Tänne ehdotettiin siirtää
Eli siis mitä suurinpiirtein olet kyseiesetä paketista maksanu? Onko ollu sen väärti? kun eikö wordin tapanen ole macissäkin? vai onko vaikeeta sit esim tulostaa macilla tehtyä pc koneesta?
joku sanoi että msn messengerissä ei toimis se macin sisäänrakennettu kamera? miten on? entä jos otan jonkun muun messengerin käyttöön niin pitääkö silloin kaikilla kavereilla olla se myös? vai voivatko he käyttää omaa msn meseään ja minä omaani?
rebecca kirjoitti:Tänne ehdotettiin siirtää
Eli siis mitä suurinpiirtein olet kyseiesetä paketista maksanu? Onko ollu sen väärti? kun eikö wordin tapanen ole macissäkin? vai onko vaikeeta sit esim tulostaa macilla tehtyä pc koneesta?
joku sanoi että msn messengerissä ei toimis se macin sisäänrakennettu kamera? miten on? entä jos otan jonkun muun messengerin käyttöön niin pitääkö silloin kaikilla kavereilla olla se myös? vai voivatko he käyttää omaa msn meseään ja minä omaani?
Paras Office paketin korvaaja on NeoOffice toimii kun junan vessa!
Ja messengeristä niin sinuna valitsisin adiumin.siinä Kameran pitäisi vissiin toimia? ja kavereilla ei tarvitse olla sama messenger koska adiumissa ovat AOL,MSN,ICQ,Yahoo Ect...
Adium does not currently have any Voice or Video (webcam) Chat functionality. The Adium team is aware that many users want to be able to audio/video chat.
Ostohinta vähän riippuu minkä version ostaa. Student versio näyttää maksavan AppleStoressa 164 euroa. Professional 699 €. Muut siinä välissä.
Käytännössä tietyissä hommissa Office ja Word on pakollisia. Eikä Excelin voittajaa vielä ole. Monissa jutuissa pärjää esim. iWork paketilla (Pages teksturi ja Keynote esitys). Ja OpenOfficet, NeoOfficet ja muut. Valinnanvaraa on.
Tulostaminen on helppoa, siirrä vaikka tikulla tiedosto PC:hen, avaa se sopivalla softalla ja Print. Jos siirrät pdf muodossa siinä kaikki. Jos .doc, pitää vähän katsoa sivujakoja ja tekstityyppejä, että täsmäävät. Mutta sehän pitää tehdä muutenkin aina.
rebecca kirjoitti:että siinä ei vissiiin sitten toimi se kamera...?
Ei tosiaan ainakaan vielä toimi, mutta aMSN:ssä tai Mercury Messengerissa toimii.
Skypessä toimii, ja sehän korvaa myös satunnaisen "mesettelyn" aivan mainiosti. (periaatteessa kai ei pelkkää kuvaa voi siirtää ilman ääntä, mutta jos ei halua tarinoida niin mute on keksitty )
Infant kirjoitti:Skypessä toimii, ja sehän korvaa myös satunnaisen "mesettelyn" aivan mainiosti.
Jep., mutta vaatii melkoisia suostuttelijan kykyjä saada leegio MSN Messengerin käyttäjiä vaihtamaan Skypeen. Tiedän nimittäin kokemuksesta.
Toki, mutta oletan ettei kaikilla ole webbikameraa (tai mistä minä tiedän vaikka nykyisin olisikin?), joten ne joilla on luultavasti suostuisivat myös skypetykseen, jo sen äänenkin takia. Vai toimiiko MSN:ssä äänipuoli yhtä mallikkaasti kuin Skypessä?
Chat + Webbikamera ilman ääntä taas ei oikein sovi omaan ajatusmaailmaani. Chat on sitä varten, että voi kirjoitella ja vastailla silloin kun ehtii, eikä vaadi jatkuvaa läsnäoloa, kuten esimerkiksi puhelun tai nettipuhelun ollessa käynnissä. Kuva taas jatkaa sopivasti siitä mihin puheella ei enää päästä.
Infant kirjoitti:Vai toimiiko MSN:ssä äänipuoli yhtä mallikkaasti kuin Skypessä?
Itse muistan ekaa kertaa messengerillä ottaneeni videopuheluita kera äänen joskus vuonna 2001/2002, eli siis toimii ja on toiminut jo kauan
ok, en ole koskaan käyttänyt MSN Messengeriä omalla koneella, jotain webmeseä duunissa pakosta. Joillain oon nähny, mut se on ollu täynnä jotain mainoksia tai bling-bling-vilkkuvaloja. Ei kiitos mulle