Huijari huuto.netissä
-
Jos ostat Oulusta
Viesti Kirjoittaja ahlstran »
Esim. yli 200eur kaupat nyt ainakin kannattaa tehdä varman päälle.
Myyjä voi käydä vaikka meillä kotona, niin mulla ei mene vapaa-aikaa, ja voin testata että laite toimii ainakin sen 5-10 minuuttia.
Hopeiseen omenaan pitäisi tehdä sivu, että missä on eri kaupunkien välittäjien yhteystiedot.
Ostajan pitäisi varmaan laittaa maksu välittäjän tilille ( Bahama-saarille :-).
No, toivon että turvaudutte minuun vain jos myyjä puhelimessa kuulostaa epäluotettavalta. Numero on esim. pre-paid tai tyyppi ei tiedä että mistä osti (aika yleistä). Ei nimittäin kannata ostaa varastettua tavaraa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Volante1 »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Jos ostat Oulusta
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mun tili on Gayman-saarilla...ahlstran kirjoitti:Ostajan pitäisi varmaan laittaa maksu välittäjän tilille ( Bahama-saarille :-).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Itse olisin hieman varovainen tällaiseen systeemiin mukaan lähtemisessä, sekä ostajana että avustajana. Käytetyn tavaran ostaminen on myyjän ja ostajan välinen kauppa, jossa on enemmän muuttujia kuin ehjän tuotteen kaupasta ostamisessa. Kuka vastaa, jos lopullinen ostaja ei ole tyytyväinen tuotteeseen? Mielestäni välittäjä, joka on ns. väliostaja.
Tällä tavalla estetään parhaassa tapauksessa nämä puhtaat välistävedot. Mutta rahan pitää liikkua joka tapauksessa, ostajalta välittäjälle ja välittäjältä myyjälle. Lisää rahaliikennettä, lisää epävarmoja tekijöitä.
Jokainen tavallaan. Onnea systeemille.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Emt oliko tää nyt outo vitsi, mutta eikös se oo Cayman saaret ?Repe Ruutikallo kirjoitti:Mun tili on Gayman-saarilla...ahlstran kirjoitti:Ostajan pitäisi varmaan laittaa maksu välittäjän tilille ( Bahama-saarille :-).
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Riippuu suuntautuneisuudesta 8)Jouna- kirjoitti:Emt oliko tää nyt outo vitsi, mutta eikös se oo Cayman saaret ?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Sille pitäisi laittaa palautetta, jotta muut ei menisi ostamaan siltä.antidisko kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showfeedback.ph ... =jkpasanen
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja drifter »
hmm, eikös se miliisi nyt pysty jäljittämään mitään tuon tilinumeroon perusteella.. omituista on. Mutta toivon että selviää asiat ja saat rahasi takaisin.Volante1 kirjoitti:Sama kaveri on tehnyt petoksen, myymällä huutokaupassa yllätys yllätys, tietokoneen! Petos oli kirjattu 9.2.2007 Poliisin tietokantaan. Kaveri oli siirtänyt rahat samalle pankkitilille kuin minäkin!
-
-
Viesti Kirjoittaja meedio74 »
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Siis venäläisiltä sivuilta? Onkohan huijarilla venäläistaustaa?meedio74 kirjoitti:Itsekin olen innokas huutonettiläinen enkä enää huuda myyjiltä, joilla on selvästi epämääräisiä palautteita tai alle viisi positiivista palautetta. Yleensä olemattoman tavaran myyjät hakevat kuvat huutoonsa googlen kuvahaulla tms. kuten tässäkin tapauksessa kuva on otettu sivulta http://www.onliner.by/test/apple/apple_pbg417/ joten kuvien alkuperän selvittäminen hakukoneilla on yksi keino seuloa huijarit pois. Kohdalleni on sattunut yksi olemattoman kännykän kauppaaja, mutta sain rahat onneksi takaisin.
http://www.onliner.by/test/apple/apple_pbg417/
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Tuskin sitä johtopäätöstä voi ainakaa tuon kuvan lähteen perusteella tehdä. Ko. kuva tulee googlen imagehaussa ensimmäiselle sivulle hakusanoilla Powerbook g4.strong kirjoitti: Siis venäläisiltä sivuilta? Onkohan huijarilla venäläistaustaa?
http://www.onliner.by/test/apple/apple_pbg417/
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja T.M »
Kipuraja taitaa olla siellä 100 euron tietämillä. Siitä halvempia olen ostellut etukäteismaksulla ja onkin vain ajankysymys koska napsahtaa.
Mitä tulee tuohon postiennakolla/matkahuoltoennakolla huijjaamiseen, niin on totta että paketissa voi olla vaikka tiiliskivi mutta toistaiseksi tämä maksutapa on pysynyt huijjarivapaampana.
En ole ainakaan kuullut moisia kusetuksia tehdyn em.tavalla kaikki ovat olleet näitä että pistä rahat tilille niin tavara tulee sitten joskus.
Internetin myötä kaupankäyntitavat ovat muuttuneet sikäli että olisi vaikea kuvitella että kukaan suostuisi tähän.
-Tuntematon mieshenkilö huutaa aidan takaa: Osta minulta hyvä tietokone. Tässä on kuva. Okei maksa 800 euroa niin lähetän koneen myöhemmin.
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Jos jokin on liian halpa niin sillä on syynsä. Jos jollain myyjällä ei ole yhtään palautetta etukäteen niin älä nyt mene tonnia laittamaan tilille jne.
Selvähän se on että tilinron perusteella saadaan Suomessa selville kenen tilille raha on mennyt, mutta kyllähän rikosilmoituksen sun muun siihen liittyvän säätäminen vie aikaa ja aikakin on rahaa. Hermot nyt vähintään menee.
Ei sillä että olisi mitään sympatioita noita kusettajia kohtaan, mutta maalaisjärjellä välttää aika helposti monet itkut.
-
Viesti Kirjoittaja kneedropper »
Etsintäkuulutus on kiva sinänsä, mutta toivottavasti se ei ole laatua "otataan kiinni tavattaessa", koska silloin voit odottaa vuosia. Reilu kymmenen vuotta sitten tein rikosilmoituksen yhdistyksen pj:sta kavalluksen vuoksi (olin itse varpj.). Ei isoja summia, joten poliisi vain kirjasi asian ja pisti passiivisen haun päälle. 7 vuotta ja sain puhelun poliisista, kaveri oli ajanut ratsiaan ja kyselivät, josko minulla oli vielä vaatimuksia. Enpä jaksanut vaivautua...
MBP 9,2 i5 2.5 8/500Gt • MB Air 6,2 i5 1.3 4/128Gt • Power Macintosh 7200/90
iPhone 13 Pro 256Gt • iPad 8 32Gt • Apple TV 4K 64 GB
Blue Sky EXO2 • AVI DM5/10"SUB • AirPods 3
-
Viesti Kirjoittaja jaakkopasanen »
Katsoppas, on mennyt ihan ohi tietoisuuden tämä keskustelu! En niin aktiivisesti ole kaikkea keskustelua seuraillut, niin en tajunnut edes, että tällaisia ajatuksia olisi liikenteessä.antidisko kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showfeedback.ph ... =jkpasanen

Mun nimeni on kyllä Jaakko Pasanen ja tuo jkpasanen on huuto.netin tunnukseni myös, kuten täällä onnistuneesti salapoliisityö jo näyttikin selvittäneen, mutta en tiedä tuosta "Jaakko Pasasesta", josta täällä on puhuttu. Ja voitte kyllä poliisilta tiedustella mun rikosrekisteriä ihan vapaasti!
Koko nimi on Jaakko Kalevi Pasanen ja asun Kuopiossa onnellisesti naimisissa, olen töissä Metro-seurakunnassa, olen ollut uskossa (siis ihan silleen Jeesukseen uskon henkilökohtaisena Vapahtajana, ja haluan elää sen todeksi) n. 7 v ja käytän maccia kotona ja töissä. Olen tässä viime aikoina etsiskellyt halpaa hyvää kannettavaa, ja sen takia aktiivisesti pitkästä aikaa kurkistellut huuto.netiä ja muita foorumeja... hintataso on mulla vaan oman budjetin tähden hyvin matala, niin olen kärkkynyt hyviä tarjouksia ja koittanut tinkiä, joka on saattanut antaa hiukan huonon kuvan, mutta minkäs teet.
Mutta toivottavasti tämä selvitys edes jotenkin voisi poistaa epäilyksiä mun suhteen. Voin tarvittaessa laittaa tarkempia yhteystietojakin, yms. YV:nä, jos kaipaa lisäselvitystä! Lupaan vastata niihin mahd. nopeasti, ja jos ei niin käy niin saa täällä sitten valittaa siitä! Ja muutenkin vastaan mielelläni tännekin!
Itsellänikin on ollut ikäviä kokemuksia käytetyn tavaran ostossa (ostin toimivana yhden hajonneen titaniumin joitakin vuosia sitten, jonka myyjä sitten rupesi asianajajia vetämään mukaan touhuun... siinä vaiheessa en jaksanut enää asiaa ajaa eteenpäin), ja sen takia yleensä tivaan ihmisiltä kuvia, yms. koneista ennen kuin edes rupean niistä keskustelemaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Eiköhän tämä Jaakko ole nyt sitten ihan puhtailla papereilla täälläjaakkopasanen kirjoitti:Ja voitte kyllä poliisilta tiedustella mun rikosrekisteriä ihan vapaasti!
Koko nimi on Jaakko Kalevi Pasanen ja asun Kuopiossa onnellisesti naimisissa, olen töissä Metro-seurakunnassa, olen ollut uskossa (siis ihan silleen Jeesukseen uskon henkilökohtaisena Vapahtajana, ja haluan elää sen todeksi) n. 7 v ja käytän maccia kotona ja töissä.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
ja seuraava epäilty on kuka ...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eivätkös vähiten epäilyttävät tyypit ole juuri niitä vaarallisimpia?kuriton kirjoitti:Eiköhän tämä Jaakko ole nyt sitten ihan puhtailla papereilla täälläjaakkopasanen kirjoitti:Ja voitte kyllä poliisilta tiedustella mun rikosrekisteriä ihan vapaasti!
Koko nimi on Jaakko Kalevi Pasanen ja asun Kuopiossa onnellisesti naimisissa, olen töissä Metro-seurakunnassa, olen ollut uskossa (siis ihan silleen Jeesukseen uskon henkilökohtaisena Vapahtajana, ja haluan elää sen todeksi) n. 7 v ja käytän maccia kotona ja töissä.![]()
ja seuraava epäilty on kuka ...![]()

-
Viesti Kirjoittaja Jepe »
Serial killers!kallekilponen kirjoitti:Eivätkös vähiten epäilyttävät tyypit ole juuri niitä vaarallisimpia?kuriton kirjoitti:Eiköhän tämä Jaakko ole nyt sitten ihan puhtailla papereilla täälläjaakkopasanen kirjoitti:Ja voitte kyllä poliisilta tiedustella mun rikosrekisteriä ihan vapaasti!
Koko nimi on Jaakko Kalevi Pasanen ja asun Kuopiossa onnellisesti naimisissa, olen töissä Metro-seurakunnassa, olen ollut uskossa (siis ihan silleen Jeesukseen uskon henkilökohtaisena Vapahtajana, ja haluan elää sen todeksi) n. 7 v ja käytän maccia kotona ja töissä.![]()
ja seuraava epäilty on kuka ...![]()

-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kehoittaisin näitä harrastelijasalapoliiseja jonkinlaiseen harkintaan ennen aiheettomien syytösten julkipanoa. Vanha sanonta "Ensin asia tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan" on hyvä ohjenuora.
Etteivät löydä itse itseään leivättömän pöydän äärestä julkisesta herjauksesta syytettyinä.
-Harri
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka