MacFinn kirjoitti:- jotkut (harvat) lykkäävät koneen ostoa
- jotkut (harvat) lykkäävät käyttiksen päivittämistä
Mahtaako olla niinkään harvalukuinen joukko tuo koneen oston lykkääjät? Ainakin keskustelujen perusteella lykkäämiseen ollaan valmiita. Tämä koskee ennenkaikkea macin ostoa harkitsevia. Itsekin tein näin aikoinaan, tosin odottelin uutta rautaa pari kuukautta. Ei se ollut lainkaan kamalaa.
Tällöin ei vielä ollut tiedossa, että sitä tosiaan lykätään. Ei se 129 euroa nyt niin iso summa ole maksaa, että sen takia liki puolella vuodella konekauppojaan siirtäisi.
Eikä Leopardiinkaan luultavasti ole tulossa minkäänlaista kopiosuojausta. Ei tarvita mettäsian omaatuntoa, jos katsoo oikeudekseen järkätä sen Leopardin itselleen ihan ilmaiseksi sitten syksyllä, jos kerran Apple ei lupauksistaan huolimatta sitä tämän kevään kuluessa pysty uuteen Maciin antamaan.
Nyt olisi Applella kiinnostava paikka panna porukat liikkeelle. Ilmoittavat vaikka WWDC:ssä tai jo ennen, että tästä lähtien jokainen uuden Macin ostaja saa Leopardin toimituskulujen hinnalla, kunhan se on ilmestynyt. Saattaisi kannattaa? Ja olisi myös hienoa PR:rrää.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Hyvä vaan että lykkäävät leoa, toivotaan nytten, vielä parempaa ja toimivampaa käyttistä. ettei oo silleen et tulee heti eka päivitys parin viikon sisällä
Onhan se iPhone tärkeempi ?? vai mitä?
Pyöriihän tämä tigru hyvin mutta nokia ei
Fixx kirjoitti:Maccia työvälineenä käyttävänä tuntuu kyllä, että tuskin leopardissa mitään niin kriittisen hienoa on, että se pitäis heti saada näppiin.
Jep. Mulla on duunikoneessa vielä Pantteri, himassa käytän Tiikeriä eikä siinä ole oikein mitään kriittistä mitä tähän työkoneelle kaipaisin. Leopardi tulee varmaan hommattua sitten kun sillä on pari ekaa päivitystä takana.
Apple uumoilemalla, niin kaikki niiden nykyiset kikkailut on aina yhteydessä toisiinsa. Joten muutos iphonessa, muutos iTV:ssä yms. vaikuttavat suoraan myös käyttiksiin. Puhuttamaan siitä, mitä muuta kehittelevät siellä kellarissaan.
Ottaen myös huomioon sen, että niillä on nyt erittäin toimiva tuote, joka pitää edelleen pintansa vasta julkaistuun kilpailijaan. Nyt on turha rynniä, kun toisella on mainoskampanja päällä. Sitten kun on mylly laantunut, niin pistetään oma mylly päälle. Nyt vain kiusotellaan ja viedään huomio pois käyttiksistä.
"Kuka nyt vanhoja tekniikan koneita haluaa, kun voidaan saada samat ominaisuudet uuteen puhelimeen!"
frissy kirjoitti:Apple uumoilemalla, niin kaikki niiden nykyiset kikkailut on aina yhteydessä toisiinsa. Joten muutos iphonessa, muutos iTV:ssä yms. vaikuttavat suoraan myös käyttiksiin. Puhuttamaan siitä, mitä muuta kehittelevät siellä kellarissaan.
Ottaen myös huomioon sen, että niillä on nyt erittäin toimiva tuote, joka pitää edelleen pintansa vasta julkaistuun kilpailijaan. Nyt on turha rynniä, kun toisella on mainoskampanja päällä. Sitten kun on mylly laantunut, niin pistetään oma mylly päälle. Nyt vain kiusotellaan ja viedään huomio pois käyttiksistä.
"Kuka nyt vanhoja tekniikan koneita haluaa, kun voidaan saada samat ominaisuudet uuteen puhelimeen!"
Mä en kyl usko, että tää viivyttely olis tarkoin harkittu markkinamanööveri. Ongelmia siellä on. Se että minkälaisia, onkin sitten jot toinen stoori. Ois kyl kiva tietää.
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Eikä Leopardiinkaan luultavasti ole tulossa minkäänlaista kopiosuojausta.
Vaikkei softa, musa ja leffat nyt varsinaisesti toisiinsa liitykkään, niin olis se kyllä hauska tilanne nähdä, kun Steve perustelee Leopardiin ympättyä kopiosuojausta. Juu ei tosiaan taida olla implementointilistan kärjessä.
MacFinn kirjoitti:- jotkut (harvat) lykkäävät koneen ostoa
- jotkut (harvat) lykkäävät käyttiksen päivittämistä
Mahtaako olla niinkään harvalukuinen joukko tuo koneen oston lykkääjät? Ainakin keskustelujen perusteella lykkäämiseen ollaan valmiita. Tämä koskee ennenkaikkea macin ostoa harkitsevia. Itsekin tein näin aikoinaan, tosin odottelin uutta rautaa pari kuukautta. Ei se ollut lainkaan kamalaa.
Mitä tuohon toiseen kohtaan tulee, eikö käyttiksen päivityksen lykkääminen ole vähän niinkuin pakko? Kun ei ole, mihin päivittää.
Itse veikkaisin että aika moni (kuten minä) on odottanut lepardin tuloa jotta samalla päivitäisi koneen. Nyt Applen pitäisi kyllä tuoda pikaisesti uutta rautaa kehiin, olisi joku syy tehdä ostoksia juuri nyt. Veikkaan että muuten tulemme näkemään jonkinasteisen notkahduksen konemyynnissä lähikuukausina.
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Nyt olisi Applella kiinnostava paikka panna porukat liikkeelle. Ilmoittavat vaikka WWDC:ssä tai jo ennen, että tästä lähtien jokainen uuden Macin ostaja saa Leopardin toimituskulujen hinnalla, kunhan se on ilmestynyt. Saattaisi kannattaa? Ja olisi myös hienoa PR:rrää.
Veit sanat suustani Repe! Ilmanen päivitys olis aika hyvä keino hälventää myöhästymisestä aiheutunutta negatiivista ilmapiiriä...
iPratt kirjoitti:Nykyään sitten projektin myöhästymisetkin on hyvä asia
Koeta nyt päättää... Kärpät voitti liigan, aurinko paistaa (ainakin äsken), on aika katsoa "Kevät koittaa Hitlerille..." Pitääkö olla perusnegatiivinen...? 8)
iPratt kirjoitti:Itse veikkaisin että aika moni (kuten minä) on odottanut lepardin tuloa jotta samalla päivitäisi koneen. Nyt Applen pitäisi kyllä tuoda pikaisesti uutta rautaa kehiin, olisi joku syy tehdä ostoksia juuri nyt. Veikkaan että muuten tulemme näkemään jonkinasteisen notkahduksen konemyynnissä lähikuukausina.
Olen täysin samaa mieltä. On harmi, kun se nyt lykkääntyi. Niin paljon odotin sitä kesäkuussa julkaistavaksi.
Applen olisi jo syytä julkaista jotain, on ollut taukoa. Uutta rautaa kehiin, ehdotan minäkin. Varsinkin kannettavien rintamalla.
juhakosk kirjoitti:Muttamutta.. Onkos viitteitä siitä että mac pro rauta päivittyisi lähiaikoina? Eli noin 2-3kk sisällä? Jos ei niin tarttee alkaa kaivamaan sukanvartta ja pistää kone tilaukseen.
Mistään viitteistä en tiedä, mutta mulla on vähän sellainen olo, että ei siihen ole paljoa päivitettävää. Huomattavasti tehokkaampia prosessoreja ei ole, merkittävästi tehokkaammat näytönohjaimetkin on vähissä jne. Jos hinnat alkaen malliin tulee nimellisesti isompi kiintolevy niin ei sellaista mun mielestä kannata jäädä odottelemaan.
Koeta nyt päättää... Kärpät voitti liigan, aurinko paistaa (ainakin äsken), on aika katsoa "Kevät koittaa Hitlerille..." Pitääkö olla perusnegatiivinen...? 8)
Pata kattila soimaan. Kuka se juuri äsken käski minun pysyä aiheessa ja jättää heittelyt jotka ei liity aiheeseen, vai pidätkö itseäsi yli-ihmisenä jota eivät omat "sääntösi" koske. Sun kanssa ei tosiaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa
juhakosk kirjoitti:Muttamutta.. Onkos viitteitä siitä että mac pro rauta päivittyisi lähiaikoina? Eli noin 2-3kk sisällä? Jos ei niin tarttee alkaa kaivamaan sukanvartta ja pistää kone tilaukseen.
Mistään viitteistä en tiedä, mutta mulla on vähän sellainen olo, että ei siihen ole paljoa päivitettävää. Huomattavasti tehokkaampia prosessoreja ei ole, merkittävästi tehokkaammat näytönohjaimetkin on vähissä jne. Jos hinnat alkaen malliin tulee nimellisesti isompi kiintolevy niin ei sellaista mun mielestä kannata jäädä odottelemaan.
MB sen sijaan voisi saada uuden näytön (15") ja näytönohjaimen (X3000).
MBP puolelta voisi tulla se ultra kone (10-12") ja flash HDD:llä.
Pata kattila soimaan. Kuka se juuri äsken käski minun pysyä aiheessa ja jättää heittelyt jotka ei liity aiheeseen, vai pidätkö itseäsi yli-ihmisenä jota eivät omat "sääntösi" koske. Sun kanssa ei tosiaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa
Tarkemmin ajateltuani olin tämän verran sulle maatalousketjusta pystyssä, kun kerran tarjosit näin houkuttelevan tilaisuuden. Lieneekö kohtuutonta?
Kumpihan meistä muuten on enemmän tosikko? No, kansa päättää... vaikka tuskin koko aihe sitä edes kiinnostaa. Naura vaikka, se pidentää... joskus jotain jossain.
Hö, no Mac Pro taisi päivittyä viime viikolla, vai oliko se edellisellä viikolla! On kumma ellei kahdeksan prosessoriydintä (tupla quad-core) kolmen gigahertsin nopeudella riitä...
Olihan tuossa jotain juttua siitä, että AMD/ATI tekisi Applelle jonkun näyttiksen. En kirveelläkään muista, että mikä oli kyseessä. Tosin sehän nyt olisi vain yksi komponentti lisää. Ei mitään päätä huimaavaa.
Thoth kirjoitti:Jos ovat huomanneet, että Steve tuli luvanneeksi vähän liikaa niiden "salaisten ominaisuuksiensa" kanssa verrattuna niistä nousseeseen spekulointiin.
Samaa mieltä. Nyt niitä sitten koitetaan keksiä siellä verhojen takana hiki hatussa.
Minä olen pähkäillyt mielessäni iLife'07/iWork'07 sidosta Leopardiin. Onkohan niissäkin mukana niin mullistavaa etteikö niitä voisi käyttää Tigerissä tai jopa Pantherissa?
Ei sen puoleen ettenkö hankkisi sitten aikanaan Leopardia mutta kuitenkin...
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Thoth kirjoitti:Jos ovat huomanneet, että Steve tuli luvanneeksi vähän liikaa niiden "salaisten ominaisuuksiensa" kanssa verrattuna niistä nousseeseen spekulointiin.
Samaa mieltä. Nyt niitä sitten koitetaan keksiä siellä verhojen takana hiki hatussa.
Minä taas luulen että ominaisuudet on jo keksitty, mutta toteutus on kaikkea muuta kuin helppoa. Jos Leopardiin tulisi kaivattu resoluutioriippumaton käyttöliittymä, se jo yksistään olisi semmonen juttu että
frissy kirjoitti:Puhumattakaan hiplaustoiminnasta. Se oikeasti räjäyttäisi pankin, varsinkin käyttöliitymä-puolella (siis kun keskitytään käyttämiseen).
Jamac kirjoitti:
Hö, no Mac Pro taisi päivittyä viime viikolla, vai oliko se edellisellä viikolla! On kumma ellei kahdeksan prosessoriydintä (tupla quad-core) kolmen gigahertsin nopeudella riitä...
Luulis sen riittävän vähän vaativammallekin käyttäjälle. Tässä kun ollaan koko ajan ot:n rajalla niin onko kellään havaintoa miten Applen omat softat hyödyntää kahdeksaa ydintä? Saako niistä minkäänlaista vastinetta rahalle?
frissy kirjoitti:Puhumattakaan hiplaustoiminnasta. Se oikeasti räjäyttäisi pankin, varsinkin käyttöliitymä-puolella (siis kun keskitytään käyttämiseen).