whirl kirjoitti:Iskekää nuorta sosialistia nyt niin paljon kuin tykkäätte, mutta mun fiilikset on ollut nyt todella alhaalla sitten eilisen. Fakta on kuitenkin se että heti kun on oma toimeentulo on sillä tasolla, ettei tunne tarvitsevansa "sosialismin hedelmiä" niin äänestetään omalle navalle lisää nannaa ja unohdetaan täysin ne ihmiset, jotka tarvitsevat tukea.
Selvä. Jotkut teistä sanovat että pummit, kodittomat ja muut luuserit eivät ansaitse mitään, kun eivät kerta teekkään mitään. Näinkin sen voi nähdä, mutta todella outo tapa katsella maailmaa. Näen tälläiset ajatukset johtuvan täysin omakohtaisten kokemusten puutteesta. Jos olet elänyt tai nähnyt läheltä ihmisen putoavan suojaverkon läpi kadulle niin maailman käsityksesi "Suomen toivosta" voisi hyvinkin olla täysin erilainen. Markkinatalouden suurin ongelma on sen tunteettomuus ja kylmyyys tavallista ihmistä kohtaan.
Kaiken tämän jälkeen uskon kuitenkin ettei Suomesta ainakaan seuraavan hallituksen aikana saada millään oikeistovaltiota, mutta eittämättä moni asia tulee muuttumaan. Lisäksi pieni valon pilkahdus on nähtävissä Paavon läpimenossa. Paavo sai myös minun ääneni ja olen hyvin onnellinen hänen läpimenostaan.
Lopuksi tahtoisin muistuttaa, että valtion arvo määritellään, sillä miten se kohtelee huono-osaisimpia kansalaisiaan. Näin ainakin minun maailmassani. Muilla on tietysti eri näkemys $_$
o/
Ei isketä. Asiaa, osin surullista mutta kuitenkin erittäin. Vielä kun saisitte ne passivoituneet ja syrjäytyneet uskomaan, että heidänkin kannattaisi äänestää...
Koska joka asiassa on plussia ja miinuksia, näen kierosti plussaa siinä että kokoomus pääsi niin lähelle pääministerin paikkaa ettei kertaakaan sitten herra Jäähain. Eikä kuitenkaan ihan saanut! Seuraava mahdollisuus sillä on aikaisintaan kahdeksan vuoden päästä, ja sekin edellyttää monen asian natsaamista kohdalleen, kuten sitä että SDP:llä olisi silloinkin yhtä epäsuosittu puheenjohtaja-pääministeriehdokashenkilö kuin nyt. Tuskin on. Toinen mahdollisuus piilisi siinä että kaupunkikepulaiset alkaisivat etääntyä mullasta niin paljon että siirtyisivät äänestämään kokoomusta, eikä tätä ainakaan vielä ole laajalti näkyvissä. Merkkejä ehkä on ilmassa.
Kahdeksan vuoden päästä siksi, että oikeistokokkarit tuskin malttavat olla painamatta päälle kun mahdollisuus tarjotaan, ja näin "uudistuksia" (jotka todellisuudessa ovat liikkeitä kohti kaukana menneisyydessä vallinneita oloja ja suhteita kuten heikkoa sosiaaliturvaa ja suurta eriarvoisuutta) tehdään siihen tahtiin että viimeistään neljän vuoden päästä tyhmemmätkin heräävät.
Jos taas Katainen ja Niinistö saavat pidettyä sekä omat halunsa (ainakin Saulin kohdalla) että Eero Lehden kaltaiset ultrataantumukselliset
capitalist pigit kurissa ja yllättäen alkavat vaalia hyvinvointiyhteiskunnan palveluja ja ihmisten turvallisuudentarvetta, tilanne on sitten toinen. Luulen kuitenkin että isäntä lyö rahvasta aika lujaa, kun sille oikein vaaleilla on annettu keppi kouraan.
Toivottavasti olen väärässä!
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012