Morjens..
Ny olis aika Huge probleema tuon Final Cut expressin kanssa..
Onko tässä ohjelmassa mitään ns. "pika renderöinti" juttua? Meinaan että kun tuon videoklipin (mpeg4, HandBrakella DVD:stä encodatun) raahaan sen "leikkauspöydälle", se pitää renderoida että näkyy. Tuollasen puolen minutin klipin renderointi kestää jotain 20 - 30 min!!? Renderoinni0n jälkeen klipin uusi sijoittelu aikajanalla kyllä onnistuu ilman uutta renderointia, mutta kun esimerkiksi haen klipille uutta/ sopivampaa nopeutta (musiikkivideo, huulisynkka juttuja) pitää klippi taas renderoida. Ja taas puolen tunnin odotus!! Ei mennyt kohdalleen, ja taas odotetaan...
Mikä juttu mulla on nyt pielessä?
Aikoinaan Premierellä työstettyä tällaisia probleemia ei ollut. Tosin silloin capturoin klipit miniDVltä.
Final Cut Express renderointi
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Final Cut Express renderointi
Viesti Kirjoittaja Postman »
iMac 20" G5 2,1Ghz 2,5Gt 250Gt + 1Tt LaCie Grand + 320Gt Western Digital + 160Gt LaCie (OSX Tiger)
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Vastasit aika hyvin omaan kysymykseesi lauseella "Tosin silloin capturoin klipit miniDVltä"
Se vaan on niin että materiaali on pakattava oikeaan muotoon, jotta sitä voipi leikata. Kun tuot tavaran nauhalta se on jo valmiiksi oikean sorttista.
Silloin kun kone rendaa on hyvä hetki nauttia kupillinen kuumaa tai käydä vaikka lounaalla. Ei sitä mitenkään muuten voi nopeuttaa, kuin ostamalla tehokkaamaan koneen.
Se vaan on niin että materiaali on pakattava oikeaan muotoon, jotta sitä voipi leikata. Kun tuot tavaran nauhalta se on jo valmiiksi oikean sorttista.
Silloin kun kone rendaa on hyvä hetki nauttia kupillinen kuumaa tai käydä vaikka lounaalla. Ei sitä mitenkään muuten voi nopeuttaa, kuin ostamalla tehokkaamaan koneen.
-
-
Viesti Kirjoittaja Postman »
Muuten.. Koneteho ei oo ikinä ollut ongelma videoeditoinnissa, kuvankäsittelyssä tai missään muuallakaan. Ekat videot oon tehnyt alle 100 mhz 486 PC koneilla. Samoin ekat julisteet, levynkannet yms yms.. Minkä tahansa "rendaus aika" on vaan tippunut 3 minuutista puoleen minuuttiin.. Mutta sillon ei ollutkaan mihinkään kiireTheKraken kirjoitti:Silloin kun kone rendaa on hyvä hetki nauttia kupillinen kuumaa tai käydä vaikka lounaalla. Ei sitä mitenkään muuten voi nopeuttaa, kuin ostamalla tehokkaamaan koneen.

iMac 20" G5 2,1Ghz 2,5Gt 250Gt + 1Tt LaCie Grand + 320Gt Western Digital + 160Gt LaCie (OSX Tiger)
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
Digital Performer 4.61
Logic Studio Pro 8
Final Cut Express
Motu 828 mk II
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei toki. Itse väänsin omat ekat videoni myös vastaavan tehoisella koneella. Oma eka editointikone oli 450 Mhz teholtaan ja se aikanaan suorastaan lensi. 20 000 markkaa maksoi suurinpiirtein se laite kaikkine lisukkeineen.Postman kirjoitti:Muuten.. Koneteho ei oo ikinä ollut ongelma videoeditoinnissa, kuvankäsittelyssä tai missään muuallakaan. Ekat videot oon tehnyt alle 100 mhz 486 PC koneilla. Samoin ekat julisteet, levynkannet yms yms.. Minkä tahansa "rendaus aika" on vaan tippunut 3 minuutista puoleen minuuttiin.. Mutta sillon ei ollutkaan mihinkään kiireTheKraken kirjoitti:Silloin kun kone rendaa on hyvä hetki nauttia kupillinen kuumaa tai käydä vaikka lounaalla. Ei sitä mitenkään muuten voi nopeuttaa, kuin ostamalla tehokkaamaan koneen.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Sama pätee esim. 3D-mallinnuksessa. Alussa rendaukset on järkyttävän pituisia (oma ennätys 9pv) sitten kun taidot paranee niin ajat laskee, sitten kun taidot on nousseet ja koneet parantunu niin ollaan jo siedettävissä ajoissa. Sitten kun taidot on oikeen kunnossa niin rupee taas rendausajat nouseen kun laatukin on eri 
Itse teen kalustejuttuja useasti 3D:nä (kalustesuunnittelija kun olen) ja kummasti yksi kuva vie sen 20min rendata niin siinä sitä ottaakin hyvin paussia ja juo kupposen kahvia.
ps. tauot tekee hyvää luovuudelle ja mielenterveydelle...

Itse teen kalustejuttuja useasti 3D:nä (kalustesuunnittelija kun olen) ja kummasti yksi kuva vie sen 20min rendata niin siinä sitä ottaakin hyvin paussia ja juo kupposen kahvia.
ps. tauot tekee hyvää luovuudelle ja mielenterveydelle...
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
http://cgronlund.posterous.com/
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka