jacce kirjoitti:Saako Apple Storen edu-osastosta tilata 18-vuotta täyttänyt lukiolainen tai ammattikoululainen, vai pitääkö olla korkeakouluopiskelija tms.?
"Who is Eligible To Purchase?…
…- a student aged 18 and over with a valid student card, attending, or accepted into, an education establishment
- a parent purchasing on behalf of their child who is a student currently attending or accepted into a Higher or Further Education establishment"
Kuinkas tuo olisi tulkittava? Oppilas itse voi ostaa kunhan on yli 18v ja oppilaitoksessa, mutta vanhemmat voivat ostaa vain korkea/jatko-opiskelijalle?
Eikö esim. viestinnän perustutkintoon tms. tähtäävä ammattioppilaitoksen opiskelija voi ostaa Edu-hinnoilla? Ammattioppilaitos ja lukiohan ovat toisen asteen koulutusta, eli jatko-opintoja?
Saivartelua, mutta ei kai lukiosta tai amiksesta saa opiskelijakorttia, joka vastaisi näitä korkeakouluissa käytössä olevia opiskelijakortteja? Tai ainakaan vielä pari vuotta sitten ei saanut.
Käyttökelvoton. Minulla oli aikaisemmin toimiva kahden sormen systeemi (asennettuna joskus 2005 alussa), nyt jouduin asentamaan käyttiksen uudestaan. Tämä versio rullaa samantien sivun tms loppuun eli on liian nopea. Asetus on hitaimmalla eli tämä on käyttökelvoton.
Wespa kirjoitti:Saivartelua, mutta ei kai lukiosta tai amiksesta saa opiskelijakorttia, joka vastaisi näitä korkeakouluissa käytössä olevia opiskelijakortteja? Tai ainakaan vielä pari vuotta sitten ei saanut.
Ei saa, ei. Mutta missä kohtaa Applen sivuilla mainitaan että tulee esittää nimenomaan korkeakoulun opiskelijakortti? Tottakai opiskelutodistuksen, josta käy ilmi opiskelujen laajuus, saa mistä tahansa oppilaitoksesta.
Esitin nämä asiat tuossa aikaisemmassa viestissä nimenomaan kysymyksinä, sillä itse en tiedä. Ja kiinnostaisi tietää, sillä toimin tuntiopettajana toisen asteen kaupallisessa ammattioppilaitoksessa ja olen oppilaillenikin maininnut tästä Edu-mahdollisuudesta. Toivottavasti en ole puhunut aivan läpiä päähäni . Soitto Applelle tietenkin valottaisi asiaa...
Tuohon EDU store-juttuun on tullut mielestäni tarkempaa infoa Edu storen sisäänheittosivulle. Valitettavasti vain englanniksi, mutta sieltä voi käydä lukemassa tarkemmat määrittelyt. Itse olen sitä mieltä että nämä tarkemmat rajaukset ovat uusi juttu?
Jos kopioi Carbon Copy Cloner:lla koko sisäisen kovalevyn tiedot ulkoiselle buuttaavana, nii kopioiko se myös kaikkien muiden käyttäjien tiedot (eli kloonaako CCC kaikki tiedot just niinku ne on sisäisellä kovaleyllä)? Ja jääkö ne salasanat kanssa voimaan vai joudutaanko ne asettamaan uudestaan kun varmuuskopiot siirretään takaisin sisäiselle kovalevylle?
Sitten ehkä tärkein kysymys. Jossain sanottiin ettei CCC välttämättä pysty tekemään varmuuskopiota buuttina jos käytetään USB2:sta. Onko se tosiaan niin?
Ja pistetääs vielä yksi kysymys kaupanpäälle. Kuinka varmaa on, ettei Boot Campin asennuksessa ilmene ongelmia? Eli onko onnistumisprosentti 100% vai 50%?
Oon ihan noob tällaisissa asioissa, että voisko joku vastata mahdollisimman yksinkertaisesti? Vaikka silleen rautalangasta vääntämällä?
Carbon Copy Clonerilla kun teet kopion, niin se on 100% klooni levystä. Eli jos käynnistät koneen sen jälkeen siltä ulkoiselta levyltä, niin kaikki toimii juuri samalla tavalla.
Ainakaan PowerPC-koneet eivät osaa bootata USB 2-levyiltä, vaan ainoastaan Firewire-levyiltä. Intel-koneet boottaavat ymmärtääkseni myös USBilta?
Tilasin keskiviikkona MacBookin ja tänään tuli ilmoitus, että "Your order has been shipped".
Mailissa estimoidaan, että kone olisi perillä vasta yli viikon päästä maanantaina, mutta eikös tuo saata tulla ensi viikollakin?
edit: tuli kolmesti, koska serveri heitti jotain internal service erroria, sorry
Viimeksi muokannut raneksi, 9.3.2007 klo 19.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ongelma/ominaisuus: Kun herätän koneen, se ei ota automaattisesti yhteyttä tuohon langattomaan verkkoon. Ennen se siis otti, mutta tänään laitoin verkkoon salauksen, minkä jälkeen on aina manuaalisesti pitänyt liittyä verkkoon.
Kysymys: Miten saan koneen liittymään taas automaattisesti tähän verkkoon?
Minulla on yksi kansio johon siirrän musiikin jota en ehdi vielä kuunnella.
Jos aion säästää kappaleen, siirrän sen musiikkikansioon.
Miten saan iTunesin toimimaan niin että se pitäisi yleisellä playlistilla kaiken jota tuo kansio sisältää ilman että kappaleet täytyy erikseen aina lisätä? Minä lisään kappaleet kansioon > iTunes tajuaa ne ja lisää playlistille.
Miten saan iTunesin toimimaan niin että se pitäisi yleisellä playlistilla kaiken jota tuo kansio sisältää ilman että kappaleet täytyy erikseen aina lisätä? Minä lisään kappaleet kansioon > iTunes tajuaa ne ja lisää playlistille.
Eikö olisi simppeliä lisätä kappeleet iTunesiin heti ja tehdä soittolista jossa on nuo "tuoreet" kappaleet? iTunes pitää kirjaakin montako kertaa jokin kappale on soitettu.
Eikö olisi simppeliä lisätä kappeleet iTunesiin heti ja tehdä soittolista jossa on nuo "tuoreet" kappaleet? iTunes pitää kirjaakin montako kertaa jokin kappale on soitettu.
Idea onkin siinä, että lisään uudet kappaleen väliaikaiskansioon jotta voin esikatselutoiminnolla kuunnella sen ennen kuin päätän, siirränkö sen musiikkikansioon vai roskakoriin.
Kun monta kappaletta siirretään musiikkikansioon, en muista montako niitä on, ja missaan uudet kappaleet helposti koska ne ovat aakkosjärjestyksessä.
Pakkohan tähän on olla yksinkertaisempi tie. iTunes vaan yksinkertaisesti pitäisi kirjastossaan kaikki kappaleet jotka vaan tietyssä kansiossa sijaitsevat?
Riku7 kirjoitti:vai roskakoriin.
Kun monta kappaletta siirretään musiikkikansioon, en muista montako niitä on, ja missaan uudet kappaleet helposti koska ne ovat aakkosjärjestyksessä.
Merkkaa kansiossa uudet biisit vaikkapa punaisiksi.
Kun olet biisin kuunnellut, vaihda sen väriksi vaikkapa vihreä.
Näet yhdellä silmäyksellä mitkä ovat kuunneltuja, mitkä eivät. Vaikka olisivatkin aakkosjärjestyksessä.
Hätä keinot keksii...
Noniin ensimmäinen kaksi tuntia macin omistajana on ohi, kyllä tämä tästä ...
Sellainen kysymys että kun käyttää ohjelmaa X ja sitten sammuttaa sen niin siitä jää dock:iin kuvake, saako nuo ohjelmat jotenkin niinkin sammutettua että ne eivät jää sinne kummittelemaan ?
Klooni kirjoitti:Noniin ensimmäinen kaksi tuntia macin omistajana on ohi, kyllä tämä tästä ...
Sellainen kysymys että kun käyttää ohjelmaa X ja sitten sammuttaa sen niin siitä jää dock:iin kuvake, saako nuo ohjelmat jotenkin niinkin sammutettua että ne eivät jää sinne kummittelemaan ?
Ite ainakin oon näpytelly hiiren oikealla korvalla ja sieltä valinnut lopeta. Sama tapahtuu näköjään ohjelman ollessa näytöllä komennolla + Q
Karlos kirjoitti:Ite ainakin oon näpytelly hiiren oikealla korvalla ja sieltä valinnut lopeta. Sama tapahtuu näköjään ohjelman ollessa näytöllä komennolla + Q
Tuon oikea klick homman hokasin, mietin vain että onko olemassa jotain asetusta joka estäisi sen "haamuilun" ihan alkuunsa ...
Klooni kirjoitti:Tuon oikea klick homman hokasin, mietin vain että onko olemassa jotain asetusta joka estäisi sen "haamuilun" ihan alkuunsa ...
Onko siellä Dockissa olevan ohjelmaikonin alapuolella musta kolmio? Jos on, ohjelma on vielä päällä.
Jos ei ole, raahaa ikoni pois Dockista. Ohjelmaikonit jotka eivät ole Dockissa eivät jää sinne ohjelman sammuttamisen jälkeen ellet vedä niitä sinne ennen ohjelman käynnistämistä, tai ellet ohjelman käynnissä ollessa oikea- tai ctrl-klikkaa ikonia ja valitse että se jätetään Dockiin, tai siirrä ikonin paikkaa Dockissa joka ajaa samalla tuon asian.
Wintoosassa on yleisesti paljon enemmän jännitettävää kuin Macissa, mutta on Macissakin jotain: vaikka useimmat ohjelmat eivät sammu siitä x-napista, jotkut kuitenkin sammuvat...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Repe Ruutikallo kirjoitti:vaikka useimmat ohjelmat eivät sammu siitä x-napista, jotkut kuitenkin sammuvat...
Taitaa logiikka mennä sillä tavalla, että jos ohjelmassa on yksi ikkuna jossa kaikki tapahtuu, niin sen yhden ainokaisen ikkunan sulkeminen sulkee ohjelman.
Repe Ruutikallo kirjoitti:vaikka useimmat ohjelmat eivät sammu siitä x-napista, jotkut kuitenkin sammuvat...
Taitaa logiikka mennä sillä tavalla, että jos ohjelmassa on yksi ikkuna jossa kaikki tapahtuu, niin sen yhden ainokaisen ikkunan sulkeminen sulkee ohjelman.
Nyt on kyllä semmonen kysymys, että huh huh . Sain jollakin konstilla aMSN ikkunan siirrettyä kuvaruudun oikeasta reunasta ulos niin että sitä ei näy ollenkaan eikä pysty siis siirtämään. Se kyllä näkyy kun näyttää kaikki ikkunat dashboardilla, mutta miten siitä saisi hiirellä kiinni niin että pystyisi siirtämään.