Tallentava digiboksi ja Mac
-
Tallentava digiboksi ja Mac
Viesti Kirjoittaja jalou »
Jalou
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Itse luulin, että USB-liitäntä digiboksissa tarkoittaa sitä, että siitä yhdistettynä macciin digiboksin kiintolevy näkyy usb-levynä macin työpöydällä. Väärin!
Medion-merkkisessä boksissa usb-liitäntä ei toiminut mitenkään macin kanssa. Sen ja parin muun syyn takia palautin laitteen. Vaihdoin Topfieldiin. Myöskään tämän kiintolevy ei pomppaa suoraan macin työpöydälle, mutta levyyn pääsee käsiksi MpegStreamClip-ohjelmaan kirjoitetun lisäsoftan avulla.
Eli ei kannata olla laitteiden tekijöitä viisaampi ja kuvitella että jokin asia tarkoittaa jotain, mitä on muualla oppinut. (tarkoitan siis tuota usb-liitäntää ja usb-kiintolevyn toimintaa)
-
-
Varmasti niissä tapauksissa, joissa on olemassa softa Windows-puolelle muttei OS X -puolelle. Mutta Topfield toimii siis molemmissa, ja käsittääkseni ProCaster tulee näkyviin myös usb-kiintolevynä.jacce kirjoitti:Auttaisiko Boot Camp, jos Windowsilla hakisi tavarat digiboksista...?
-
Topfieldin lisärivi?
Viesti Kirjoittaja jalou »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Re: Topfieldin lisärivi?
Mitä tarkoitat? Lisärivi...?jalou kirjoitti:Mistä löytyy tarkka lisärivi, jonka Topfieldin näkyminen edellyttää?
Windows-puolelle on (käsittääkseni) kirjoitettu Altair-niminen ohjelma, joka tullee Topfieldin mukana. Mpeg StreamClip -ohjelman tekijät ovat kirjoittaneet tätä simuloivan osan omaan ohjelmaansa (näin olen asian itse ymmärtänyt). Haluaisitko tietää, kuinka tämä toimii? Tutki ja kysy joko Altair-ohjelman tai Mpeg Streamclipin lähdekoodia (en tiedä onko avoimia).
Tai en tiedä mitä halusit tietää. Jos oleellista niin täydennä kysymystäsi.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja jpsv »
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=158
Se että joku masina näkyy suoraan kovalevynä, ei käytännössä tee hommasta Macin kanssa sen helpompaa. Niin se näkyy omana kovalevynä Toppynkin kanssa, kun valitsee Streamclipissä Altairin. Hommat on tuossa yllä olevassa osoiteessa selostettu niin laajasti ja hyvin, että en jatka sen enempää. Se Streamclip:
http://www.squared5.com/
-
Viesti Kirjoittaja arv »
HumaxGui on: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/MasBe kirjoitti:vaatii sit sen siirto-ohjelman (mitä ei esim Humaxilla oo OS X:lle)
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Katos perskule! pannaanpa tuo korvan taaksearv kirjoitti:HumaxGui on: http://www.andrewdsmith.plus.com/hummy/MasBe kirjoitti:vaatii sit sen siirto-ohjelman (mitä ei esim Humaxilla oo OS X:lle)

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Finnley »
-
Mac yhteensopivaa Digiboksia?
Viesti Kirjoittaja Sheling »
Tiedän malleja, jotka toimivat PC:n kanssa USB-kaapelin kautta, näkyen siirrettävänä kovalevynä. Mutta nyt kysymys kuuluukin toimivatko nämä samat boksit Maccien kanssa?(epäilen vahvasti)
Jos joku tälläisen digisovittimen löytää olisin kiitollinen jos tänne saisi linkin kyseisen boksin tiedoista.
Ja sitten se toinen vaihtoehto
Uskon että, tästä toisesta jutun aiheesta on jo threadi. Mutta teenpä uuden

katselin snadiomenan sivuilta noita macille tarkoitettuja digibokseja, mutta ne eivät oikein minua vakuuttaneet. Arvostelija oli jokaisesta saanut jotain sellasita sanottavaa, joka ei minua miellytänyt. muutenkin tuo maanpäällinen digiverkko epäilyttää ilman järkyttävän suuria kattoantenni viritelmiä.
Myöskin siitä ainoasta kaapeli talouteen sopivasta macille suunnitellusta digiboksista. Arvostelija oli saanut aika moisen huonon puolen esiin. Sovitin kuulemma hidasteli joissakin nopeissa tilantessa. Tämä ainakin omastamielestäni ei ole hyvä juttu.
Minua epäilyttää myös tietokoneeseen yhdistettyn digisovittimen tallennus laatu. Onko se vertailukelpoista normaalia tallentavaa digiboksia vastaan? vai onko kuvan laatu lähes mitätön?
vaatimukset on aika kovat, mutta niin pitää ollakin
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Jos jollain on vielä joitakin parempia vaihtoehtoja laitelkaa linkkejä tänne niin käyn katsastamassa.
-
Viesti Kirjoittaja silma »
suosittelen lämpimästi
-
-
-
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Tällaisesta olen kuullut. Ite en ole jaksanut siirtää tavaraa toppystä koneelle.
Kertokaapas joku muu jos on käyttökokemuksia?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Mac yhteensopivaa Digiboksia?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
USB-tikkujen kuvanlaatu on sellainen kuin suomalainen digilähetyskin eli melko hyvä. Parempaa niistä lähetyksistä ei saa. Tämä sanottuna Miglia TV Mini -kokemuksella.
Pienellä aktiiviantennilla olen saanut nykimättömän kuvan useammallakin kesämökillä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Kaon
Viesti Kirjoittaja Ceracus »
Kun Kaonin yhdistää Maciin, se näkyy ulkoisena kovalevynä ja tiedostoja voi näin ollen siirrellä suuntaan ja toiseen ilman apuohjelmia.
Kaon tallentaa .trp-formaattiin. VLC toistaa nämä tiedostot. En ole varma YLEn tekstitysten näkymisestä, kun en ole vielä kokeillut. Ilmoitan, kun saan selville.
Tiedostojen muuttamisesta perinteisemmillä ohjelmilla ja DVD-soittimilla näkyviksi ei ole vielä kokemusta. Mikäli jollakulla on, otan mielelläni vastaan infoa.
edit:
YLE:n tekstitykset näkyvät VLC:llä, kun vain laittaa ne valikosta näkyviin( Video/Subtitles track).
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on lähes vuoden ollut tuo EyeTV 610 enkä kyllä ole havainnut mitään hidastelua. Tai kuvan laadussa moittimista. Ettei vaan olis johtunut siitä S-videosta, jolla kuva telkkuun siirrettiin. Mulla on 23 tuuman Samsungin telkkari, VGA:lla kiinni. Sen toivon vaihtavani jouluun mennessä kunnon näytöksi, DVI liitännällä ja ainakin samalla resolla, joka mun Powerbookissa on (1680z1050).Sheling kirjoitti:
katselin snadiomenan sivuilta noita macille tarkoitettuja digibokseja, mutta ne eivät oikein minua vakuuttaneet. Arvostelija oli jokaisesta saanut jotain sellasita sanottavaa, joka ei minua miellytänyt. muutenkin tuo maanpäällinen digiverkko epäilyttää ilman järkyttävän suuria kattoantenni viritelmiä.
Myöskin siitä ainoasta kaapeli talouteen sopivasta macille suunnitellusta digiboksista. Arvostelija oli saanut aika moisen huonon puolen esiin. Sovitin kuulemma hidasteli joissakin nopeissa tilantessa. Tämä ainakin omastamielestäni ei ole hyvä juttu.
Minua epäilyttää myös tietokoneeseen yhdistettyn digisovittimen tallennus laatu. Onko se vertailukelpoista normaalia tallentavaa digiboksia vastaan? vai onko kuvan laatu lähes mitätön?
vaatimukset on aika kovat, mutta niin pitää ollakin![]()
Jos jollain on vielä joitakin parempia vaihtoehtoja laitelkaa linkkejä tänne niin käyn katsastamassa.
Tallennuslaatu on kiinni lähetyksestä eikä EyeTV softasta, joka sen tallennuksen tekee. Eikä ole eroa Miglia TVminin tai 610:n laadussa.
Elgaton 610 tallentaa ainakin Porin kaapeliverkossa kiltisti yhtä ja tallentaa toista, kanavanipuista riippumatta.
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
??MacFinn kirjoitti:Elgaton 610 tallentaa ainakin Porin kaapeliverkossa kiltisti yhtä ja tallentaa toista, kanavanipuista riippumatta.
Mitä tuossa pitäisi lukea?
-Harri
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka