No ei tod! PageMaker osasi jopa heittää lisää sivuja dokumenttiin, mikäli ne loppuivat kesken, osanneeko InDy sitä vieläkään? Automaattijuoksutus oli yks niitä asioita, jotka PM:ssä toimivat hyvin.Nythän on niin, että yksi asia minkä PageMakerista muistan, on se, että jokaiselle sivulle piti sijoittaa teksti erikseen.
Ja toi Friikusta InDyyn -koulutus, kyllä se näissä hommissa keskeistä on se *mitä* tekee, se tekninen *miten* valkenee kyllä hyvin nopeasti. Kaikki nää taitto-ohjelmat on perusteiltaan samanlaisia ja samanlaisia asioita niillä tehdään.
Ihan samalla tavalla se taitto tehdään Indyssä kuin PM:ssäkin. Sislut ja hakemistot on olleet taittohommien kauraa aina. PDF:n saa tehtyä Distillerin kautta PM:stä siinä miten mistä hyvänsä ohjelmasta. Helpotusta on tullut enempi efekteihin ja pienempiin knoppeihin, kuten taulukot. Syväyksiä ei tarvii enää työstää valmiiksi fotarissa vaan voi jättää säätövaraa taiton puolelle. Ja onhan se InDyn kappaletason H&J -algoritmi varsin hyvä.
Siirryin siis InDyn käyttäjäksi kun v2 tuli ja siinä olen pysynyt, OS9.2.2:n ohella. Mun mielestä aika valmis toimiva tuotantoympäristö. Kyllä se oikeasti tuntui heti paremmalta kuin PM. CS3 ois seuraava askel mutta mulla ei ole kiire siihen. Onkohan ne edes korjanneet sitä kaksoispistetavutusbugia?
Ja niin, lihavoinnit ja kursivoinnit toimii mulla sellaisenaan, ei niitä tarvii korvailla. Kyllähän nuokin pystyy tietysti munimaan jos yrittää.