airport-virhe
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
airport-virhe
Viesti Kirjoittaja jojo_ »
kokeilen kysyä myös täällä jos sais jotain selvyyttä tähän ongelmaan: mä en pääse mun uudella macbookilla nettiin. tulee tällänen ilmotus: airport-virhe. liityttäessä valittuun verkkoon tapahtui virhe. mä valitsin listasta tän langattoman mitä käytän ja laitoin salasanan, mutta ei toimi. mitä mun pitäs tehä?? modeemi on webstar ja reititin on d-link. siin on wpa-salaus.
Nyt oon fujitsun kannettavalla netis ja langaton toimii hyvin.
Nyt oon fujitsun kannettavalla netis ja langaton toimii hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän siinä ole MAC tunnistus päällä siinä wlanissa? Jos on, pistä se Macbook listalle. Macbookin MAC osoitteen löydät Järjestelmäasetukset/Verkko ja sieltä Airport. Se on se Airport ID.
Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että tuo haluaa sen salasanan hexana tai jotain.
Sitten tietysti D-Link voi tehdä vaikka mitä.
Toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on se, että tuo haluaa sen salasanan hexana tai jotain.
Sitten tietysti D-Link voi tehdä vaikka mitä.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jojo_ »
okei. no mikä siihen salaukseen sit riittäs? mikä siinä on tärkein juttu? mä en oo mikää expertti nois asiois. ja itseasias toi on todella raivostuttava homma muutenki ku toi d-link jumittuu aina josain vaihees ja pitää aina resetoida se ja yrittää uudelleen. netti katkeaa kokonaan ja on kovan työn tulos että sen saa takasi. jos mä ostasin uuden reitittimen, niin mikä kannattas ostaa? tolla fujitsullaki pitäs päästä nettiin.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Terve D-Link-kohtalontoveri. Mielestäni riittää, jos laitat salauksen päälle, varsinkin mainitsemasi WPA on hyvä.
Jos sulla kerran on erillinen modeemi, ja WLAN-tukiasema, mikä tahansa tukiasema käy. Suosittelisin Apple Airport Expressiä. Buffalon ja Linksysin imagoksi mulle on muodostunut myös hyvä. Näistä ei kokemusta, mutta kirjoittelut enimmäkseen myönteisiä.
Edit: Puhdas "Reititin" todennäköisesti tarkoittaa eri asiaa kuin mitä sinä nyt haet. Veikkasin että olet ostasmassa langatonta (WLAN) tukiasemaa.
Jos sulla kerran on erillinen modeemi, ja WLAN-tukiasema, mikä tahansa tukiasema käy. Suosittelisin Apple Airport Expressiä. Buffalon ja Linksysin imagoksi mulle on muodostunut myös hyvä. Näistä ei kokemusta, mutta kirjoittelut enimmäkseen myönteisiä.
Edit: Puhdas "Reititin" todennäköisesti tarkoittaa eri asiaa kuin mitä sinä nyt haet. Veikkasin että olet ostasmassa langatonta (WLAN) tukiasemaa.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
mulla alkanu OSX päivityksen jälkeen Airport pottuilee. Airport löytää kyllä saatavilla olevat verkot, mutta kun koitan kirjautua (omaan verkkoon) tulee seuraava ilmo: "There was an error joining the Airport network "verkon nimi". "
katsoin keychainista ja salasana on ok, muut tiedot ok. En vaan pääse siihen verkkoon.
Sama ongelma Belgen (ravintola) verkossa, joka on avoin. En pääse siihen enään, sama virhe kun yllä. Samaan aikaan pääsen kylläkin toiseen verkkoon Belgessä, ei ravintolan oma. Se on semmonen missä en ole ennen käynyt,
Veikkaan että auttais jos "putsaisin" pois kaikki tiedot verkoissa jossa olen ennen päivitystä käynyt, koska uusien verkkojen kanssa ei ole ongelmia. Miten tämmönen onnistuu?
Kiitän paljon jos joku osais auttaa tässä Airport ongelmassa
katsoin keychainista ja salasana on ok, muut tiedot ok. En vaan pääse siihen verkkoon.
Sama ongelma Belgen (ravintola) verkossa, joka on avoin. En pääse siihen enään, sama virhe kun yllä. Samaan aikaan pääsen kylläkin toiseen verkkoon Belgessä, ei ravintolan oma. Se on semmonen missä en ole ennen käynyt,
Veikkaan että auttais jos "putsaisin" pois kaikki tiedot verkoissa jossa olen ennen päivitystä käynyt, koska uusien verkkojen kanssa ei ole ongelmia. Miten tämmönen onnistuu?
Kiitän paljon jos joku osais auttaa tässä Airport ongelmassa
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Kokeilepas tämän ketjun neuvoa, se nollaa Airportin.
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Airport
Viesti Kirjoittaja hapo »
Olen hiljattain siirtynyt Mac-leiriin ja Macbookin airport toimi ennen uusimpia käyttöjärjestelmän päivityksiä vaan eipä enää löydä verkkoa. Olen lueskellut vinkkejä asian tiimoilta vaan eipä tunnu mikään tepsivän voisko joku auttaa.
-
-
ei toiminut toimenpide kotona
kokeilin myös poistaa kyseisen verkon keychainin (seurauksella että kaikki keychainit hävis). Silti ei vielä ole pääsyä verkkoon.
Piuhalla pääsen verkkoon ja säätämään WLAN asetuksia. ei ole muuta kun WEP salaus päällä. Senkin kun poistaa ei pääse Airportin kaa verkkoon.
Voihan se olla että se Zyxelin romussa vika on....
PS. Kun nyt noi keychainit tuli poistettua, Entourage on alkanu vatimaan salasanaa 10 min välein. "Microsoft Entourage wants to use keychain login" Miten saan tämän pois???
Keychain: login.keychain
Tool: Microsoft Entourage

Piuhalla pääsen verkkoon ja säätämään WLAN asetuksia. ei ole muuta kun WEP salaus päällä. Senkin kun poistaa ei pääse Airportin kaa verkkoon.
Voihan se olla että se Zyxelin romussa vika on....
PS. Kun nyt noi keychainit tuli poistettua, Entourage on alkanu vatimaan salasanaa 10 min välein. "Microsoft Entourage wants to use keychain login" Miten saan tämän pois???
Keychain: login.keychain
Tool: Microsoft Entourage
-
Viesti Kirjoittaja ulkonaama »
Itsellä tulee myös tuo sama lyhyt virheilmoitus liityttäessä verkkoon. Samassa verkossa on ollut PC läppäreitä ja hyvin ovat toimineet. Uudella Macbookillani en ole omaan verkkoon päässyt milläkään asetuksilla (ssid piilossa tai ei, mac suodatus tai salaus). Myös täysin avointa verkkoakoitin ja siinäkin sama ongelma.
Naapurin avoimeen verkkoon pääsen tuosta vain "niinkuin kuuluukin". Olen vasta eilen saanut Macbookkini joten ilman viimeisiä Tigerin päivityksiä en ole päässyt testaamaan.
Osaisikohan joku auttaa.
Onneksi tämä on ainoa ongelma MB:n kanssa, ei hankinta kaduta yhtään enkä usko että alkaakaan
Naapurin avoimeen verkkoon pääsen tuosta vain "niinkuin kuuluukin". Olen vasta eilen saanut Macbookkini joten ilman viimeisiä Tigerin päivityksiä en ole päässyt testaamaan.
Osaisikohan joku auttaa.
Onneksi tämä on ainoa ongelma MB:n kanssa, ei hankinta kaduta yhtään enkä usko että alkaakaan

-
no prkl nyt se ihme on tapahtunut. pääsen taas airportin kautta verkkoon siellä missä en aikasemmin jostain syystä päässy. oma tapahtumaketju:
1)uusi kone, kaikki toimi hyvin.
2) OSX päivitys, muutama verkko ei enää toiminut. Kaiken näköistä tuli kokeiltua, mutta ei vaan toiminu.
3) Muistin päivitys 1GB => 2GB, ja taas toimii airport kunnolla?!?!?
Hämää ihan sikan kun ei tiedä missä ongelma on ollu ja mikä oikein sen korjas, kiva kummiskin että ongelma on korjaantunut. En millään usko että se liittyy RAM muistiin, mutta päivityksen jälkeen rupes toimimaan.
1)uusi kone, kaikki toimi hyvin.
2) OSX päivitys, muutama verkko ei enää toiminut. Kaiken näköistä tuli kokeiltua, mutta ei vaan toiminu.
3) Muistin päivitys 1GB => 2GB, ja taas toimii airport kunnolla?!?!?
Hämää ihan sikan kun ei tiedä missä ongelma on ollu ja mikä oikein sen korjas, kiva kummiskin että ongelma on korjaantunut. En millään usko että se liittyy RAM muistiin, mutta päivityksen jälkeen rupes toimimaan.
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka