.Mac jäsenyys?....
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
.Mac jäsenyys?....
Viesti Kirjoittaja ATL,GA »
jos on ostanut macin niin tuleeko siinä automaattisesti jäsenyys ja sähköposti tunnus (halutessa) tonne .Mac:iin?
Kun en pysty mm. käyttää tota ichat-ohjelmaa koska mun käyttäjä tunnusta, jonka mielestäni loin joskus koneen alkuaikoina ei ole olemassa koneen mukaan...
sama homma tapahtui kun tein jonkun updaten koneelle eilen ja nyt kun käynnistin koneen niin setup assistant vei mut lopulta sellaseen ikkunaan jossa mun piti antaa .Mac tunnukseni ja sitä ei ole olemassa...
eli siis enkö voi tän takia update:ta vai mitääh?
onko vika minussa vai systeemissä
Kun en pysty mm. käyttää tota ichat-ohjelmaa koska mun käyttäjä tunnusta, jonka mielestäni loin joskus koneen alkuaikoina ei ole olemassa koneen mukaan...
sama homma tapahtui kun tein jonkun updaten koneelle eilen ja nyt kun käynnistin koneen niin setup assistant vei mut lopulta sellaseen ikkunaan jossa mun piti antaa .Mac tunnukseni ja sitä ei ole olemassa...
eli siis enkö voi tän takia update:ta vai mitääh?
onko vika minussa vai systeemissä
Hasta la victoria siempre
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
ilmaista .mac tunnusta ei tule, https://www.mac.com/ sivuilta kuitenkin saat ilmaiset testitunnukset jos niin haluat.
iChat ohjelmaa voit käyttää ym. testitunnuksilla, tai vaikka netscapen tai aim tunnuksilla joita saa ilmaiseksi.
updatella ei ole .macin kanssa mitään tekemistä.
iChat ohjelmaa voit käyttää ym. testitunnuksilla, tai vaikka netscapen tai aim tunnuksilla joita saa ilmaiseksi.
updatella ei ole .macin kanssa mitään tekemistä.
-
-
Viesti Kirjoittaja saltsa »
No aika kallis se on, varsinkin kun ei saa juuri mitään vastinetta rahalle. Se verkkolevy on ihan kätevä, mutta se on todella hidas eikä tilaa ole kuin se 1GB.Eledriel kirjoitti:hei mulla ainakin tuli tän uuden koneen kanssa sellanen 60pvän ilmanen kokeilu tunnus sinne mac. juttuun. Sit sen jälkeen se maksaa 99ev ? ! Vois ton kyl ehkä maksaa... mulla vaan ei ole luottokorttia joten voiko se jotenkin muuten maksaa vai ei?
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
No voithan kokeilla sillä ilmaisella 60 päivän tunnuksellasi, onko sille mitään käyttöä. Itselläni ei ainakaan ole.Eledriel kirjoitti:eli ei kannata vai?
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
onko tuo .Mac tunnus todella noin kallis? (pudistelee päätään)
saako siinä sitten mitä kaikkea mukana? ichat oikeudet, ja 1gb verkkokovalevyn?
aika kalliiksi tulee sanoisin, että jos verkkoon tilaa tarvitsee kannattaa se kyllä hankkia jostain muualta. Monet www-sivujen tekoon erikoistuneet firmat tarjoavat kotisivu tilaa huomattavasti reilummin ja huomattavasti halvempaan hintaan. Siis toki olettaen, että tuossa .Mac palvelussa ei nyt sitten ole muutakuin tuo ichat tunnus ja 1gb verkkokovalevy, ja tuosta pitäisi vielä pullittaa 99e/vuosi. Luulisi silti, että edes Macilla tajuttaisiin tuo hinta suhde?
aika kalliiksi tulee sanoisin, että jos verkkoon tilaa tarvitsee kannattaa se kyllä hankkia jostain muualta. Monet www-sivujen tekoon erikoistuneet firmat tarjoavat kotisivu tilaa huomattavasti reilummin ja huomattavasti halvempaan hintaan. Siis toki olettaen, että tuossa .Mac palvelussa ei nyt sitten ole muutakuin tuo ichat tunnus ja 1gb verkkokovalevy, ja tuosta pitäisi vielä pullittaa 99e/vuosi. Luulisi silti, että edes Macilla tajuttaisiin tuo hinta suhde?
Mac Pro 2.8GHz Quad-Core|16Gt|1Tt|Ati 5870 1Gt |MB early(2007)|iPad Wi-Fi+3G 64Gb |iPhone 3G 8Gb
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Lukekaas nyt tarkemmin mitä sillä rahalla saa.
1) iDisk, joka on oikein kätevä tapa siirtää tiedostoja, jotka ovat liian suuria sähköpostiin
2) Backup softan, joka tekee varmistukset iDiskille, kovalevylle tai CD/DVD:lle
3) @mac.com sähköpostin, joka toimii kaikkialla ja kaikilla koneilla, kenen verkosta tahansa eli ei tarvii kysellä lähtevän postin palvelimia, aina toimii.
4) iWeb-sivuille tilan
5) erilaisia kylkiäisiä (Jam Packeja, pelejä, alennuksia softista jne)
6) HomePage sivut julkaisut
7) nämä ryhmäsivut nettiin
8) osoitekirjan tiedot ja webin kirjanmerkit käytettävissä mistä vaan ja millä koneella vaan.
Olikohan tossa edes kaikki, mutta mulle .mac antaa hyvän vastineen rahalle, joten lokakuussa uusin tilaukseni.
1) iDisk, joka on oikein kätevä tapa siirtää tiedostoja, jotka ovat liian suuria sähköpostiin
2) Backup softan, joka tekee varmistukset iDiskille, kovalevylle tai CD/DVD:lle
3) @mac.com sähköpostin, joka toimii kaikkialla ja kaikilla koneilla, kenen verkosta tahansa eli ei tarvii kysellä lähtevän postin palvelimia, aina toimii.
4) iWeb-sivuille tilan
5) erilaisia kylkiäisiä (Jam Packeja, pelejä, alennuksia softista jne)
6) HomePage sivut julkaisut
7) nämä ryhmäsivut nettiin
8) osoitekirjan tiedot ja webin kirjanmerkit käytettävissä mistä vaan ja millä koneella vaan.
Olikohan tossa edes kaikki, mutta mulle .mac antaa hyvän vastineen rahalle, joten lokakuussa uusin tilaukseni.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kannanttaisikohan asia ensin tutkia ja sitten vasta hutkia (=tehdä johtopäätöksiä hinta/laatusuhteesta). Tuolla lista siitä mitä .Mac sisältää:
http://www.mac.com/1/mac_faq.html "Memebership Basics"
-Harri
http://www.mac.com/1/mac_faq.html "Memebership Basics"
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
ohnan tuossa aikas paljon, nyt kun selvensitte vähän, että mitä tuohon 99e/v hintaiseen pakettiin oikeen kuuluu. Ainut josta en itse pitänyt oli tuo 1gb tila, joka käsittää verkkokovalevyn / Sähköpostin samassa. Mielestäni se on jotenkin liian vähän loppujen lopuksi, jos siihen kummatkin ängetään. Mutta muuten tuo on kyllä varteen otettava palvelu.
Kiitoksia selvennyksesstä.
Kiitoksia selvennyksesstä.
Mac Pro 2.8GHz Quad-Core|16Gt|1Tt|Ati 5870 1Gt |MB early(2007)|iPad Wi-Fi+3G 64Gb |iPhone 3G 8Gb
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Perusasiat selviävät menemällä http://www.mac.com -sivuille. Kyseessä ei todellakaan ole pelkkä sähköposti/ichat/levytila/helppo tapa tehdä kotisivuja. Erilaisia palveluita on koko joukko, yksittäisinä jokainen noista olisi varmasti aika mitätön, mutta kokonaisuutena toimiva paketti. Itse pidän groups-toiminnosta ja monen koneen synkrononoinnista .Macin avulla. Otin justiinsa uuden koneen käyttöön ja kun en muuta tarvinnut lähtökohdaksi kuin osoitekirjan, salasanat, bookmarkit ja kalenterin, niin liitin uuden koneen palvelun piirin ja synkroinoin. Kun muutan jotakin jossakin koneistani, annan synkroinnin hoitaa päivitykset muihin koneisiin puolestani. Groups toimii pienimuotoisena työryhmän kokoontumispaikkana kalentereineen ja tiedotteineen.Sheling kirjoitti:onko tuo .Mac tunnus todella noin kallis? (pudistelee päätään)
Silloin tällöin Apple tuuppaa myös jotakin softaa tarjolle .Mac jäsenille. Tällä hetkellä tosin ei tarjolla ole mitään kovin erityistä, riisuttuja Jampackeja, .Mac Slides Publisher ja Backup.app.
Jos pelkkää levytilaa tarvitsee, niin sitten .Mac on turha, hidas ja kallis. Vastaavaa palvelukokonaisuutta taas on vaikea löytää. Hyvä puoli on sekin, että .Mac on pysynyt linjassa. Ikinä ei ole mitään kadonnut tai järjestelmän muutosten takia tarvinnut itse tehdä yhtään mitään.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Itse taivastelin hintaa, päädyin kokeilemaan 60 päivää, vuosi on lähes kulunut ja minun odotukset täyttyivät.
Toki odotin tarjouksia ja ilmaisjuttuja ja siinä Apple olisi voinut olla hivenen aktiivisempi. Mutta hyvä on ja minä jatkan vielä vuosia tätä elleivät pahemmin laiskistu ja rähmi.
Jos on tyyppiä että kaikesta löytää valitettavaa ja mikään ei riitä niin ei kannata ottaa, sillä en ainakaan minä halua lukea turhia haukkuja hyvästä palvelusta!
Toki odotin tarjouksia ja ilmaisjuttuja ja siinä Apple olisi voinut olla hivenen aktiivisempi. Mutta hyvä on ja minä jatkan vielä vuosia tätä elleivät pahemmin laiskistu ja rähmi.
Jos on tyyppiä että kaikesta löytää valitettavaa ja mikään ei riitä niin ei kannata ottaa, sillä en ainakaan minä halua lukea turhia haukkuja hyvästä palvelusta!

-
16 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka