Heips,
Mailissa saan poistettua poistetut viestit palvelimelta valitsemalla Inbox -> Omppu+I -> Show Messages that have been removed from my Mac -> Omppu+A -> Remove From Server... Voiko tätä automatisoida silleen, että viestit poistuu automaattisesti kun roskakori tyhjennetään tai ajetaan joku Automator-skrtipti?
Lähinnähän tää harmittaa, kun en oo koneella, niin samat turhat viestit pyörii sitten commussa, kun ne ei poistu palvelimelta Macistä poistettaessa...
Poistettujen mailien poisto palvelimelta automaattisesti?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Poistettujen mailien poisto palvelimelta automaattisesti?
Viesti Kirjoittaja leidi32 »
-
-
-
-
-
Re: Poistettujen mailien poisto palvelimelta automaattisesti
Viesti Kirjoittaja wanders »
Itse olen järjestänyt POP-postin niin, että pöytäkone hakee pop-tilin postit ja samalla tyhjentää palvelimen. Kannettava ja kännykkä käyvät myös samassa postilaatikossa, mutta ne eivät poista posteja (valittavissa oleva ominaisuus kaikissa pop-postiohjelmissa).leidi32 kirjoitti: Lähinnähän tää harmittaa, kun en oo koneella, niin samat turhat viestit pyörii sitten commussa, kun ne ei poistu palvelimelta Macistä poistettaessa...
Näin saan kaikki postit arkistoitua pöytäkoneeseen ja pystyn lukemaan huoletta posteja myös matkalla.
---
-
Re: Poistettujen mailien poisto palvelimelta automaattisesti
Viesti Kirjoittaja leidi32 »
Jep, mutta tää poistaa kaikki viestit palvelimelta eikä pelkästään niitä, jotka poistan Macistä.harri kirjoitti:Onhan, ainakin mulla.
Mail > Asetukset... > Tunnukset > Lisävalinnat > kohtaan "Poista haettujen viestien kopiot palvelimelta" ruksi ja klikkaa sen oikealla puolella olevaa "Poista nyt" -namikkaa.
-Harri
Haussa siis automatiikkaa tuolle, että poistetut viestit poistetaan palvelimelta.
Mulla on myös ollut vuosikausia näin, mutta törmään aina silloin tällöin ongelmaan, että Macciin on haettu viestejä, joihin ei ole kerennyt vastata ja sitten kun on poissa koneelta ja olisi aikaa vastata, niin niitä ei saa enää commuun, kun ne on poistettu palvelimelta.wanders kirjoitti:Itse olen järjestänyt POP-postin niin, että pöytäkone hakee pop-tilin postit ja samalla tyhjentää palvelimen. Kannettava ja kännykkä käyvät myös samassa postilaatikossa, mutta ne eivät poista posteja (valittavissa oleva ominaisuus kaikissa pop-postiohjelmissa).leidi32 kirjoitti: Lähinnähän tää harmittaa, kun en oo koneella, niin samat turhat viestit pyörii sitten commussa, kun ne ei poistu palvelimelta Macistä poistettaessa...
Näin saan kaikki postit arkistoitua pöytäkoneeseen ja pystyn lukemaan huoletta posteja myös matkalla.
Tämähän ei ole sen kummempi ongelma, kuin poistaa viestit kahteen kertaan (macista & commusta, joka poistaa ne myös palvelimelta) tai käydä tyhjentämässä poistetut viestit käsin macilla. Turhaa duunia joka tapauksessa.
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka