ostajien pyyntöihin lähettää tavara ensin ja tavaran käpälöinnin jälkeiseen maksuun viittaan kintaalla.
Btw. lisätäkseni vielä, ko. kohde on malliesimerkki mihin ei tulisi huutaa euroakaan.
Nimimerkillä; henkilö joka huutaa satojen eurojen kohteita tarkistamatta myyjän palautteita.
-
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Itse taas olen ostanut ja myynyt huuto.netissä sen verran tavaraa, että yli 70 positiivista palautetta on kertynyt, ja aina on toimittu rahat tilille - paketti postiin periaatteella, eikä kertaakaan ole ollut valittamista. Tosin kaikki tavarat ovat olleet alle 100e hintaisia...Erño kirjoitti:Minä en ole huutonetistä ostanutmitään, vaan hompun välityksellä digiboxin. Se kauppa tietenkin sujui hyvin![]()
Pikkuveli sen sijaan on hukannut tonnin edestä huutonet-kauppojen takia. Eikä ole vieläkään oppinut, että kannattaa pyytää tavara ensin, sitten vasta maksaa.
Minä taas jätän joskus vastaamatta tuntemattomiin puheluihin. Jos soittaja ei vaivaudu numeroaan laittamaan näkymään, niin ei asiakaan voi olla kummoinen, antakoot olla minun puolestani. 8)Muffe kirjoitti:Että valitset kännykän asetuksista, että kun soitat, numeroasi ei lähetetä puhelun vastaanottajan puhelimeen jolloin vastaanottaja ei voi tietää kuka soittaa ja yleensä näinollen vastaa siihen puhelimeen.
-
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »
Toivotaan että käy parhain päin ja saat rahasi takaisin. Aikaa se saattaa jonkun verran ottaa.
ps. Itsellä menneet lukkoon lyödyt kaupat hyvin huuto.netissä. Yksi huijari joskus paljastui, kun olin valmis noutamaan tuotteen paikan päältä ja aloin kyselemään mahdollista aikaa/paikkaa niin eipä kaveri enää vastannutkaan posteihin/puheluihin. Kannattaa ehkä kokeilla

EDIT: "myyn koneen poijes kun tartten tehokkaampaa pöytäkonetta.Tohon saa viel toisen akun matkaan kun toi on jostain syystä vähän heikko mikä tuli koneen matkassa alunperin. " Niin just. Millähän keinolla akun saisi parissa kuukaudessa rapakuntoon? Noh, yleensähän ne on jostain syystä vähän heikkoja...

iPhone 11Pro, MBP 13", MB 12", iMac Pro, iPad Pro 11"
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei se nyt aina ole ihan noinkaan. Minulle esim. kerran soitti rikospoliisi (numeroa ei näytetty), kun ilmoitti minulta varastetusta tavarasta, jonka sitten näin sain takaisin.MacTwist kirjoitti:Minä taas jätän joskus vastaamatta tuntemattomiin puheluihin. Jos soittaja ei vaivaudu numeroaan laittamaan näkymään, niin ei asiakaan voi olla kummoinen, antakoot olla minun puolestani. 8)
Itse kyllä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Mutta kukin tyylillään.
-Harri
-
Huijareita molemmat, tai yks ja sama tyyppi.
Viesti Kirjoittaja Mikkou »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka