Jeesushan on ollut aikojen alusta asti. Raamatussa sanotaan Jeesuksesta "Minä loin hänet töitteni esikuvaksi", eli ennen ihmisiä ihmisten esikuvaksi. Mutta Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi maan päälle, eli täällä ihmisen elämän, toki synnittömän. Ihmiset Hänet tappoi maallisesti, mutta eihän Hän lopullisesti kuollut. Siellähän Hän vieläkin istuu Isän oikealla puolella ja edelleen on olemassa, aivan niinkuin oli ennen ihmisiäkin. Paavalikin kirjoittaa, että minulle Kristus on elämä ja kuolema on voitto.
Jumala haluaa ihmisten kanssa tehdä sovinnon ja haluaa jokaisen pelastaa. Mutta ei Hän ketään pelastukseen pakota. Voisihan Hän kaikkivoipana Jumalana pelastaa kaikki jne. Mutta ihmisellä on vapaa tahto. Kysymys on siitä haluaako Jumalan kanssa tehdä sovinnon, haluaako palvella Häntä, haluaako pelastua. Jeesuksessa Jumala solmi uuden liiton ihmisten kanssa, armostaan ja rakkaudestaan.
Vaikea käsittää kuinka Jumalan olemassa oloa ei nykypäivän ihmiset huomaa. Ei uskota yliluonnolliseen, kaikelle pitää olla jokin tieteellinen kaavoihin perustuva selitys jne jne.
Eihän ihmiset Jeesuksenkaan aikana uskoneet ihmetekoihin, vaikka omin silmin näkivät. Monet toki uskoivat, mutta eivät kaikki. Jotkut taas uskoivat ilman omaa näkemistäkin. Mutta tänäkin päivänä ihmiset täyttyvät Pyhällä Hengellä ja armolahjat toimivat, mutta jumalattomien silmissä se on hullutusta. Ja tämäkin lukee Raamatussa, siis että ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Monesti kuulee kuinka uskovia pidetään hihhuleina, kädet ilmassa heiluvina mumisijoina, hulluina, latvakakkosina jne jne.
Mutta jos joskus tuntuu siltä, että alkaa epäilyttämään, että onkohan sittenkin jotain suurempaa olemassa, niin kannattaa Jumalaa etsiä. Jokaiselle kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää. Ja kun teille usko lahjoitetaan, niin kyllä siinä elämä muuttuu

Kaikkia siihen kehoitan, sillä itse olen omassa elämässä saanut Jumalan armon ja muuttavan voiman saanut kokea ja olen armolahjojenkin toimintaa ympärilläni nähnyt, niin vaikea minun on silloin olla uskomatta. Ja kristittynä haluan pelastuksen sanomaa muillekin jakaa ja todistaa.
Ja se että uskontojen pohjalta on maailmassa niin paljon sotia ja että kristinuskonkin nimissä paljon tapettu, niin ei se ole kristinuskon tai Jumalan syy. Taustalla on syynä ihan vain ihminen itse omine vihoineen ja syntisine tekoineen.