TheKraken kirjoitti:Tuo ei ole ongelma, vaan ihan normaali toimenpide jonka olemassaolo on lähes välttämätön. Muutenhan kävisi niin että jos yrittäisit tallentaa/muokata sitä tiedostoa, niin se ei onnistuisi ja näinhän maccien ei tulisi toimia
mikas taitaa tossa tarkoittaa sellaista "ominaisuutta" että jos olet avannut tiedoston Previewillä ja sitten sulkenut sen, muistitikun poisto ei onnistu vieläkään koska se tiedosto on muka edelleen käytössä. Vasta Previewin sammuttaminen katkaisee haamulinkin.
Tuohon asiaan liittyen vielä sellainen juttu, että esim. Photoshop ei estä massamuistin poistamista, vaan antaa ihan muina miehinä tehdä sen, mutta katkoo linkin alkuperäiseen tiedostoon.
Viimeksi muokannut mercury, 27.3.2007 klo 22.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TheKraken kirjoitti:Tuo ei ole ongelma, vaan ihan normaali toimenpide jonka olemassaolo on lähes välttämätön. Muutenhan kävisi niin että jos yrittäisit tallentaa/muokata sitä tiedostoa, niin se ei onnistuisi ja näinhän maccien ei tulisi toimia
mikas taitaa tossa tarkoittaa sellaista "ominaisuutta" että jos olet avannut tiedoston Previewillä ja sitten sulkenut sen, muistitikun poisto ei onnistu vieläkään koska se tiedosto on muka edelleen käytössä. Vasta Previewin sammuttaminen katkaisee haamulinkin.
Ah. Ymmärsin viestin väärin, mutta silti: tämä ei mitenkään liity siihen että dvd:n ejectoiminen muuttui tuoreimman päivityksen myötä
Tuo haamubugi on kyllä juu huomattu myös silloin tällöin.
mikas kirjoitti:Sitä vanhaa vikaa tarkoitin. Taitaapa 10.4.9 päivitys lykkääntyä täällä, jos vastaavia ongelmia on luvassa vielä lisää.
Kyseessä ei siis ole ongelma. Vaan Apple on päivittänyt Eject-napin toimintaa, noin muutenkin. Ilmeisesti joku on sen jotenkin kokenut liian herkäksi. Täytyy myöntää, että on sitä itsekin joskus vahingossa näpännyt.
Aloittelija kirjoitti:Mitenköhän saisin helpoiten siirrettyä musiikit pc:stä macbookkiin? Lähiverkossa? (miten pitää vetää piuhat?),dvd:llä (tuskin),muistitikulla (ehkä ei) vai miten?
Itse olen lähiverkolla kopioinut kamaa pc---> mac Siten, että olen laittanut macin asetuksista windows jaon päälle, windowsin verkkoympäristöstä "yhdistä verkkoasemaan", sitten vaan kopioinut tiedostot. Parinsadan megan tiedostossa meni n. 30s, langattomasti olisi mennyt 2h 30min.
Toki ulkoinen kovalevy olisi kanssa yksi vaihtoehto.
Edit: Siis tuossa jakohommelissa olleet kiinni toisissaan tavallisella ethernet-piuhalla.
maukku92 kirjoitti:Parinsadan megan tiedostossa meni n. 30s, langattomasti olisi mennyt 2h 30min.
Bluetoothin yli vaiko miten? Itsellä lentää kyllä huomattavasti lujempaa tavara ilman sitä lankaa
Ei vaan airportilla. Oltiin kaverin pc-läppärin (mistä piti kopioida)kanssa aika kaukana tukiasemasta, ja kaverin ulkoinen wlan-kortti taisi olla mallia a (vaiko peräti b?).
Noniin, ostin ulkoisen kiintolevyn ja tungin kaikki MP3:set sinne. Homma meni hienosti, ja poistin ne sisäiseltä kovalevyltä. Nyt kuitenkin Itunes näyttää kaikki kappaleet soittolistassa kahdesti, ja toisten kohdalla on harmaa huutomerkki, koska niitä ei tietenkään enää ole. Mites ne olemattomat duplikaatit saa siististi pois?
Muistaakseni listan saa myös järjestettyä online/offline-tyyppisesti. Painat siellä ylhäällä sitä saraketta jossa se huutomerkki on. Sitten vaan valitset offlinet ja poistat ne.
Tuntematon Käyttäjä kirjoitti:Koneella musiikki on eri käyttäjällä, eli kuinka pääsen niitä selailemaan? Kaikki kansiot ovat lukittuja, vaikka olen koneen pääkäyttäjä.
Roottinahan noita pääsee selaamaan, taikka sitten vaan siirrät käyttäjien musiikit johonkin kaikille julkiseen kansioon. Noin ole itse homman ratkaissut, jotta voi samoja biisejä kuunnella joka käyttäjällä.
Huomasin, noloa kyllä, vasta äsken tuon turvallisen tyhjennyksen. Väittää ettei voi tietoja enää palauttaa. Tyhjennyskin tuntuu kestävän ikuisen kauan.
Olen ymmärtänyt, että mustaan aukkoon ne menivät jo sillä tavallisellakin tyhjennyksellä. Mikä ero näillä siis on?
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
amanita kirjoitti:Huomasin, noloa kyllä, vasta äsken tuon turvallisen tyhjennyksen. Väittää ettei voi tietoja enää palauttaa. Tyhjennyskin tuntuu kestävän ikuisen kauan.
Olen ymmärtänyt, että mustaan aukkoon ne menivät jo sillä tavallisellakin tyhjennyksellä. Mikä ero näillä siis on?
Tavallisessa tyhjennyksessä se poistetaan vain levyn "kirjanpidosta". Itse tiedosto on entisellä paikalla niin kauan kunnes samaan kohtaan kirjoitetaan uutta dataa. Turvallisessa poistossa uutta dataa kirjoitetaan päälle välittömästi, jolloin alkuperäinen ei ole enää (kotikonstein) palautettavissa.
kermit kirjoitti:Tavallisessa tyhjennyksessä se poistetaan vain levyn "kirjanpidosta". Itse tiedosto on entisellä paikalla niin kauan kunnes samaan kohtaan kirjoitetaan uutta dataa. Turvallisessa poistossa uutta dataa kirjoitetaan päälle välittömästi, jolloin alkuperäinen ei ole enää (kotikonstein) palautettavissa.
Pitäs täs 1h aikana selvittää tälläinen ongelma: MPlayer OSX ei näytä tekstejä hyvin.
Äsken koitin säätää siten, että raahasin sekä leffan .avi filun ja subit samaan kansioon ja vain käynnistin leffan niin tekstit olivat tätä luokkaa: " ?????????????????? ". Eli pelkkää kysymysmerkkiä. Pelastakaas minut hyvät homppulaiset niin pääsen katsomaan leffan vielä tänään. Kiitän etukäteen.
E: Nyt joku nopee... Ei voi mitään, menee sitten huomiseen jos silloinkaan kukaan on auttanut.
Viizei kirjoitti:Pitäs täs 1h aikana selvittää tälläinen ongelma: MPlayer OSX ei näytä tekstejä hyvin.
Äsken koitin säätää siten, että raahasin sekä leffan .avi filun ja subit samaan kansioon ja vain käynnistin leffan niin tekstit olivat tätä luokkaa: " ?????????????????? ". Eli pelkkää kysymysmerkkiä. Pelastakaas minut hyvät homppulaiset niin pääsen katsomaan leffan vielä tänään. Kiitän etukäteen.
E: Nyt joku nopee... Ei voi mitään, menee sitten huomiseen jos silloinkaan kukaan on auttanut.
Matt kirjoitti:No voihan....en saa Elävän arkiston videopätkiä näkyviin macillani. Koneessa on Media Player ja Real Player(jota vaihtoehtoa EA ei edes tarjoa)
Flip4mac ei ongelmassa auttanut. Selaimesta asia ei ole kiinni sillä olen kokeillut Safaria, Firefoxia ja Operaa.
Mikä neuvoksi?
Nimenomaan Flip4Mac hoitaa homman, ei mikään muu. Kokeiltu on jopa 8-vuotiaassa 350 MHz:n G3:ssa, selaimena Safari, ja pelaa. Millä tavalla se ei näytä Eläväarkistoa, mitä tapahtuu?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
On jo, mutta siinä on mielestäni huono ajoitus teksteillä.
Jos Mplayer ei osaa jotain tekstijuttua, niin VLC on se viimeinen jota suositella, koska se itse suoriutuu ala-arvoisesti tekstityshommista (tukee vain yhtä formaattia ja muiden kanssa kusee ajoituksen).
Mutta ratkaisuhan tuohon on se, että vaihdat mplayerin asetuksista tekstin merkistön. Subtitles setting ja vaihda sieltä encoding vaikkapa UTF-8 tai ISO-8859-1 muotoon. Jompikumpi yleensä tärppää.
Viimeksi muokannut TheKraken, 31.3.2007 klo 10.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On jo, mutta siinä on mielestäni huono ajoitus teksteillä.
Jos Mplayer ei osaa jotain tekstijuttua, niin VLC on se viimeinen jota suositella, koska se itse suoriutuu aliarvoisesti tekstityshommista (tukee vain yhtä formaattia ja muiden kanssa kusee ajoituksen).
Mutta ratkaisuhan tuohon on se, että vaihdat mplayerin asetuksista tekstin merkistön. Subtitles setting ja vaihda sieltä encoding vaikkapa UTF-8 tai ISO-8859-1 muotoon. Jompikumpi yleensä tärppää.