funk-ahma kirjoitti:Noniin jea nyt on eka oma Macci eli Macbook Pro 17" näpeissä.
1. Kannattaako kovalevy (160Gt) jakaa osioihin kuten aina windowsin kanssa? Aion käyttää tod näk myös windows-ohjelmia esim parallelsin kautta, jos merkitystä. Käytössäni on myös ulkonen 250-kovo, eli itelle tilaa tarpeeksi.
-kuinka paljon tilaa OS-osiolle?
En itse näe mitään syytä osiointiin. Parallels asentaa windowsin "virtuaalilevylle" eli sille ei ole mitään syytä tehdä omaa osoita. Bootcamp sitä vastoin oman osion vaatii, mutta se osaa tehdä sen itse kun se on tarpeellista.
2. Onko näytön väriprofiilia syytä muuttaa oletuksesta "VäriLCD"? Teen kuvankäsittelyä, printtijuttuja, ja videoeditointia.
Itse en ole sitä tarpeelliseksi nähnyt. Mutta mikäli sinulla on joku laite jolla näytön saat kalibroitua, niin käytä toki.
3. Miten kannattaisi siirtää matskut PC:stä Macciin? Ulkosella kovolla vai jotenkin ethernet-piuhaa pitkin? Upouus 250Gt WD MyBook Pro löytyy.
Kumpi on mielestäsi helpompi? Kumpikin onnistuu. Kun luovut pc:stä kannattaa tosin muistaa se, että ulkoinen kovalevy tarvitsee tällöin formatoida uudestaan HFS+-muotoon, koska OS X ei ilman kikkailuja lue NTFS levyjä ja FAT32 ei taas videohommissa toimi, koska se ei salli yli 2 Gt:n tiedostoja.
4. Käytän konetta tod näk aika paljon kotona, ja aattelin hommata ulkosen näppiksen. Onko Applen perus keyboard (verkkokaupassa näytti olevan about 30e) fiksuin vaihtoehto? Usbihiiri löytyy jo, mut vanhas näppikses on PS2-liitin. Myös Finalcut-näppis kiinnostaisi, Varimportissa näytti olevan 109e, saakohan näitä mistään muualta (ääkkösillä)?
Käy kokeilemassa. Omasta mielestä Applen näppis on yksi parhaita mitä olen käyttänyt, jotkut taas eivät tykkää. Mutta mitä tahansa ostatkin, niin katso että siinä on näppäinasettelu applen mukainen, eikä windows-versio. Windows-näppiskin toki toimii, mutta silloin opit "väärät" nappien paikat (esim. windows-näppäin = omppu)
Final Cut -näppistä ei tietääkseni saa mistään ääkkösin. Voin toki olla tässä väärässäkin, mutta näin muistaisin, enkä nyt jaksa tarkistaa

Final Cutin mukana tulee kyllä tarrat jotka voi läimiä tavalliseenkin näppäimistöön.
Laiskaa kyselyä mut jos joku vaik viittis vastailla.
Eipä mitään

Tervetuloa paremmalle puolelle.
EDIT: NFS+ = HFS+