Kertokaa risut ja ruusut 8)
-Opiskelija olen, joten tulen tarvitseen: wordia (tai sen tapasta) niin et voisin ilman suuria ongelmia siirtää tiedostoja myös koulun pc:hen
-Musiikin kuuntelu
-netti
-kuvien tallentaminen
-kotisivujen teko
-kuvankäsittely
Kertokaa toki kokemuksia molemmista koneista
No kaikki nuo hoituvat molemmilla kokoonpanoilla. Tällä hetkellä kannattaisi ehkä selvittää itselle se, että tarvitsetko konetta esimerkiksi luennoille mukaan tai muuhun vastaavaan. Jos moiselle ei ole tarvetta niin ehkäpä sitten iMacci on koneesi. Mutta toki läppäri on aina läppäri ja itse ainakin pidän siitä mahdollisuudesta, että voin napata koneeni kainalooni minne ikinä olenkin menossa. Niin ja Ossiin saat tosiaan tuon Mac Office paketin,jos nyt wordin itselleen haluaa, mistä sitten löytyy kaikki exelit sun muut.
Samat kysymykset tuntuisivat toistavan itseään joka topicissa... Vastaan silti.
Kuten BF sanoi... Jos sulla ei ole tarvetta kantaa konetta mukanasi osta iMac (enemmän vastinetta rahalle). Jos taas haluut että kone on helppo ottaa mukaan niin bookki.
se macbook on kyl aika pieni...tai tuntuu ku useimmat läppärit on sitä 17" luokkaa...onko se liian pieni? läppäri houkuttaa mutta ehkä se tosiaan on liian tihrustamista..
Jos sulla löytyy ennestään vanha näyttö, niin kannattaa ehdottomasti kytkeä se koneeseesi, kumman tahansa sitten valitsetkin. On todella näppärää pitää toisella näytöllä meset, iTunesit sun muut auki ja "päänäytöllä" sitten nettiselaimet sun muut "oikeasti tärkeät" ohjelmat.
Ja tuosta näytön koosta, mun mielestä 13" on ihan liian iso näyttö kannettavaan tietokoneeseen, sen päätarkoitus kun ainakin minulle on olla helposti mukana kulkeva. Ulkoisten lisänäyttöjen tuki on niin mainiosti toteutettu OS X:ssä, etten itse oikein näe perustetta ostaa kannettavaa maccia isolla näytöllä. Makuasioita toki viime kädessä.
Jos sulla löytyy ennestään vanha näyttö, niin kannattaa ehdottomasti kytkeä se koneeseesi, kumman tahansa sitten valitsetkin. On todella näppärää pitää toisella näytöllä meset, iTunesit sun muut auki ja "päänäytöllä" sitten nettiselaimet sun muut "oikeasti tärkeät" ohjelmat.
nykyään on pc ja tässä olen koittanut ottaa selvää tosta macista josko se kannattaisi ostaa..eli ei ole mitään lisänäyttöjä..
en sit tiiä et tarviinko kannettavaa(sillä en käy luennoilla..) mut olis vaan jotenkin niin kiva
alko vaan mietityttään toi macbook ku yhessä keskustelussa sanottiin että siinä on huono akku..eli ei välttist kestä ilman pihaa(ko)?
Macbookilla on helpompi mesettää/surffata sängystä ja napata mukaan tarvittaessa iMacissa on enemmän kiintolevytilaa ja soveltuu myös pelikäyttöön ja siinä on myös isompi resoluutio.
nykyään on pc ja tässä olen koittanut ottaa selvää tosta macista josko se kannattaisi ostaa..eli ei ole mitään lisänäyttöjä..
en sit tiiä et tarviinko kannettavaa(sillä en käy luennoilla..) mut olis vaan jotenkin niin kiva
alko vaan mietityttään toi macbook ku yhessä keskustelussa sanottiin että siinä on huono akku..eli ei välttist kestä ilman pihaa(ko)?
Jos sulla on entuudestaan PC, joka ei oo läppäri, niin kai sulla joku näyttö on olemassa? Ja jos ei, niin MacBookiin saa toki ostettua vaikka myöhemmin ulkoisen näytön, jos alkaa tuntua että tarvitsee isompaa näyttöä.
Kyllä MacBookin akku sen 2,5-4h pitäis kestää wlanit päällä ja jotain tehdessä, ihan idlenä(käyttämättömänä, mutta auki) varmasti pidempäänkin.
Jos sulla on entuudestaan PC, joka ei oo läppäri, niin kai sulla joku näyttö on olemassa? Ja jos ei, niin MacBookiin saa toki ostettua vaikka myöhemmin ulkoisen näytön, jos alkaa tuntua että tarvitsee isompaa näyttöä.
lol Onhan mulla näyttö...tällanen kunnonon boxi
Mut tämäjää kotiin jos muutan pois
Sängylle ja muaalle mukaan tosiaan sen läppärin sais... niin siis onko imacissä enemmän muistia ja tilaa? ku mä en oikeen kunnolla ymmärrä noita umeroita
rebecca kirjoitti:
Sängylle ja muaalle mukaan tosiaan sen läppärin sais... niin siis onko imacissä enemmän muistia ja tilaa? ku mä en oikeen kunnolla ymmärrä noita umeroita
iMacissä on enempi kovalevytilaa, 250GB asti. Keskusmuistia, joka suorituskykyyn vaikuttaa, saa molempiin rahalla, ja voi jälkikäteenkin päivittää. Jos kannettavan kovalevy ei riitä, voi ostaa ulkoisia kovalevyjä. Markkinatalouden etuja: rahalla saa ja hevosella pääsee. 8)
rebecca kirjoitti:Millaset mahtaa olla musiikin kuuntelun laatu koneissa? kokemuksia kaipailen...siis ilman mitään lisä kaiuttimia...
No ei niitä kaiuttimia nyt mihinkään hifi-hommiin ole tehty. Sanotaanko että välttävä on laatu. iMacissa hitusen parempi.
20 eurolla saat marketista jo paremmat kaiuttimet, että en nyt tuota ostokriteeriksi ottaisi. Ei macit stereolaitteita ole vaan tietokoneita. Suurimmassa osassa pc-koneita ei edes ole kaiutinta.
20 eurolla saat marketista jo paremmat kaiuttimet, että en nyt tuota ostokriteeriksi ottaisi. Ei macit stereolaitteita ole vaan tietokoneita. Suurimmassa osassa pc-koneita ei edes ole kaiutinta.
No kyllä ne ihan kaikki kajarit missä on normaali plugari käyvät macciin Ja siis maccihän nimenomaan on se kone millä tehdään kaikki hienot jutut, elikkä kuunnellan musiikkia vaivttomasti (iTunes tosin löytyy kyllä puuceellekkin) ja käsitellään näppärästi kuvia. Mutta meneppäs vaikka käymään lähimmässä apple centterissä vähän näpräämässä koneita niin saat vähän tuntumaa ja samalla huomaat kuinka über cooleja vehkeitä nämä macit ovatkaan 8)
Ja se koko, ei se 13" olen liian pieni. Itsekkin teen vastaavia hommia 12" iBookilla, ja ei mitään hätää. Tyttöystävä halusi pakosta 14" mallin (sama reso silti...sokea kun on) ja nyt se manaa kun ei ottanut 12".
rebecca kirjoitti:mut käykö kaikki kajarit maciin?
No siis totta h*lvetissä käy. En siis mitenkään tahdo aliarvioida. Mutta siis tarkoitan vain, että mikä tahansa laite mikä ääntä antaa ulos, toimii minkä tahansa kaiuttimien kanssa. Äänen ulostulo on yksi niitä harvoja standardeja, johon kukaan (ei edes Sony) ole yrittänyt tehdä poikkeusta.