smartass kirjoitti:Joudun käyttämään töissä mäkkiä, koska joku 80-luvulle jämähtänyt esimies on päättänyt, että nämä ovat pc-koneita parempia videoeditoinnissa jne.
sfnet.atk.macissa kysyttiin, mitä eroa on Omenamehulla ja tällä Hompulla. Mainitsin mm., että "HO on enemmän kansa pienoiskoossa eli sisältää kaikenlaista sakkia (myös Windows-faneja), joka toisinaan myös riitelee kuin kansa".
Ja heti tulee smartass ja iskee kuin miljoona volttia.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
alucard kirjoitti:Mitäs, onko kovalevylle haittaa jos sitä pitää pystyasennossa, vaikka se on tarkoitettu vaaka-asentoon?
Kovalevyt voi asentaa pystyyn tai vaakaan ja mille tahansa sivulleen, 90° välein siis. Näiden välisiä kulmia ei suositella, ei ainakaan yli 5° poikkeamaa.
Lisäksi valmistajat saattavat ilmoittaa kovalevyn virheensietokyvyn heikkenevän jos se on formatoitu yhdessä asennossa ja on käytössä toisessa asennossa. Jos kovalevy on kriittisessä käytössä, formatoi se finaalissa asennossaan.
snkr kirjoitti:totanoin.
mitenköhän saisi äänitettyä mäkin omia ääniä?
Tuskin sä niitä Macin omia ilmoitusääniä haluat äänittää mutta sanotaan että ymmärsin mitä tarkoitat... Avaapa http://www.macupdate.com ja sieltä hakuun WireTap tai AudioHijack.
smartass kirjoitti:
1. Miten saan jaettua verkossa (windows file sharing) mäkkiin kytketyn USB-kovalevyn kansioita? Prefrences-Sharing laittoi jakoon pelkästään kaikki sisäisen kovalevyn kansiot..
snkr kirjoitti:totanoin.
mitenköhän saisi äänitettyä mäkin omia ääniä?
Tuskin sä niitä Macin omia ilmoitusääniä haluat äänittää mutta sanotaan että ymmärsin mitä tarkoitat... Avaapa http://www.macupdate.com ja sieltä hakuun WireTap tai AudioHijack.
no olisin äänitelly yhdestä emulaattorista rumpuja, mutta siitä löytykin sitten lopulta äänitysmahdollisuus
Smartass muuten näköjään häipyi keskuudestamme sukeltaen koloonsa saman tien kun oli tänne ilmestynytkin. Yksi höyhenenkevyesti trollaava kyselyviesti ja hatkat. Ei edes heiheitä sanonut.
Olen suht uusi mäkin käyttäjä ja mulla on tommonen vanha ppc g4, missä os x 10.3.9 ja pitäisi tietää vikaa siihen miksi en voi ladata mitään tonne "Macintosh HD" kansioon? Tai siis kun mulla oli selaimesta ensin säädettynä, että tää lataa sinne kansioon nuo selaimella ladattavat jutut, niin tää ei ikinä ladannu niitä ja sitten kun vaihto, että lataa vaikka työpöydälle, niin johan lataa. Koneen saatuani käyttöön ei moista "ongelmaa" ollut, mutta nyt olen varmaan säheltänyt jotain ja vahingossa laittanut jonku eston päälle. Muistaakseni tuo ei ennen kysellyt mitään salasanojakaan jos halusi poistaa tuolta kansiosta jotain, mutta nykyään tekee sitäkin.
Eli löytyiskö joltain neuvoja miten saisin tuon salasanan kyselyn pois ja lataukset toimimaan?
Maskotti kirjoitti:Olen suht uusi mäkin käyttäjä ja mulla on tommonen vanha ppc g4, missä os x 10.3.9 ja pitäisi tietää vikaa siihen miksi en voi ladata mitään tonne "Macintosh HD" kansioon? Tai siis kun mulla oli selaimesta ensin säädettynä, että tää lataa sinne kansioon nuo selaimella ladattavat jutut, niin tää ei ikinä ladannu niitä ja sitten kun vaihto, että lataa vaikka työpöydälle, niin johan lataa. Koneen saatuani käyttöön ei moista "ongelmaa" ollut, mutta nyt olen varmaan säheltänyt jotain ja vahingossa laittanut jonku eston päälle. Muistaakseni tuo ei ennen kysellyt mitään salasanojakaan jos halusi poistaa tuolta kansiosta jotain, mutta nykyään tekee sitäkin.
Eli löytyiskö joltain neuvoja miten saisin tuon salasanan kyselyn pois ja lataukset toimimaan?
Ei se Macintosh HD ole kansio, se on sinun koko kovalevysi.
Työpöytä taas on todellisuudessa yksi kotihakemistosi kansio. Kaikki mikä näkyy työpöydällä, näkyy myös kotihakemistosi kansiossa nimeltä Työpöytä (Macintosh HD/Käyttäjät/"Maskotti"/Työpöytä).
Korjaapas Levytyökalulla sen Macintosh HD:n oikeudet.
mikä ohjelma on kelpo nauhoittamaan ääntä ulkopuolelta?
minulla on vanha/raihnainen digitaali nauhuri jonka sisältö pitäisi tyhjätä koneelle. saan sen luonnollisesti kiinni piuhalla äänen sisään mennon ja sitä rataa. millä ohjelmalla siis nauhoitus koneen päässä? Mielellään pitäisi saada johonkin universaaliin formaattiinkin, mp3 on mielessäni tällä hetkellä kun on ilmeisen käyttäjäystävällinen. Wav on liian iso....
Repe Ruutikallo kirjoitti:Smartass muuten näköjään häipyi keskuudestamme sukeltaen koloonsa saman tien kun oli tänne ilmestynytkin. Yksi höyhenenkevyesti trollaava kyselyviesti ja hatkat. Ei edes heiheitä sanonut.
No ompa yllättävä käänne kun vastaanotto oli mitä oli. Mutta mua kiinnostas kanssa tää ykköskysymys. Osaako "maailman edistynein käyttöjärjestelmä" tätä?
smartass kirjoitti:
1. Miten saan jaettua verkossa (windows file sharing) mäkkiin kytketyn USB-kovalevyn kansioita? Prefrences-Sharing laittoi jakoon pelkästään kaikki sisäisen kovalevyn kansiot..
Winkkarilla olen tottunut vain klikkaamaan oikealla hiiren napilla halutun kansion päällä ja ruksaamaan jaon sieltä päälle ja homma on ollut siinä. Mäkillä tämä ei kuitenkaan taida toimia ihan näin yksinkertaisesti?
leidi32 kirjoitti:No ompa yllättävä käänne kun vastaanotto oli mitä oli. Mutta mua kiinnostas kanssa tää ykköskysymys. Osaako "maailman edistynein käyttöjärjestelmä" tätä?
smartass kirjoitti:
Winkkarilla olen tottunut vain klikkaamaan oikealla hiiren napilla halutun kansion päällä ja ruksaamaan jaon sieltä päälle ja homma on ollut siinä. Mäkillä tämä ei kuitenkaan taida toimia ihan näin yksinkertaisesti?
No vähättelemällä ja kettuilemalla on kai turha odottaa kovin lämmintä vastaanottoa.
Mutta asiaan. En nyt mene vannomaan toimiiko näin, mutta en näe syytä miksei:
Minä varmaan hoitaisin ton homman niin, että heittäisin tosta ulkoisesta levystä aliaksen johonkin kansioon mikä on jaossa. Luulis noin pelittävän. Voi olla että joku toinenkin tapa on.
Mainittakoon että mikäli kaikki tätä edistynyttä käyttöjärjestelmää käyttäisivät, niin tuommoisesta ei tarttisi murehtia. Maccien välillä kun homma toimii paljon helpommin, Käytän iMacin LaCieta wlanin yli iBookilla, kuin se olisi kytketty suoraan iBookiin.
Mitenkä iPhotolla siirretään kuvat "oikealla" tavalla kirjastoon? Pitääkö kuvat siirtää ensin kovalevylle ja sieltä tuoda kirjastoon, vai suoraan muistikortilta kirjastoon? iPhoto Library -kansiossa on jo niitä "rullia" yli 60, mikä on aika hankalaa. "Kopioi tiedostot iPhoto Library -kansioon lisättäessä kirjastoon" -asetus on tällä hetkellä pois päältä.
Tuntematon Käyttäjä kirjoitti:Mitenkä iPhotolla siirretään kuvat "oikealla" tavalla kirjastoon? Pitääkö kuvat siirtää ensin kovalevylle ja sieltä tuoda kirjastoon, vai suoraan muistikortilta kirjastoon? iPhoto Library -kansiossa on jo niitä "rullia" yli 60, mikä on aika hankalaa. "Kopioi tiedostot iPhoto Library -kansioon lisättäessä kirjastoon" -asetus on tällä hetkellä pois päältä.
Just my opinion, mutta tuota "ongelmaa" ei olisi, jos antaisit iPhoton hoitaa sen kuvien hallinnoinnin.
No joo käynnistyy se minullakin automaattisesti, mutta minne ******* se tallentaa ne kuvat? Jonnekkin Library/Originals/Rulla2054/... Sitten se vielä laittaa osan kuvista kopioina "Modified" -kansioon vaikken olisikaan kuvia muokannut.