MacBook Prolla pitäisi mökiltä päästä nettiin kännykän avulla. Lankapuhelinta (ADSL) ei ole, joten kiinteähintaiselle dataliittymälle olisi tarvetta.
Saunalahdella oli joku kampanjatarjous 9€/kk jonkin aikaa sitten, jossa piti olla nopeutta jopa 2mb/s (siis teoreettinen). Onko kellään sisäpiirin tietoa siitä, että tuleeko tämmöinen kampanja uudestaan? Tai onko muita vastaavia kiinteähintaisia halpoja dataliittymiä? Itse en ole löytänyt...
Saunalahdella dataetu 128 rajoittamattomalla data määrällä on 10 e/kk. Käsittääkseni tuo on edullisin rajoittamattomaton datapaketti, mikä on saatavilla.
Tuo Saunalahden "Dataetu 128" vois olla aika hyvä lisäpalvelu. Tuohon pitää tietty ensin ottaa halvin liittymä, joka on ns. "Ykkönen" 0,66€/kk. Eli yhteensä 10,66€/kk liitymästä, jolla saa surffailla, niin paljon kuin haluaa. Toisaalta siinä lukee, että yhteys voi olla minimi 64 kbps kun liikennettä on paljon verkossa. Hmm.. Onkohan kellään kokemusta tuosta nopeudesta käytännössä, että aukeaako normaalit nettisivut kuinka nopeasti?
Kannattaa myös varmistaa mitä nopeutta verkko tukee mökkisijainnissa. 53 kbps voi helpostikin olla verkon maksimi vähän syrjemmällä. http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php Tuo siis Elisan verkko, joka pätee Saunikseen myös.
np kirjoitti:Tuo Saunalahden "Dataetu 128" vois olla aika hyvä lisäpalvelu. Tuohon pitää tietty ensin ottaa halvin liittymä, joka on ns. "Ykkönen" 0,66€/kk. Eli yhteensä 10,66€/kk liitymästä, jolla saa surffailla, niin paljon kuin haluaa. Toisaalta siinä lukee, että yhteys voi olla minimi 64 kbps kun liikennettä on paljon verkossa. Hmm.. Onkohan kellään kokemusta tuosta nopeudesta käytännössä, että aukeaako normaalit nettisivut kuinka nopeasti?
Minä olen tuota dataetu 128 käyttänyt nyt joulukuusta saakka. 3G verkon alueella nopeudet on ollut jopa tuota 128 kbps nopeampia tai vähintään tuo 128. Mutta kuten Infant totesi nopeushan riippuu täysin siitä minkälainen verkko on. Syrjäseuduilla nopeus tahtoo jäädä normaalin gprs:n tasolle (5 kt/s) ja edge verkon alueella sitten nopeudet on ollut luokkaa 16-20 kt/s. Surffailu ja sähköpostin lukemin tuolla hoituu mielestäni suht hyvin, kunhan nopeus on vähintään tuo 16 kt/s.
np kirjoitti:Tuo Saunalahden "Dataetu 128" vois olla aika hyvä lisäpalvelu. Tuohon pitää tietty ensin ottaa halvin liittymä, joka on ns. "Ykkönen" 0,66€/kk. Eli yhteensä 10,66€/kk liitymästä, jolla saa surffailla, niin paljon kuin haluaa. Toisaalta siinä lukee, että yhteys voi olla minimi 64 kbps kun liikennettä on paljon verkossa. Hmm.. Onkohan kellään kokemusta tuosta nopeudesta käytännössä, että aukeaako normaalit nettisivut kuinka nopeasti?
Minä olen tuota dataetu 128 käyttänyt nyt joulukuusta saakka. 3G verkon alueella nopeudet on ollut jopa tuota 128 kbps nopeampia tai vähintään tuo 128. Mutta kuten Infant totesi nopeushan riippuu täysin siitä minkälainen verkko on. Syrjäseuduilla nopeus tahtoo jäädä normaalin gprs:n tasolle (5 kt/s) ja edge verkon alueella sitten nopeudet on ollut luokkaa 16-20 kt/s. Surffailu ja sähköpostin lukemin tuolla hoituu mielestäni suht hyvin, kunhan nopeus on vähintään tuo 16 kt/s.
Itselläni on tuo paketti ollut heinäkuusta asti ja sitä ennen sauniksen 18 euron 100Mt paketti. Tuolla 18 eurolla sai kellotettua 3G:llä kovempi nopeuksia kuin silloisella koti ADSL:llä. Heinäkuun jälkeen en ole testaillut tosissaan mutta kyllähän tämä toimii. Juuri nyt olen Ylläksellä metsän keskellä, mutta 3G näyttää tulevan tuolta tunturin laelta. Nopeus on mukavat 160kts. Eli vaikka saunis sanoo että saattavat yhteyttä rajoittaa niin ainakaan tällä hetkellä näin ei ole.
Muista että kyseessä on siis vuoden sitoumus ja sopimus jatkuu seuraavalla vuodelle ilman kyselyjä. Jos siis haluat sen lopettaa vuoden jälkeen niin ole tarkkana.