Hei!
Sain eilen aivan ihkauuden ipodshufflen ja yritän sitä kovasti latailla tässä (on siis koneessa kiinni) ja oranssi valo vaan palaa. Miten pitkään tämä latautuu ensimmäisen kerran? Kestääkö monta tuntia vai mitenkä? Olen jo biisejäkin laittanut siihen sisään...
Hieman samasta aiheesta koskien iPod nanoa. Eli laite vaan lataa ja lataa ja lataa....valmista ei tule koskaan.
Aiemminkin laite on lataillut melko pitkään, useita tunteja. Mutta viimeisimmällä kerralla annoin ladata hyvin pitkään, toistakymmentä tuntia - eikä muka ollut täynnä.
Itse asiassa jätin illalla latautumaan, ja aamulla kone oli ilmeisesti mennyt (ainakin näytönsäästäjälle)nukkumaan. Nano ei ollut latautunut. Pakko oli ottaa kone mukaan, ja ottaa laite laturista. Illalla jälleen nano laturiin, ja monta tuntia latausta. Tämä vielä uusiksi seuraavana iltana. Ja edelleen nano väittää vain latautuvansa?
Onko em. käytös normaalia? Kolmen päivän lataamisen jälkeen päätin, että akku saa luvan olla täynnä ja otin laitteen käyttöön.
Tonppa kirjoitti:Onko em. käytös normaalia? Kolmen päivän lataamisen jälkeen päätin, että akku saa luvan olla täynnä ja otin laitteen käyttöön.
Ei toki ole normaalia. Onko akkukesto kuitenkin ihan normaalia luokkaa edelleen? Voisit myös kokeilla tuota kannettavien puolelta tuttua akun kalibrointia, eli käytät nanoasi niin kauan, että se menee nukkumaan akun vähyyden vuoksi, ja sitten annat latautua rauhassa vaikka reilun neljä tuntia.
Nano ei ole hirveän vanha, jouluna saatu. Olen aina pyrkinyt antaa akun mennän nollille, jonka jälkeen ladannut sen täyteen.
Akun kestosta en oikein osaa sanoa.. Vasta muutaman kerran olen ladannut akun täyteen, joten josko akkukapasiteetti tai akkumuisti niin sanotusti ei ole vielä muotoutunut optimaaliseksi. Jotakuinkin 5-7h musiikinkuuntelua kestää tällä hetkellä akku.
Ei kai sen pitäisi vaikuttaa asiaan näin dramattisesti, että monta tuntia kestäneen latauksen 'keskeyttää' kun koneen tarvii ottaa mukaan? Jos nimitäin näin on, niin kylläpä on päässyt applen insinööreiltä aivopieru.
Koitan hieman tarkkailla akun kestoa nyt, ja katsoa kuinka latauksen kanssa käy ensi kerralla..
Ihan mukavasti nanolla musaa kuuntelee. Noin reiliun viikon verran lähes päivittäistä käyttöä (n. 45min/päivä plus pari tunnin lenkkireissua) kestää akku.
Pistin puoli yhdeksän aikaan illalla laitteen laturiin, kun akku oli kulunut ensin täysin loppuun. Kello tulee nyt 23, eikä akku ole vielä täynnä. Annan olla koneen persiissä kiinni yön yli, ja ihmettelen aamulla uudelleen josko akku olisi täynnä.. Macbook ei ilmeisesti mene nuggumaan itsekseen, jos nano siinä latautuu?
Noniin, illalla nano oli laturissa nelisen tuntia. Jätin koneen päälle ja nanon latautumaan yöksi. Aamulla kone oli mennyt nuggumaan, ja nano näytti että lataus olisi vielä kesken. Ejectoin soittimen, jolloin puolestaan ruudussa näkyi että lataus olisi valmis. Onko tämänkaltainen aivan normaalia? Suht hyvin akku tuntuisi käytössä kestävän kuitenki..
Kandeis varmaan kuitenkin jatkossa säätää Järjestelmäasetusten Energiansäästäjästä koneen nukkumaanmeno pois siksi ajaksi kun latailet iPodia. Varmistat sillä, että virtaa soittopeliin tosiaan tulee.
Joo, tosin minun annettiin ymmärtää toisaalla, että musapeli saa virtaa joka tapauksessa ja ettei kone suksi nuggumaille latautuessaan. Tästä huolimatta oli nano ihan 'oikeassakin' latauksessa reilut neljä tuntia, ja aamulla vielä vajaan tunnin?
Tämä kyllä on ylireagointia kaikkinensa, mutta kannattaisko asiasta kysäistä applen jälleenmyyjältä. Eipä tuo kovin vakavalta tunnu, mutta sitä vaan niin haluaa appletuotteen toimivan _täydellisesti_, ja myös käyttää laitetta kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.