Eli koneeni historia:
Kone ostettiin toukokuun 20. päivän paikkeilla 2006. Heti alusta tie oli kankea koska kone kaatui kerta toisensa jälkeen kernel paniciin, sain uuden koneen tilalle. Toinen kone tuli tilalle vasta hieman ennen juhannusta, mutta se kaaatui samalla tavalla kokoajan ja sain taas uuden koneen tilalle ja tämä kone tulikin sitten käyttöön vasta reilusti heinäkuun puolella.
Se toimi melkein kuin unelma (muutaman kerran levy jäi asemaan kiinni) marraskuun loppuun asti kunnes emolevy sanoi poks.
Olin silloin ulkomailla ja tulossa jouluksi kotiin ja he eivät voineet taata huoltoa niin, että olisin saanut koneen kotimatkalle mukaan ja sanoivat että kone olisi parempi viedä huoltoon Suomessa.
Huoltoon vein sen jälleenmyyjälleni heti joulun pyhien jälkeen ja huollossa kesti 1kk ja 2-3vkoa. Kun se tuli huollosta emolevy vaihdettuna oli heräämisongelmaa ja kansi oli alkanut irvistää ja hiiri oli rikki ja etukansi natisi ja nitisi. Soitin applelle ja he lupasivat laittaa sen vip-huoltoon ja kone tulikin viikossa takaisin uudella etukannella ja uudella kuorella (tässä kannen alla, miksi sitä sanotaan?). No mutta MacOS X on lopettanut viikon sisällä toimintansa kahdesti, toisella kerralla raportti antoi syyksi tuon tutun kernelin taas, toisella kerralla kone ei suostunut näyttämään raporttia.
Kerran se oli kansi kiinni herännyt itsestään ja kun tulin kotiin kone oli kuuma kuin mikä ja hurisi sillä tavalla että räjähtämään olisi ruvennut.
Kaiken kukkuraksi akulla on vaikeuksia kestää edes kahta tuntia vaikka se on energiansäästäjällä ja akkua pitäisi olla jäljellä coconutbatteryn mukaan 82 uudelleenlatauskerran jälkeen 92% alkuperäisestä kapasiteetista.
Nyt huomasin sitten että jos painan tuosta oikean kaiuttimen alakulmasta se kuori naksuu ylös alas.
HUOKAUS.
Nyt siis en jaksa enää alkaa mitään hardware -testiä ajamaan tai asentamaan käyttistä heräämisongelmien ratkeamiseksi koska kone on silti laitettava huoltoon tuon jälleen huonosti kiinnitetyn kannen vuoksi.
Vai valitanko turhasta? Siis välillä tuntuu jo että olen luulosairas mutta napsunta kuuluu ja kone kaatuilee ja kai se jollai peruskoneella olisi ihan hyväksyttävääkin mutta minun budjetilla 2000 euron kone ei ole peruskone

En tiedä, olisikohan tämä pitänyt laittaa tuonne off-topicin "vuodatus"-otsikon alle!