Minä mielelläni kritisoin tuota punaista puoluetta, ja se johtuu siitä että olen ollut siellä sossun luukulla ja sieltä kavunnut ylöskin. Selkä on ollut niin seinää vasten että arpia kivistää edelleen. Mulla on ihan ensikäden tietoa siitä miltä tuntuu olla niin sanotusti aika ahtaalla. Ja totta vie en ole demareilta vielä sellaisia toimia kuullut jotka minua silloin olisi auttanut. Edelleen haluan kiittää Tampereen erästä sossuntätiä; me siinä pöydän äärellä katseltiin toisiamme silmiin ja kumpikin taisi tietää että, esittämällä tietyn kysymyksen, mun asema olisi ollut varsin hankala. Täti jätti kysymyksen esittämättä ja säästi siinä pitkän pennin kaupungin rahoja. Eikä sen tarvinnut munkaan naamaa sen jälkeen kattella.whirl kirjoitti:Selvä. Jotkut teistä sanovat että pummit, kodittomat ja muut luuserit eivät ansaitse mitään, kun eivät kerta teekkään mitään. Näinkin sen voi nähdä, mutta todella outo tapa katsella maailmaa. Näen tälläiset ajatukset johtuvan täysin omakohtaisten kokemusten puutteesta.
Sosialismilla ei nykypäivän asioita hoideta.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Keiden aikaansaannosta luulisit olevan sen, että on olemassa sossunluukku josta voi hätäänsä jotain tuntuvampaa apua saada? Muistaakseni silloin 60-luvun lopulla ja 70-luvulla kokoomus vastusti enemmän tai vähemmän pontevasti suunnilleen kaikkia nyt taivaasta tipahtaneina pidettäviä hyvinvointijuttuja, kuten peruskoulua, maksutonta yliopisto-opetusta, toimeentulotukea, asumistukea, terveyskeskuksia, työttömyyspäivärahoja ja muita. En nyt jaksa näitä yksityiskohtaisesti ruveta varmentamaan, faktatkin varmaan löytyisivät vaikkapa Mitä Missä Milloin -kirjoista tuosta hyllystäni. Tosiasia kuitenkin on, että ne kaikki ajettiin läpi demarien, kepun ja enemmistökommareitten voimin oikeiston vastustuksesta huolimatta. Ja aikana jolloin Suomi oli helkkarin paljon köyhempi maa kuin nyt.Jamac kirjoitti:Minä mielelläni kritisoin tuota punaista puoluetta, ja se johtuu siitä että olen ollut siellä sossun luukulla ja sieltä kavunnut ylöskin. Selkä on ollut niin seinää vasten että arpia kivistää edelleen. Mulla on ihan ensikäden tietoa siitä miltä tuntuu olla niin sanotusti aika ahtaalla. Ja totta vie en ole demareilta vielä sellaisia toimia kuullut jotka minua silloin olisi auttanut.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Lapsilisistä en menisi vannomaan. Sehän on etu, joka saapuu luo niin köyhän kuin rikkahankin aivan samansuuruisena. Voisi pikemminkin luulla, että se nykymuodossaan olisi nimenomaan kokoomuksen toiveiden mukainen. Tämänkin tietysti pystyy ajan kanssa tsekkaamaan, lähteet ovat kyllä olemassa.Galangal kirjoitti:No, miten vain. Sinivalkoinen puolue on sen sijaan aina äänestänyt sosiaaliturvaa vastaan. Lapsilisät, kansaneläkkeet, työttömyysturva: aina se on ollut "kansa vastaan Kokoomus".
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Muistaakseni lapsilisä nimenomaan oli kokoomuslaisen kansanedustajan alullepanema uudistus. Mutta muutoin puolue on kunnostautunut "kilpailukyvyn puolustajana" ja kepin tarjoajana köyhille.Repe Ruutikallo kirjoitti:Lapsilisistä en menisi vannomaan. Sehän on etu, joka saapuu luo niin köyhän kuin rikkahankin aivan samansuuruisena. Voisi pikemminkin luulla, että se nykymuodossaan olisi nimenomaan kokoomuksen toiveiden mukainen. Tämänkin tietysti pystyy ajan kanssa tsekkaamaan, lähteet ovat kyllä olemassa.Galangal kirjoitti:No, miten vain. Sinivalkoinen puolue on sen sijaan aina äänestänyt sosiaaliturvaa vastaan. Lapsilisät, kansaneläkkeet, työttömyysturva: aina se on ollut "kansa vastaan Kokoomus".
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Jaha, se kirjoitti tuon System 7:n aikohin? Ymmärrän.Mac Classic kirjoitti:Tuo Umberto Econ tulkinta käyttiksistä on klassikko, mutta vuodesta 1994 asiat ovat muuttuneet melkoisesti; protestantismi on hävinnyt maailmasta joidenkin harvojen oikeauskoisten friikkien keräilykohteeksi ja katolilaisuuskin on kokenut oman uuden vastareformaationsa nimeltään Mac OS X.
Nythän kaikki käyttikset ovat sitten katolisia.Tai no Windows XP on ortodoksinen koska sen ulkoasu on räikeän koristeellinen ja sen kanssa ei voi kunnolla kommunikoida ellei osaa munkkilatinaa eli kirkkoslaavia.
Linux on gnostilainen käyttis.
On tää kummaa. Aiemminkin olen havainut että sosiaaliturvan varassa roikkuneet suhtutuvat jotenkin agressiivisesti niihin puolueisiin jotka yrittävät sosiaaliturvaa yllä pitää. Voisko Jamac selvitää tämän ristiriidan villakoirayhdintä, kun en käsitä ollengan.Jamac kirjoitti: Minä mielelläni kritisoin tuota punaista puoluetta, ja se johtuu siitä että olen ollut siellä sossun luukulla ja sieltä kavunnut ylöskin. Selkä on ollut niin seinää vasten että arpia kivistää edelleen. Mulla on ihan ensikäden tietoa siitä miltä tuntuu olla niin sanotusti aika ahtaalla. Ja totta vie en ole demareilta vielä sellaisia toimia kuullut jotka minua silloin olisi auttanut.
-
Todennäköisesti näin. Wikipedian mukaan näet lapsilisät olivat alkujaan työnantajien kontolla. Ja kun tiedetään, että ainoat asiat joita kokoomus suostuu sosialisoimaan ovat yrittäjäriski ja työnantajien kustannukset, paketti alkaakin olla tältä osin kasassa.A.J. kirjoitti:Muistaakseni lapsilisä nimenomaan oli kokoomuslaisen kansanedustajan alullepanema uudistus. Mutta muutoin puolue on kunnostautunut "kilpailukyvyn puolustajana" ja kepin tarjoajana köyhille.Repe Ruutikallo kirjoitti:Lapsilisistä en menisi vannomaan. Sehän on etu, joka saapuu luo niin köyhän kuin rikkahankin aivan samansuuruisena. Voisi pikemminkin luulla, että se nykymuodossaan olisi nimenomaan kokoomuksen toiveiden mukainen. Tämänkin tietysti pystyy ajan kanssa tsekkaamaan, lähteet ovat kyllä olemassa.Galangal kirjoitti:No, miten vain. Sinivalkoinen puolue on sen sijaan aina äänestänyt sosiaaliturvaa vastaan. Lapsilisät, kansaneläkkeet, työttömyysturva: aina se on ollut "kansa vastaan Kokoomus".

-
Viesti Kirjoittaja iPratt »

No minä ainakin tunnustan ihan oikeistolainen perusduunari. Piti jopa hankkia kokoomuksen jäsenkirja vaikka en aktiivisesti politiikkaan osallistukaan kun rupesi liian moni luulemaan keskustalaiseksi.
Oman näkemykseni mukaan suurimmat ongelmat on aihettanut tämä holhoava sosiaalidiktatoorinen eikun demokraattinen politiikka, joka haluaa päättää kaikki asiat yksittäisen ihmisen puolesta ja ohjata kaikki samaan muottiin. Aikoinaan jopa ajoivat pakollista lastenpäivähoitoa, jotta pakkosyöttö voitaisiin aloittaa mahdollisimman aikaisin.
Olen yllättynyt tuosta vasemmistomyönteisyydestä koska oletin "macistien" olevan yksilöllisyyden kannalla, mutta eipä kai sitten

-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Vannomatta paras, tietenkin. On tietysti mahdollista, että sosiaaliturvaa kaikissa vaiheissa ja kaikin tavoin vastustaessaankin, kokomustat ovat unohtaneet vastustaa lapsilisiä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Lapsilisistä en menisi vannomaan.Galangal kirjoitti:No, miten vain. Sinivalkoinen puolue on sen sijaan aina äänestänyt sosiaaliturvaa vastaan. Lapsilisät, kansaneläkkeet, työttömyysturva: aina se on ollut "kansa vastaan Kokoomus".
-
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
eipäs yleistetä!Galangal kirjoitti:No mutta mehän olemme yksilöllisyyden kannalla! Siksi siis vasemmistolaisia.iPratt kirjoitti:
Olen yllättynyt tuosta vasemmistomyönteisyydestä koska oletin "macistien" olevan yksilöllisyyden kannalla, mutta eipä kai sitten![]()
![]()

E: siis vasemmistoa tarkoitin...
-
Hei, mieti nyt hiukan. 60-luku oli melkein neljäkymmentä [edit: viisikymmentä] vuotta sitten. Voidaanko OIKEAT sosiaaliturvan parannukset UNOHTAA 2000-luvulla sillä verukkeella, että "juurihan ME sen 60-luvulla saimme aikaan". Suomessa on porukkaa joiden lapset ei pääse lukioon kun ei ole rahaa kirjoihin. Tällaisessa perheessä jos lapsi käy vaikka vähän tekemässä ruohonleikkuuta tai jotain niin, sama raha lähtee pois vanhempien toimeentulotuesta. Paitsi tietty jos käytetään vaan käteistä, eikä raha näy tilillä. Ehkä se oli 60-luvulla ok, mutta nykyään se on sitten sitä "että heikolta näyttää mahkut". Eikä tämäntyyppisiä ongelmia ratkota pienituloisten verojen keventämisellä, tai minkä-milloinkin-tuen nostolla, koska kaikki lähtee toimeentulotuesta pois. Ja ne muut tulot on niin pieniä ettei niillä pärjää.Repe Ruutikallo kirjoitti:Keiden aikaansaannosta luulisit olevan sen, että on olemassa sossunluukku josta voi hätäänsä jotain tuntuvampaa apua saada? Muistaakseni silloin 60-luvun lopulla ja 70-luvulla kokoomus vastusti enemmän tai vähemmän pontevasti suunnilleen kaikkia nyt taivaasta tipahtaneina pidettäviä hyvinvointijuttuja, kuten peruskoulua, maksutonta yliopisto-opetusta, toimeentulotukea, asumistukea, terveyskeskuksia, työttömyyspäivärahoja ja muita.
Mutta, en minä ole mikään sanomaan miten näitä purkaisi. Rahaa ei minustakaan voi jakaa ihan tuosta vaan. Ruuan alvin pienentäminen auttaisi ainakin jonkin verran heikoimpia. Ja juuri siten ettei edut mene kaljan ostoon.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tässä toinenkin oikeistoduunari.iPratt kirjoitti:
No minä ainakin tunnustan ihan oikeistolainen perusduunari. Piti jopa hankkia kokoomuksen jäsenkirja vaikka en aktiivisesti politiikkaan osallistukaan kun rupesi liian moni luulemaan keskustalaiseksi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kyllä toki jos jonkinlaista hyvinvointiyhteiskuntaa halutaan pitää kasassa, niin siihen tietty määrä holhousta väkisinkin täytyy yhdistää. Jos jokainen maksaa viulunsa itse, on hieman helpompaa antaa ihmisten tehdä itselleen mitä haluaa.Galangal kirjoitti: No mutta mehän olemme yksilöllisyyden kannalla! Siksi siis vasemmistolaisia.
Suomen oikeistokaan ei kauhean liberaalia ole, melko konservatiivista koti uskonto ja isänmäää sakkia, vaikka ehkä nuorempien vaikuttajien mukana onkin nousussa jonkinlainen boheemien kaupunkilaisten aalto.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
-
Kärjistäen ydin on se, että jos et saa ansiosidonnaista, niin olet sossussa. Jos olet sossussa, niin et pysty laittamaan rahaa sukanvarteen, koska tilisaldosi tarkistetaan kerran kuukaudessa ja jos siellä on rahaa niin se summa vähennetään seuraavasta tuesta.eskofot kirjoitti:On tää kummaa. Aiemminkin olen havainut että sosiaaliturvan varassa roikkuneet suhtutuvat jotenkin agressiivisesti niihin puolueisiin jotka yrittävät sosiaaliturvaa yllä pitää. Voisko Jamac selvitää tämän ristiriidan villakoirayhdintä, kun en käsitä ollengan.
Tämä tekee elämästä yllättävän kurjan. Sosiaaliturvaloukussa kenkiin säästäminen on aikamoista, kun a) täytyy muistaa säästää käteisenä b) säästäminen kestää pari kuukautta c) säästämisen takia on nälkä.
Se tekee elämän yllättävän hankalaksi kun ei voi millään pitää ylijäänyttä rahaa tilillä.
Sitten oman jurppimissilauksen antaa se mihin olen useasti viitannut, että mikä toisesta päästä tulee niin se sossun luukulla vähennetään. Mahdollista on tietty elää sossun rahoilla ja tehdä töitä. Sitten ottaa palkka yhtenä könttinä yhdessä tai kahdessa kuukaudessa (jolloin ei ole sossussa) jolloin saa esimerkiksi lainat lyhennettyä. Ihan laillista se ei toki ole.
-
En osaa sanoa, mutta on siinä enemmän järkeä kuin siinä, että apua nostetaan kaavalla (+x) + (-y) = 0 missä ei ole mitään järkeä.tBa kirjoitti:Vai kävisikö sittenkin niin, että lähikauppias kiittäisi veroalesta?Jamac kirjoitti:. Ruuan alvin pienentäminen auttaisi ainakin jonkin verran heikoimpia. Ja juuri siten ettei edut mene kaljan ostoon.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Vihreiden perustulomalliJamac kirjoitti:En osaa sanoa, mutta on siinä enemmän järkeä kuin siinä, että apua nostetaan kaavalla (+x) + (-y) = 0 missä ei ole mitään järkeä.tBa kirjoitti:Vai kävisikö sittenkin niin, että lähikauppias kiittäisi veroalesta?Jamac kirjoitti:. Ruuan alvin pienentäminen auttaisi ainakin jonkin verran heikoimpia. Ja juuri siten ettei edut mene kaljan ostoon.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Aikaa myöten varmaan peruskannattajajoukko alkaa unohtaa, ja juuri siitäJamac kirjoitti: Hei, mieti nyt hiukan. 60-luku oli melkein neljäkymmentä [edit: viisikymmentä] vuotta sitten. Voidaanko OIKEAT sosiaaliturvan parannukset UNOHTAA 2000-luvulla sillä verukkeella, että "juurihan ME sen 60-luvulla saimme aikaan".
syystä aatteenpalolietsojat pitävät yllä pula-aikateemoja, kun nykymittapuulla
olivat silloin ja juuri tuossa asiassa ehkä enemmän oikeassa kuin väärässä.
SDP:n kampanja varmaan osin kompastui ilmeiseen elitismiin, joka on
valovuosien päässä tavallisen reiskan arjen harmaasta. Esim. E.
Heinähelppo kurvasi erääseenkin puolueensa suojatyökokoukseen
jollakin ultramodernilla ekoviherhybridisysteemillä, kun takametsien ja
-peltojen reiskoilla on tarpeeksi, siinä, että saa 15+v. toyotaruosteeseensa
ostettua bensaa edes pakollisiin kauppakäynteihin. SDP:n kasvatusbroilerit
eivät ole kuulakynää raskaampaa työkalua käsissään pitäneet -- ja sen
huomaa.
'Lakki' purkaa: siedettävä yhteiskunta on sellainen, jossa väistämättä tuleeJamac kirjoitti: Mutta, en minä ole mikään sanomaan miten näitä purkaisi. Rahaa ei minustakaan voi jakaa ihan tuosta vaan.
olla jonkinverran kipua. Kaikkia ja kaikkea ei voi pelastaa, millään ihmisen
käytettävissä olevin keinoin. Tämä on pakko hyväksyä.
MUOK: typo korj.
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ei sovi, paitsi jos.....Repe Ruutikallo kirjoitti:Ilman sen kummempia lainauksia totean, että ymmärrän kyllä monia Jamacin yllä esittämiä aatoksia oikein mainiosti ja yhdyn mieheen hyvinkin taajaan, jos näin sopii sanoa.

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Oletit ihan oikein. Esimerkiksi minä kannatan sitä että kaikilla lapsilla ja nuorilla olisi riittävät mahdollisuudet lähteä toteuttamaan sitä yksilöllisyyttään. Oikeistolainen ideologia on ainakin toistaiseksi tuottanut muun muassa periytyvää köyhyyttä, mikä on vihoviimeinen tapa edistää yksilöllisyyttä.iPratt kirjoitti:Olen yllättynyt tuosta vasemmistomyönteisyydestä koska oletin "macistien" olevan yksilöllisyyden kannalla, mutta eipä kai sitten![]()
![]()
Jos taas tarkoitetaan sitä yksilöllisyyttä jota voi ostaa rahalla ja joka kuuluu vain osalle ihmisistä, se on mielestäni kansalaisten yksityisasia jota valtion ei kuulu olla edistämässä. Nyky-Suomessakin kahisevalla saa taatusti niin määrättömästi yksilöllisyyttä kuin sivistysvaltiossa voi yleensä kuvitella saavansa — oikeaa valittamista ei pitäisi kenelläkään olla.
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Tarkoitettiinko ehkä sellaita yksilöllisyyttä että jokainen duunari esim. ottaa ansiosidonaisen tyuöttömyysturvan vakuutuksena, maksaisi sen itse jos sitä tarvii ja jos ei tarvi niin nostaa palkaa pienemällä veroprosentilla. Tätä yksilöllistä listausta voisi jatkaaa loputtomiin. Tämä on sitä yksilöllisyyttä jonka duuraikin osaisi kaiketi ostaa - vai osaisikoRepe Ruutikallo kirjoitti:Oletit ihan oikein. Esimerkiksi minä kannatan sitä että kaikilla lapsilla ja nuorilla olisi riittävät mahdollisuudet lähteä toteuttamaan sitä yksilöllisyyttään. Oikeistolainen ideologia on ainakin toistaiseksi tuottanut muun muassa periytyvää köyhyyttä, mikä on vihoviimeinen tapa edistää yksilöllisyyttä.iPratt kirjoitti:Olen yllättynyt tuosta vasemmistomyönteisyydestä koska oletin "macistien" olevan yksilöllisyyden kannalla, mutta eipä kai sitten![]()
![]()
Jos taas tarkoitetaan sitä yksilöllisyyttä jota voi ostaa rahalla ja joka kuuluu vain osalle ihmisistä, se on mielestäni kansalaisten yksityisasia jota valtion ei kuulu olla edistämässä. Nyky-Suomessakin kahisevalla saa taatusti niin määrättömästi yksilöllisyyttä kuin sivistysvaltiossa voi yleensä kuvitella saavansa — oikeaa valittamista ei pitäisi kenelläkään olla.

-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
No hyvin on mennyt suhun propaganda lävitseGalangal kirjoitti:No mutta mehän olemme yksilöllisyyden kannalla! Siksi siis vasemmistolaisia.iPratt kirjoitti:
Olen yllättynyt tuosta vasemmistomyönteisyydestä koska oletin "macistien" olevan yksilöllisyyden kannalla, mutta eipä kai sitten![]()
![]()
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ei taida olla vaan vielä missään tällä planeetalla onnistunut; suurin osa on kyllä saatu samaan luokkaan, yleensä vaan aika paljon huonompiosaiseen kun mistä aloitettiin, ja siitä onnellisestakin voi olla monta mieltä.
Mutta onneksi täällä saa olla monta mieltä, toisin kuin noissa vasemmiston "yksilöllisissä valtiokokeiluissa"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)

-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka