Minä en kanssa tunne ketään niin tärkeätä henkilöä että pitäisi numero salata. Salatut jää aina vastaamatta, eikä siinä mitään menetä vaikkei vastaakaa. Jos soittajalaa on oikeaa asiaa voi hän jättää vastaajaan viestin.harri kirjoitti:Ei se nyt aina ole ihan noinkaan. Minulle esim. kerran soitti rikospoliisi (numeroa ei näytetty), kun ilmoitti minulta varastetusta tavarasta, jonka sitten näin sain takaisin.MacTwist kirjoitti:Minä taas jätän joskus vastaamatta tuntemattomiin puheluihin. Jos soittaja ei vaivaudu numeroaan laittamaan näkymään, niin ei asiakaan voi olla kummoinen, antakoot olla minun puolestani. 8)
Itse kyllä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Mutta kuikin tyylillään.
-Harri
Huijari huuto.netissä
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Joissakin työpaikoissa on käytäntönä, että soittajan numero ei näy työpuhelimesta soitettaessa. Minulla on eräissä valtion laitoksissa tällaisia kavereita. Vastaan siis salatuista numeroista tuleviin puheluihin ja toivon ettei soittaja ole TV-lupatarkastaja.iPratt kirjoitti:Minä en kanssa tunne ketään niin tärkeätä henkilöä että pitäisi numero salata. Salatut jää aina vastaamatta, eikä siinä mitään menetä vaikkei vastaakaa. Jos soittajalaa on oikeaa asiaa voi hän jättää vastaajaan viestin.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Tunnen myös tapauksia. Mulla työstä johtuen oma numero ollut salainen vuosikaudet. Joskus harmittaa, kun tutut ei vastaa soittooni, olettaen mun olevan lehdenmyyjän, aina kun en muista numeroa laittaa näkyviin (ainakin niin sanovat) Tosin myyjilläkin jo taitaa olla numerot näkyvissä.amanita kirjoitti:Tunnen muutaman naisimmeisen, joiden entinen kumppani on häirinnyt soitoillaan. Näissä tapauksissa on ymmärrettävää pitää numero tuntemattomana.
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Esim. viime vuonna, kun siirryin omppu-leiriin niin tuli pistettyä PC paloiksi ja myytyä osat pitkin Suomea. Suurin osa oli näitä maksu etukäteen juttuja. Eihän siinä mitään, kun olen rehellinen kauppamies, mutta melko helposti ja luottavaisesti ihmiset laittavat rahat tulemaan. Ihan yhden sähköpostiviestin jälkeen.
Onneksi suurin osa ihmisistä on rehellisiä ja toimii niinkuin pitää, mutta se pieni prosentti joka tötöilee pitäisi raahata kivimuurin eteen ja täräyttää MG-42:lla nurin. Tötöilijöiden takia kohta kukaan enää uskalla myydä tai ostaa mitään...
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja Lgo »
Itsekin olen jo 7 vuoden ajan käyttänyt Huuto.nettiä, ja aina oma periaatteeni myyjänä on ollut että en lähetä tuotetta matkaan ennenkuin näen rahat tililläni. Tämä ihan siitä syystä että on noitakin kusettajia liikkellä, jotka koittavat saada tuotteen matkaan ennen maksua.
Ikävä juttu, toivottavasti jää moinen retku kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja jhakwe »

-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Huuto netin pitäisi vaatia tunnistautumista pankkitilin kautta silloin kun omia tietoja vaihdetaan. Tuskin kuitenkaan alkaa näin tekemään koska siitähän pitää käyttäjän maksaa voi olla että käyttäjät katoaisi.Huuto.nettiin rekisteröityminen vaatii nuo tiedot, mutta tämän jälkeen tietoja voi muokata ja vaikka poistaa. Onkohan sähköposti ainoa pakollinen tieto
Minusta tämä olisi kuitenkin fiksua niin ei pystyisi huvikseen vaihtamaan omia tietoja vääräksi.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Olis vähän kohtuutonta joutua makamaan jos muuttaa..zemex kirjoitti:Huuto netin pitäisi vaatia tunnistautumista pankkitilin kautta silloin kun omia tietoja vaihdetaan. Tuskin kuitenkaan alkaa näin tekemään koska siitähän pitää käyttäjän maksaa voi olla että käyttäjät katoaisi.Huuto.nettiin rekisteröityminen vaatii nuo tiedot, mutta tämän jälkeen tietoja voi muokata ja vaikka poistaa. Onkohan sähköposti ainoa pakollinen tieto
Minusta tämä olisi kuitenkin fiksua niin ei pystyisi huvikseen vaihtamaan omia tietoja vääräksi.
-
-
Viesti Kirjoittaja Volante1 »

-
Viesti Kirjoittaja Jepe »
Itsekin menetin tasan vuosi sitten eBayhin huijarille 1100e ja se tuntu ihan v*tun p*skalta! Asiasta tehtiin tietenkin rikosilmoitus, mutta syyttäjän päätös oli kielteinen. Asia oli liian pieni tutkittavaksi. Itse kuitenkin selvitin asiaa eteenpäin ja sain selville että rahat oltiin nostettu Iso-Britannian (en muista kaupunkia) Western Unionin toimistossa. Asia olisi ollut niin simppeli poliisin ratkaista kun on Europolit sun muut, mutta poliisilla ei ollut resursseja. Otin asiastani opikseni enkä enää IKINÄ tee täysin loppuun asti harkittuja kauppoja. Ikinä ei saa olla niin paljon materian himoissa, että ei kykene tekemään viisaita ratkaisuja. Itse siihen lankesin, mutta otin kyllä myös 100% opikseni. Erittäin hyvä sääntö kaupankäynnissä on: Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole. Otatpahan ainakin opiksesi asiasta. Toivotaan kuitenkin, että tekijä jää kiinni ja saat rahasi.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Muistanette parin vuoden takaa kaverin joka räjäytti omatekoisen pommin Myyrmäen ostoskeskuksessa. Viikonloppuna alkoi kova etsintä, jossa nettietsivät saivat paljon aikaan ja olivat koko ajan hieman poliisia edellä.
Tähän liittyy myös varjopuolensa, sillä tälle pommintekijälle löytyi täydellinen etu-sukunimi-kaima, joka sattumoisin oli tietojenkäsittelyn opiskelija. Arvatkaa vain, oliko kaveri saanut postia (muusta en tiedä, ehkä myös puheluja).
Joten jätetään tämä kaimojen arvuuttelu, jooko?
(Rikolliset ovat rikollisia, mutta oman käden oikeus ei ole oikea tie.)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kyllä poliiseilla on virkavelvollisuus tutkia heille tehdyt rikosilmoitukset, joten eiköhän asia selviä. Korvauksen saaminen onkin sitten kokonaan toinen juttu ja se taas ei riipu kytistä.MVi kirjoitti:Poliisilla on siis käytössään puhelinnumero, tilinumero, IP-numero ja ehkä jotain muutakin. Kyllä niillä pääsee jäljille jos niin päättävät.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Jep ja huuto.netissä on helppo toimia toisen henkilötunnuksilla.wanders kirjoitti:Tuli tuosta kaiman löytämisestä mieleen varottava tapaus, jossa nettietsijät menivät hieman överiksi.Tähän liittyy myös varjopuolensa, sillä tälle pommintekijälle löytyi täydellinen etu-sukunimi-kaima, joka sattumoisin oli tietojenkäsittelyn opiskelija. Arvatkaa vain, oliko kaveri saanut postia (muusta en tiedä, ehkä myös puheluja).
Joten jätetään tämä kaimojen arvuuttelu, jooko?
(Rikolliset ovat rikollisia, mutta oman käden oikeus ei ole oikea tie.)
Mä en kyllä ole tajunnut mitä hyötyä loppujen lopuksi tuosta postiennakosta on.? Voihan se kaveri pistää sinne laatikkoon vaikka kiviä tai kännykän dummyn.
Ostin kerran itse kerran Huuto.netistä käytetyn videokameranpostiennakolla, joka meni rikki samana päivänä. Myyjä ei ottanut syytä kontolleen. Joka kerta, kun ole keskustelupaltoilta jotain ostanut, olen maksanut itse suoraan tilille-paketti postiin tai sitten käteisellä kaupantekohetkellä. Aina on tavara saapunut ehjänä.
Myyjänä kerran jätin tarkistamatta vanhan powermacin kunnon kokonaan ja se sitten olikin vähän rikki. Harmittaa vieläkin. Lupasin maksaa rahat takaisin, mutta kone oli jo ehditty ostajan toimesta korjata.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mun tietääkseni nykyään on mahdollista avata ennakkopaketti postissa ennen maksamista. Kyllä se jonkin verran hommaa selventää.NeliX4 kirjoitti:Mä en kyllä ole tajunnut mitä hyötyä loppujen lopuksi tuosta postiennakosta on.? Voihan se kaveri pistää sinne laatikkoon vaikka kiviä tai kännykän dummyn.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja jhakwe »
Jep, ainakin Matkahuollon kautta lähetettäessä on pakettiin mahdollista kirjailla, notta ostaja saa avata paketin ennen lunastamista. Itse olen näin toiminut tavaraa lähetellessäni.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mun tietääkseni nykyään on mahdollista avata ennakkopaketti postissa ennen maksamista. Kyllä se jonkin verran hommaa selventää.NeliX4 kirjoitti:Mä en kyllä ole tajunnut mitä hyötyä loppujen lopuksi tuosta postiennakosta on.? Voihan se kaveri pistää sinne laatikkoon vaikka kiviä tai kännykän dummyn.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Kun lähetän postiennakolla kirjoitan pakettikorttiin että saa avata noudettaessa, saman pyydän kun itse ostan postiennakolla huuto.netistä. Toki se laite voi olla rikki tms. mutta ennemmin postiennakolla kuin tavaraa näkemättä ennakkoon toisen tilille, kaksi varovaista kun ei muutoin pääse kauppaa tekemään koskaan jos molemmat vaatii suorituksen ja toimituksen ennen toista.NeliX4 kirjoitti:
Mä en kyllä ole tajunnut mitä hyötyä loppujen lopuksi tuosta postiennakosta on.? Voihan se kaveri pistää sinne laatikkoon vaikka kiviä tai kännykän dummyn.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja mr_mmc »
jooe eiJaska kirjoitti:Ei nimi miestä pahenna. Harmittaa meidän Jaakkojen puolesta tuollainen käytös. Meillä pohojammaalla on kyllä perinteet jotka auttaa asioiden "selvittelyssä".

![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
nim. eteläpohojalaane
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka