En ollut varma että kuuluisiko tämä off-topickeihin, mutta päätin että hiirimatot ovat "Mac-yhteensopivia laitteita". Ja virallisen anteeksipyydön jälkeen itse aiheeseen: En osaa valita oikeanlaista hiirimattoa. Niitä on niin mahottomasti erilaisia; luonnonkumista teflon-päällysteiseen alumiiniin. Millainen hiirimaton pinnan tulee olla, jotta se soveltuu optiselle hiirelle? Mikä materiaali soveltuu parhaiten hiirimatoksi? Kuinka painava maton pitää olla ettei se liu hiiren mukana, kuten aikaisempi, traumasoiva hiirimattoni? Millaista mattoa itse käytätte? Googlekaan ei oikeen osannut auttaa, mutta vika taitaa kuitenkin olla käyttäjässä.
Täältä löydät erittäin laadukkaan ja käytännöllisen hiirimaton, jota itse käytän ja hyvin moni muu homppulainen. Uskon, että erittäin moni on siihen tyytyväinen.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Itse olen ollut tyytyväinen Ulti-mat Breathe mattoon. Matto on ohut, pysyy hyvin pöydällä ja pinta on hyvin luistavaa kangasta. Kangaspintainen hiirimatto pitää hiiren pohjan puhtaana, kun esim. metalli/muovipintaisia mattoja käyttäessä hiiren pohjaan kertyy likaa. Hiirenä on siis langaton Mighty Mouse ja kyseisellä matolla se toimii erittäin tarkasti.
MiniMe kirjoitti:Itse olen ollut tyytyväinen Ulti-mat Breathe mattoon. Matto on ohut, pysyy hyvin pöydällä ja pinta on hyvin luistavaa kangasta. Kangaspintainen hiirimatto pitää hiiren pohjan puhtaana, kun esim. metalli/muovipintaisia mattoja käyttäessä hiiren pohjaan kertyy likaa. Hiirenä on siis langaton Mighty Mouse ja kyseisellä matolla se toimii erittäin tarkasti.
Mulla on ALLSOP merkkinen tälläen alumiini reunuksinen, muovinen, kova hiirimatto. Mighty Mouse liikkuu hyvin ja tarkasti. Ja pysyy todella hyvin pöydässä kiinni, kun alapuolella sellanen kuminen pinta ja painoakin hiirimatoksi ihan kivasti! Suosittelen. Saa ainakin Prismasta muistaakseni jollain n. 15€ hintaan
Vaikka tuleekin enemmän hoop... hengailtua Omenamehun foorumilla niin Hopeisen Omenan hiirimatto on kyllä paras kaikista mitä olen tähän asti käyttänyt, mukaanlukien "PC-pelikonekausi".
Se X2 on 30cmx25cm. Voi olla ehkä vähän liian iso, mutta toisaalta tuo X1 on taas liian pieni. Ainakin tuntuu siltä, kun mittaili tossa että hiiri menee kokoajan pois siltä X1:n alueelta.
Kyllä se on sitten tuo Ultimat Breathe X2. Ei muuta kuin etsimään jostain.
Edit. Ei viitsisi tilata mistään kun postikuluja tulee 2/3 tuon maton hinnasta.
Viizei kirjoitti:Kyllä se on sitten tuo Ultimat Breathe X2. Ei muuta kuin etsimään jostain.
Jos mahdollista, avaa paketti vielä ennen ostoa ja tarkista miten matto on pakattu. Itselläni matto oli rullattu "vähän" huonosti ja matto jäi aluksi keskeltä hieman jännitykseen (=ilmaan). Maton oikaisu oli nimittäin yllättävän hankalaa...
Kuulin, että aikoivat jatkossa pakata nuo matot eri tavalla, mutta en tiedä mikä tilanne on nykyään.
MiniMe kirjoitti:Jos mahdollista, avaa paketti vielä ennen ostoa ja tarkista miten matto on pakattu. Itselläni matto oli rullattu "vähän" huonosti ja matto jäi aluksi keskeltä hieman jännitykseen (=ilmaan). Maton oikaisu oli nimittäin yllättävän hankalaa...
Kuulin, että aikoivat jatkossa pakata nuo matot eri tavalla, mutta en tiedä mikä tilanne on nykyään.
Joo pitää tarkastaa, jos mahdollista. Toivottavasti ei tarvitse paljoa taistella maton 'kippuruuden' kanssa.
Hostikka kirjoitti:Mulla on ALLSOP merkkinen tälläen alumiini reunuksinen, muovinen, kova hiirimatto. Mighty Mouse liikkuu hyvin ja tarkasti. Ja pysyy todella hyvin pöydässä kiinni, kun alapuolella sellanen kuminen pinta ja painoakin hiirimatoksi ihan kivasti! Suosittelen. Saa ainakin Prismasta muistaakseni jollain n. 15€ hintaan
ALLSOP:lle toinenkin ääni! Pinta on siis hieman epätasainen, joka sopii hyvin optiselle hiirelle.
Tänään tuli Breathe Ulti-Mat X2. Hyvältä vaikuttaa eikä ollut pakattu kääreeseen. Oli ihan hyvin pakattu. Pieni 'aalto' vain tossa keskellä, mutta eiköhän se viikon sisällä siitä lähde. Painovoima hoitaa homman.
Pureutuu hyvin pöytään ja mikä parasta, matto on melko ohut eli ei mikään paksu köntti.