Olen tallettanut tiedostoja Dokumentit kansioon, mutta Mac ei ole suostunut niitä kaikkia näyttämään.
Syy löytyi: Kun klikkaan auki Docissa näkyvän Dokumentit kansion, se onkin eri kansio kuin se Dokumentit kansio, joka löytyy kun klikkaan auki docissa näkyvän kovalevyn ikonin!
Mitä järkeä siinä on?
Ja miksi sitten Docissa näkyvä Ohjelmat kansio on sisällöltään identtinen kovaleyltä
löytyvän Ohjelmat kansion kanssa. Onpa suuri ristiriita. Paha töppäys Appleltä, minun mielestäni.
Voinko muuttaa kovalevyn Dokumentit kansion toisen nimiseksi sekaannuksien välttämiseksi?
Edit: tarkoitan edellä "Docilla" Finderia
Dokumentit kansio hukkaa tiedostoja - OSX:ssä paha töppi (?)
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Dokumentit kansio hukkaa tiedostoja - OSX:ssä paha töppi (?)
Viesti Kirjoittaja jri »
Viimeksi muokannut jri, 28.3.2007 klo 9.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Dokumentit kansio hukkaa tiedostoja - OSX:ssä paha töppi
Viesti Kirjoittaja mercury »
Docilla taidat tarkoittaa Finderin ikkunan sivupalkkia?
Ja onko kovalevyltä löytyvä Dokumentit-kansio suoraan levyn juuritasolla? Jos on, se on Mac OS 9:n Dokumentit-kansio.
Mac OS X:n Dokumentit-kansio, johon on linkki Finderin ikkunan sivupalkissa, on sinun omassa kotihakemistossasi oleva Dokumentit-kansio, eli löytyy kovalevyltä tällaisesta paikasta:
[kovalevy] / Käyttäjät / [käyttäjätunnuksesi] / Dokumentit
Ja onko kovalevyltä löytyvä Dokumentit-kansio suoraan levyn juuritasolla? Jos on, se on Mac OS 9:n Dokumentit-kansio.
Mac OS X:n Dokumentit-kansio, johon on linkki Finderin ikkunan sivupalkissa, on sinun omassa kotihakemistossasi oleva Dokumentit-kansio, eli löytyy kovalevyltä tällaisesta paikasta:
[kovalevy] / Käyttäjät / [käyttäjätunnuksesi] / Dokumentit
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jokaisella käyttäjällä on oma Dokumenttikansionsa ja levyn juuressa vielä yksi lisää. Finderin sivupalkista ja Dockista kannattanee poistaa mitä siellä nyt sattuu olemaan ja raahata tilalle uudet aliakset. Kannattaa varmaan käyttää sitä dokumenttikansiota, joka on oman kotikansion sisällä.
Kovalevyn ikonihan johtaa levyn juureen, kansioon joka näkyy kaikille käyttäjille.
Mulla on siellä mm. Soundtrackin looppeja.
Kovalevyn ikonihan johtaa levyn juureen, kansioon joka näkyy kaikille käyttäjille.
Mulla on siellä mm. Soundtrackin looppeja.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja jri »
Varsin vaikealta muistettavalta kuulostaa. OS 9 minulla ei (enää) ole, ehkäpä sitten joskus on ollut jos se on ainoa mahdollinen syyllinen siihen, että kovalevyni juuresta löytyy Dokumentit kansio.
Onko nyt niin, ettei Finderissa näkyvilä olevien ikonien (Koti, Ohjelmat, Dokumenit jne) nimiä saa muuttaa, vai saako sittenkin?
Onko nyt niin, ettei Finderissa näkyvilä olevien ikonien (Koti, Ohjelmat, Dokumenit jne) nimiä saa muuttaa, vai saako sittenkin?
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mulla ei ole ikinä ollut ysiä tässä läppärissä, mutta documents-kansio on levyn juuressa.
Voihan sinne tallentaa vaikka tekstidokumentin, jonka nimi on "Tallenna ennemmin kotikansioosi!"![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voihan sinne tallentaa vaikka tekstidokumentin, jonka nimi on "Tallenna ennemmin kotikansioosi!"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mulla ei kummankaan koneen kovalevyn juuresta löydy Dokumentit-kansiota. Se ei siis synny sinne itsestään eikä ole OS X -käyttöjärjestelmän aikaansaannosta. Ainoa Dokumentit on käyttäjän omassa hakemistossa. Ei tässä mun vähäisen järkeni mukaan voi olla mitään vaikeasti muistettavaa. ![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tarkoitatko nyt Finderin ikkunan sivupalkissa näkyviä ikoneita? Ne ovat oikoteitä tiettyihin kansioihin kovalevyllä ja nimi määräytyy alkuperäisen kohteen mukaan, eli niiden ikonien vieressä olevaa nimeä ei voi muuttaa suoraan.jri kirjoitti:Onko nyt niin, ettei Finderissa näkyvilä olevien ikonien (Koti, Ohjelmat, Dokumenit jne) nimiä saa muuttaa, vai saako sittenkin?
Älä missään tapauksessa muuta kotihakemistosi nimeä.
Älä myöskään muuta Ohjelmat-kansion nimeä.
Muuta omassa kotihakemistossasi olevan Dokumentit-kansion nimeä vain jos tiedät mitä olet tekemässä. Monet ohjelmat tallentavat sinne tietoja, ja jos vaihdat nimen, tällaiset toiminnat voivat mennä rikki.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka