Nyt olen päättänyt ostaa kesän aikana uuden koneen, Mac bookin. Mutta onko koneeni parin vuoden päästä wanha malli. Eli kannattaako odotella uutta sukupolvea, vai ostaa nyt samantien?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja arma »
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Varmasti on parin vuoden päästä vanha malli. Niin on mikä tahansa nyt ostettu tietsikka. Mun suositus on odotella Leopardin (uuden käyttiksen) julkistusta, joka tapahtuu varmaankin parin kuukauden sisällä ja sitten laittaa uuden koneen hankinta käyntiin.arma kirjoitti:Hei.
Nyt olen päättänyt ostaa kesän aikana uuden koneen, Mac bookin. Mutta onko koneeni parin vuoden päästä wanha malli. Eli kannattaako odotella uutta sukupolvea, vai ostaa nyt samantien?
Viesti Kirjoittaja Lare »
Minulla ei toki ole mitään kiirettä koneen kanssa... Enemmänkin aattelin kokonaan uutta versiota koko koneesta. Katsotaan nyt, mihin päädynLare kirjoitti:Taitaa kestää hetken ennenkuin monet hyödylliset apusovellukset, kuten OnyX jne, tukekevat uutta käyttisversiota. Niitä tarvitaan joskus, jos ongelmia. Jos ei ole, ei tarvita. Mieti, kannattaako 129€ takia viivästää vai ei (yleensä päivitys on maksanut tuon). Riippuu tarpeistasi. Siitäkin on spekulaatiota, milloin uusi käyttisversio tulee. En ota siihen aikatauluun kantaa kun en tiedä mitään aiheesta..
Edit: Ketjua aiheesta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=88847
Viesti Kirjoittaja tsip »
Viesti Kirjoittaja zemex »
Niin kyllähän se vanha on vuoden päästä mutta ei käyttökelvoton. Itse pärjään nykyisin paremmin tällä G4 1,25ghz koneella kuin entisellä amd athlon3500+ pc-paketilla.arma kirjoitti:Hei.
Viesti Kirjoittaja tBa »
Noniin... Tietokonetta ei oikeastaan kannata ikinä ostaa. Puolen vuoden jälkeen samalla rahalla olisi saanut enemmän tehoa ja pienemmän koon. Niin se aina vaan menee. Eli vastaus? Kyllä, koneesi on parin vuoden päästä hyvin vanha malli. Macit tietysti pitävät hintansa vähän paremmin kuin vastaavan tason PC-rauta, mutta siitä huolimatta tietokone on ainoa autoa huonompi sijoitus. Kannattaa katsoa macrumorsien Buyers guidea joka antaa (vain) vähän osviittaa koska koneita uusitaan.arma kirjoitti:Hei.
Jep... Mutta mulla on kaksi ylimäärästä PC:tä ja toisesta aattelin hankkiutua AINAKIN eroontsip kirjoitti:Eihän sitä pc:tä tarvi myydä, onpahan varakone jos mäkkiä sattuu joku vaivaamaan ja toimimattomaksi heittäytyy. Nimim. kokemusta löytyy kun mäkistä loppui virta totaalisesti. Olin itse jo myymässä pc-läppäriäni mutta enpä sitten myykään, olisin jo tullut pöhköksi täällä (ihan kuin en olisi jo...)![]()
Ja voihan siihen puuceehen laittaa jonkun linuxin tai muun käyttiksen rullaamaan ja tehdä siitä vaikka varmuuskopiovaraston/palvelimen/you name it.
Viesti Kirjoittaja Lare »
No, nykyisin olen autojen ja tietokoneiden kanssa sellainen markkinamiesten kauhu, että ostan mieluiten poistuvan mallin viimeisiä fermeitä, kuin tuliterän mallin ensimmäisiä. Uusien automallien kanssa ainakin tulee huolto tutuksi.arma kirjoitti:Minulla ei toki ole mitään kiirettä koneen kanssa... Enemmänkin aattelin kokonaan uutta versiota koko koneesta. Katsotaan nyt, mihin päädyn
Jep... Taidan kuitenkin odottaa ainakin Leopardiin saakka. Sitten taitaa lähteä Mac bookki tilaukseenLare kirjoitti:No, nykyisin olen autojen ja tietokoneiden kanssa sellainen markkinamiesten kauhu, että ostan mieluiten poistuvan mallin viimeisiä fermeitä, kuin tuliterän mallin ensimmäisiä. Uusien automallien kanssa ainakin tulee huolto tutuksi.arma kirjoitti:Minulla ei toki ole mitään kiirettä koneen kanssa... Enemmänkin aattelin kokonaan uutta versiota koko koneesta. Katsotaan nyt, mihin päädyn
Joku viisas täällä sanoikin, että jos ostat nyt koneen, ei se kone mihinkään hidastu, vaikka tulee uudempi malli. Itsellä G5-kone, ja uudet Intel-koneet nostaa kateusastetta, mutta kone toimii kuten ennenkin. Tämä Rev C toimii kuin junan vessa. Tosin Pendolinon myötä tässäkin kommentissa on väärin ymmärryksen mahdollisuus.![]()
tBa puhuu yllä asiaa.
Kiitos samoin. 8)Lare kirjoitti:Juu, mikäs siinä, jokainen tietää itse parhaiten tarpeensa. Iloista kesän ja koneen odottelua.arma kirjoitti: Jep... Taidan kuitenkin odottaa ainakin Leopardiin saakka. Sitten taitaa lähteä Mac bookki tilaukseen
Viesti Kirjoittaja harri »
Aloitapa hankintaprosessi vaikka opettelemalla kevään aikana sen nimi oikein kirjoitettuna :-)arma kirjoitti:Nyt olen päättänyt ostaa kesän aikana uuden koneen, Mac bookin.
Heti kuittailemassaharri kirjoitti:Aloitapa hankintaprosessi vaikka opettelemalla kevään aikana sen nimi oikein kirjoitettuna :-)arma kirjoitti:Nyt olen päättänyt ostaa kesän aikana uuden koneen, Mac bookin.
Siis MacBook.
-Harri
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No tuo kaksi vuotta oli vaan sellanen heittoMacFinn kirjoitti:Mä ihmettelinkin, että mistä tuo kaksi vuotta tuli. Keskimäärin menee 6 kuukautta ja kone on vanhaa mallia. Näin on ollut jo pitkään.
Mulla on tässä 15 kuukauden ikäinen Powerbook ja tää on teknisiltä ratkaisuiltaan auttamatta vanha vaikka olikin hankittaessa suurin ja kaunein malli. Poikien MacBookit kiertää kehää tän ympärillä.
Toisaalta, tää tekee kaiken mitä uutenakin. Ja yhtä nopeasti.
Viesti Kirjoittaja kamina »
Sitä odotankamina kirjoitti:Intel taitaa julkaista seuraavan mobiili-piirisarjansa Toukokuussa, sen jälkeen voi odotella uusia versioita Macbook Pro'sta, Macbookista, iMacistä ja Mac Ministä. Leopard, eli seuraava käyttiskin tulee varmaan kesällä / alku-syksystä.
Seuraaviin mäk-läppäreihin odotan:
-Tuki enemmälle muistille
-Vähän nopeammat prossut
-Sormenjälkitunnistin
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Itse odottaisin, että lisättäisiin noiden usb-liittimien määrää. MacBookin 2 on aivan liian vähän millä mittapuulla tahansa, eli siihen toivoisin muutoksen. Itse siis tässä olen siirtymässä macpuolelle heti, kun rahat vain antavat myötä. Toisaalta itselle kävisi joku sopiva käytettykin läppäri, vaikka joku ibook malli. Pöytäkoneen voisi sitten myöhemmin siirtää tähän macaikaan.kamina kirjoitti:Intel taitaa julkaista seuraavan mobiili-piirisarjansa Toukokuussa, sen jälkeen voi odotella uusia versioita Macbook Pro'sta, Macbookista, iMacistä ja Mac Ministä. Leopard, eli seuraava käyttiskin tulee varmaan kesällä / alku-syksystä.
Seuraaviin mäk-läppäreihin odotan:
-Tuki enemmälle muistille
-Vähän nopeammat prossut
-Sormenjälkitunnistin
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”