Mikrofoneista
-
Never-mind
- Viestit: 558
- Liittynyt: 13.3.2006 klo 14.01
- Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
http://www.thomann.de/fi/neumann_laulumikrofonit.html
-
MVi
- Viestit: 4994
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.16
Viesti Kirjoittaja MVi »
Kiitos vinkistä, laitoin yhden tollasen tilaukseen. Toivotaan että sillä pääsee yhden portaan ylöspäin.Jone-51K kirjoitti:Sontronics on melkoisen mukava piriste markkinoilla. Hommasin noita heidän isompia putkipelejä ja sarjasta löytyy myös edukkaampikin vaihtoehto STC2. Kokeilemaan en ole ehtinyt mutta jos samaa hintalaatua on tuossa yksilössä niin ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.4) Joku muu (asiallinen) ehdotus.
testi:
http://www.sontronics.com/files/musicte ... _aug05.pdf
Maahantuoja:
http://www.intoluthman.fi/productDetails.aspx?id=210378
Nyt laulukopissa on vierekkäin Samson C03 ja AKG C 2000 B. Lauloi siellä kuka vain, niin Samson on tarkempi, kirkkaampi ja soundi on lähempänä. AKG on näistä etäisempi ja tunkkaisempi, ei ollenkaan niin kirkas. Näyttääpi siltä että tässä parivertailussa kiinalainen on itävaltalaista parempi.
-
spindle
- Viestit: 898
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.53
Viesti Kirjoittaja spindle »
ihan tosi upeita ovat, presenssiä löytyy noilla ihan kummasti... ikävä kyllä en omista kys om mikkejä. Toimineet ainakin lauluissa ja huilussa livenä todella hyvin, pesee shuret 1-0...Never-mind kirjoitti:Jassooo...Kun nyt ootte mikeistä alkaneet täälä höpöttää niin otanpa minäkin osaa..Lähinnä kiinnostaisi tietää onko kellään kokemusta Neumannin KMS-Sarjan laulumikrofoneista?(Linkki alla) Ja jos joltakulta mahtaa moinen löytyä käyttämättömänä niin voisin jopa ostaa...
http://www.thomann.de/fi/neumann_laulumikrofonit.html
tietty tähään lisäisin että shureissa ei ole yhtään mitään vikaa live lauluja ajatellessa.
-
spindle
- Viestit: 898
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.53
Viesti Kirjoittaja spindle »
hyi että en ikinä suosittele kenellekään behringerin b2 mikkejä, niiden ominais soundi on jotenkin ihan outo. kuminen ja kolho.MVi kirjoitti:Jahhas.
Edellisestä viestistä tähän mikkiketjuun on yli vuosi.
Olisi niinkus päivityksen aika.
Akuutti tarve on yhdelle laadukkaalle laulumikrofonille, hintaluokka maksimissaan noin viisisataa. Jos saa halvemmalla, sekin sopii. Muutama kysymys ennen hankintoja.
1) Kellään kokemuksia jostakin seuraavista:
(linkkasin Thomannille kun siellä näyttää olevan aika hyvin esillä)
http://www.thomann.de/fi/behringer_b2_pro_bundle.htm
http://www.thomann.de/fi/mxl_9000.htm
http://www.thomann.de/fi/audio_technica_at3060.htm
http://www.thomann.de/fi/shure_ksm27sl.htm
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sct2000.htm
http://www.thomann.de/fi/studio_projects_c3.htm
studio projects c3 erotteli hyvän komppipellin (jatsahtava pehmyt soundi) todella mukasvasti overhead tyyppisenä ratkaisuna, muu matsku oli aika niin ja niin ehkä ok perkussio pultissa, lauluissa ei ole tuosta kokemusta.
T-bonea en enää ikinä osta, köyhät kyykkyyn jne...
laulumikiksi olisi noi neumannin livemikit (km105 tai jotain) aika hyviä alle 500 e. nauhalla kuulostavat hyvältä ja artikulaatio pelaa ainakin miesäänellä. tykkäsin tosi paljon kun pääsin koittamaan. ja onhan noita shuren beta settejä kans??
Se kaikkien kehuma radio-haastattelu mikki jonka merkkiä en muista (audio technica?) on ihan epeli tekemään äänestä intensiivisen ja karismaattisen... ainakin puhuessa... toisaalta hiukka ohut soundi
-
Mikael K.
- Viestit: 9653
- Liittynyt: 10.10.2004 klo 5.05
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Eikös se ole Shuren SM7B? http://www.shure.com/ProAudio/Products/ ... 7B_contentspindle kirjoitti: Se kaikkien kehuma radio-haastattelu mikki jonka merkkiä en muista (audio technica?) on ihan epeli tekemään äänestä intensiivisen ja karismaattisen... ainakin puhuessa... toisaalta hiukka ohut soundi
Itse olen päässyt käyttämään CAD E-200 mikrofoneja. http://www.studio-central.com/review_of ... d_e200.htm . Niissä on avoin soundi ja olen soveltanut mikkiä lauluihin, puupuhaltimiin & muihin akustisiin juttuihin. Viulut soivat kivasti noiden mikkien läpi kuunneltuina. Samoin rumpujen ovarit soivat heleästi. Ne ovat tähän mennessä parhaita käyttämiäni mikrofoneja.
-
Jone
- Viestit: 7043
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
art-turku
- Viestit: 124
- Liittynyt: 25.11.2005 klo 22.00
Viesti Kirjoittaja art-turku »
-
TheKraken
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mikäli et tosiaan siis ns. vakavissasi tuolla mitään tee, niin turha siihen mikkiin on alkaa hulluja summia sijoittaa.
Ja äänimieskaverisi selkeästi vähän liiottelee. Ei halvatkaan mikit puhelimelta kuulosta.
-
NeliX4
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikrofoneista
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
onk se tää? http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sct800_tube_mic.htmAna P kirjoitti: T-Bonen sinistä putkipeliä olen kuullut kehuttavan, itse en vielä ole päässyt kokeilemaan.
Yks parhaista mieslaulajain mikeistä alle 1000€ hinnoissa on Rode S1, keikka käytössä. Olis mielenkiintoista tietää miten se pärjää noiden Neumannien seurassa. Hintaa sillä on kuitenkin puolet vähemmän. http://www.rodemic.com/?pagename=Products&product=S1
-
Jone
- Viestit: 7043
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
-
art-turku
- Viestit: 124
- Liittynyt: 25.11.2005 klo 22.00
Viesti Kirjoittaja art-turku »
Olisiko tämä suositeltava vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/rode_videomic.htmTheKraken kirjoitti:Thomannilta löytyy hyviä budjettiratkaisuja: http://www.thomann.de/fi/mikrofonit_videokayttoon.html
Mikäli et tosiaan siis ns. vakavissasi tuolla mitään tee, niin turha siihen mikkiin on alkaa hulluja summia sijoittaa.
Ja äänimieskaverisi selkeästi vähän liiottelee. Ei halvatkaan mikit puhelimelta kuulosta.
-
kampela
- Viestit: 192
- Liittynyt: 25.9.2006 klo 11.49
- Paikkakunta: Iittala
Viesti Kirjoittaja kampela »
Surullista kun tällaiseen kysymykseen on mahdotonta vastata. Haet ilmeisesti jostain syytä isokalvoista mikrofonia? Laululla tarkoittanet solistista, iskelmätyyppistä lähiääntä?MVi kirjoitti:Jahhas.
Edellisestä viestistä tähän mikkiketjuun on yli vuosi.
Olisi niinkus päivityksen aika.
Akuutti tarve on yhdelle laadukkaalle laulumikrofonille, hintaluokka maksimissaan noin viisisataa. Jos saa halvemmalla, sekin sopii. Muutama kysymys ennen hankintoja.
Kaksi huomiota joista kukaan ei tunnu piittaavan:
- Isokalvoinen mikrofoni vääristää ääntä enemmän kuin pienikalvoinen koska kalvon läpimitta on suurempi kuin korkeimmat äänitettävät taajuudet. Tästä syystä mittamikrofonina jossa tarvitaan suoraa taajuusvastetta käytetään erittäin pienikalvoisia mikrofoneja.
- Isokalvoisella voidaan toteuttaa huomattavasti vähäkohinaisempia mikrofoneja kuin pienikalvoisella.
Jos haluat tallentaa lauluääntä mahdollisimman neutraalina lähimikrofonitekniikalla, osta jokin pienikalvoinen pallokuvioinen mikrofoni. Jos dynamiikka-alue on kapea, kuten iskelmämusiikissa, kohinatasolla ei juuri ole merkitystä. DPA:n miniatyyrimikrofonit (jotka ovat lähes de facto standardi musikaali yms. käytössä) Antavat alle 500 eurolla lähes saman taajuusvasteen kuin parhaat mittamikrofonit. Eli mahdollisimman korkealaatuista ääntä kohtuuhintaan. Äänen värittämiseen, mihin isokalvoisilla pyritään, sinulla on paremmat mahdollisuuden tasaisen taajuusvasteen takia. Katu-uskottavuus on sitten kokonaan toinen asia.
Jos haluat tallentaa esim. kuorolaulua autenttisessa akustiikassa ja autenttisella dynamiikalla, osta esim: Rode NT1A joka on teoriassa "maailman hiljaisin mikrofoni" ja käytännössä hijaisempi kuin juuri mikään mikrofonivahvistin. Verrattuna luonnollisen akustiikan vaikutukseen on sen äänen värittyneisyys vähäistä.
Isokalvoisten valinta lähimikitykseen on taidetta jossa erilaiset korostukset eri mikrofoneissa soveltuvat eri tavalla erilaisiin lauluääniin jonka lisäksi laulajan mieltymykset ovat psykologiaa jolla on suuri merkitys äänenmuodostukseen ja laulutapaan ja sitä kautta mikrofonin valinnalle.
-
kampela
- Viestit: 192
- Liittynyt: 25.9.2006 klo 11.49
- Paikkakunta: Iittala
Viesti Kirjoittaja kampela »
Olisi. Hinta-laatusuhteeltaan ylivoimainen.art-turku kirjoitti: Olisiko tämä suositeltava vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/rode_videomic.htm
-
Jone
- Viestit: 7043
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
-
TheKraken
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Verkkokaupasta tilatessa myös se plussa, että pienen testin jälkeen tuotteen voi aina palauttaa, mikäli se ei miellytä.kampela kirjoitti:Olisi. Hinta-laatusuhteeltaan ylivoimainen.art-turku kirjoitti: Olisiko tämä suositeltava vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/rode_videomic.htm
Mutta väitän, että tuo on käyttöösi aivan hyvä.
-
MVi
- Viestit: 4994
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.16
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mukavaa, että kuitenkin yritetään. Isokalvoinen konkkamikki on studion ässä, vai mitenkäs se meni? Dynaamisia on käytössä muutama, nauhamikki ei varmaan ole kotistudion "perusvarusteisiin" kuuluva, pienikalvoisia pyörii musikanttikavereilla jonkin verran ja saan tarvittaessa lainaan, joten en hanki nyt sellaista omaksi. Putkilla toteutetut jollain tavalla kiehtovat. Mutta että isokalvoinen, kyllä. Ei mitään syvällisiä perusteluja rakenteen tai toimintaperiaatteen suhteen, se nyt on vain ollut ensimmäisenä ajatuksissa.kampela kirjoitti:Surullista kun tällaiseen kysymykseen on mahdotonta vastata. Haet ilmeisesti jostain syytä isokalvoista mikrofonia? Laululla tarkoittanet solistista, iskelmätyyppistä lähiääntä?
Tämänkertainen tarve on juuri yhden solistin äänittäminen kerrallaan kotistudion (kohtuullisesti) vaimennetussa tilassa. Jos mikki taipuu pianon, kitaran ja puhaltimienkin äänitykseen niin käy minulle oikein hyvin. Laululla tietenkin joskus voin tarkoittaa jotain muutakin, tällä kertaa solistia laulukopissa.
Siis pyritäänkö isokalvoisilla tietoisesti jotenkin värittämään ääntä? Ei kai?kampela kirjoitti: Kaksi huomiota joista kukaan ei tunnu piittaavan:
- Isokalvoinen mikrofoni vääristää ääntä enemmän kuin pienikalvoinen koska kalvon läpimitta on suurempi kuin korkeimmat äänitettävät taajuudet. Tästä syystä mittamikrofonina jossa tarvitaan suoraa taajuusvastetta käytetään erittäin pienikalvoisia mikrofoneja.
- Isokalvoisella voidaan toteuttaa huomattavasti vähäkohinaisempia mikrofoneja kuin pienikalvoisella.
Jos haluat tallentaa lauluääntä mahdollisimman neutraalina lähimikrofonitekniikalla, osta jokin pienikalvoinen pallokuvioinen mikrofoni. Jos dynamiikka-alue on kapea, kuten iskelmämusiikissa, kohinatasolla ei juuri ole merkitystä. DPA:n miniatyyrimikrofonit (jotka ovat lähes de facto standardi musikaali yms. käytössä) Antavat alle 500 eurolla lähes saman taajuusvasteen kuin parhaat mittamikrofonit. Eli mahdollisimman korkealaatuista ääntä kohtuuhintaan. Äänen värittämiseen, mihin isokalvoisilla pyritään, sinulla on paremmat mahdollisuuden tasaisen taajuusvasteen takia. Katu-uskottavuus on sitten kokonaan toinen asia.
Viivasuora taajuusvaste on tietenkin hienoa, mutta siitä kovin vähän on infoa mikrofonikaupoissa. Olen lukenut jonkin verran alan lehtiä, ja sielläkin usein vaste sivuutetaan. Olen ymmärtänyt, että se on yksi monesta (muusta) mitattavasta ominaisuudesta. Katu-uskottavuutta täytyy hankinnassani olla.
Linkki, jokin soveltuva DPA:n malli?
NT-ykkösiä mulla on käytössä, ei ole ollenkaan huono mikki tohon.kampela kirjoitti: Jos haluat tallentaa esim. kuorolaulua autenttisessa akustiikassa ja autenttisella dynamiikalla, osta esim: Rode NT1A joka on teoriassa "maailman hiljaisin mikrofoni" ja käytännössä hijaisempi kuin juuri mikään mikrofonivahvistin. Verrattuna luonnollisen akustiikan vaikutukseen on sen äänen värittyneisyys vähäistä.
Laulukopissa oli viimeksi Samsonin ja AKG:n lisäksi vielä tuo mainittu Røde NT1. AKG oli kolmikon huonoin.
Tähän taiteenlajiin on tarkoitus perehtyä.kampela kirjoitti: Isokalvoisten valinta lähimikitykseen on taidetta jossa erilaiset korostukset eri mikrofoneissa soveltuvat eri tavalla erilaisiin lauluääniin jonka lisäksi laulajan mieltymykset ovat psykologiaa jolla on suuri merkitys äänenmuodostukseen ja laulutapaan ja sitä kautta mikrofonin valinnalle.
Välttämättä popparilaulajan äänityksessä ei edes pyritä suureen luonnonmukaisuuteen, vaan ideaalitapauksessa äänittäjä ottaa hyllystä sen mikin joka sopivasti korostaa laulajan hyviä ja haluttavia ominaisuuksia tai peittää puutteita, sen, joka on sopivalla tavalla pehmeä tai karhea tai kirkas tai tai tai... Edelleen lauluraitaa prosessoidaan jonkin verran joten onko poppis-genren äänittämisessä yleensä tietoakaan hifistä?
Iskelmälaulajan äänenmuodostus... apuva...!
-
Mikael K.
- Viestit: 9653
- Liittynyt: 10.10.2004 klo 5.05
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Vielä mikrofoneista. Roden NT1 toimii vallan mainiosti. Itse olen verranut sitä lähinnä Neumannin TLM-103:n. Neumannin yläpää on silkkisempi ja se on muutenkin herkempi mikrofoni. Olisi minun valintani yleisesti. Riippuen tietysti muista muuttujista. Rodella äänittää jo kyllä mainiosti vaikka yläpää on hieman sähköinen. Kyse ei ole mistään suuresta ilmiöstä mutta sen huomaa verrattaessa silkkisempiin yläpäihin.
Suurikalvoisten ehdottomia etuja on herkkyys ja soundin avoimuus. Pienellä kalvolla avoimuus on kateissa. Oli mikki sitten mikä hyvänsä. Suuntakuviolla taas saadaan tila haltuun halutulla tavalla. Pallo solistin edessä kerää taustalta haittaääniä, jotka yleensä pyritään eliminoimaan. Maaninen jalan napsutus ei kuulosta kivalta. Tai sitten vaatteiden kahina. Nämä tietysti pitää eliminoida jo muutenkin mutta miksi lisätä haittoja turhaan pallolla?
Taajuusvasteita tarkasteltaessa sen suoruus ei ole välttämättä tae siitä, että laulun saisi purkkiin miellyttävästi. Esim. klassikko U86 ei ole taajuusvasteeltaan suora. Sen yläpää putoaa radikaalisti mutta sillä saadaan s:t hyvin hallintaan ja soundi on tunnetusti silkkinen. Pikkuveli TLM on ääriherkkä mikrofoni. Jos solistila on edes hieman s-vikaa niin se kuuluu. Yritä äänitystilanteessa vaikka selostaa nykysolistille, jolla on vahva stadin s, että hän vetäisi kieltä inasen taaemmaksi niin ettei puhkoisi korvia. Solistin shokkihoidon ja muutamien seinillä hypittyjen hetkien jälkeen lopputulos paranee, niin että sitä aina hämmästyy.
-
Jone
- Viestit: 7043
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja Jone »
Näen ja toteutan asian juurikin näin. Äänittäähän voi vaikka mittamikillä jos sikseen tulee, mutta tuskin tulee.Tähän taiteenlajiin on tarkoitus perehtyä.
Välttämättä popparilaulajan äänityksessä ei edes pyritä suureen luonnonmukaisuuteen, vaan ideaalitapauksessa äänittäjä ottaa hyllystä sen mikin joka sopivasti korostaa laulajan hyviä ja haluttavia ominaisuuksia tai peittää puutteita, sen, joka on sopivalla tavalla pehmeä tai karhea tai kirkas tai tai tai... Edelleen lauluraitaa prosessoidaan jonkin verran joten onko poppis-genren äänittämisessä yleensä tietoakaan hifistä?
DPA(Danish Pro Audio, ex-Brüel & Kjær) on noissa miniatyyreissä ja puikossa lyömätön. Kysyttiin linkkiä sopivaan malliin mutta niitä ei ole montaakaan eri mallia tuotannossa. Hinnat pompsahtaapi aikas korkealle kun ottaa mikin ja siihen sopivan etupään.
lisää:
http://www.soundata.fi/index.php?page=dpa
tarinaa Bond & DPA:
http://www.soundata.fi/index.php?mact=N ... eturnid=77
-
spindle
- Viestit: 898
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.53
Viesti Kirjoittaja spindle »
hankinnassa on myös täällä mikroföönipari. Olen miettinyt aika laajalta kantilta neumannin km183 tai 184 olis varmaan aika varmat eikä pettymystä tarvisi niin kauheasti pelätä, mutta toisaalta AKG 414 XLS houkuttelisi myös, olisi monikäyttöisempi ja hieman kalliimpi. sitten myös kiinnostaisi Oktavan modulaari laatikko (MK-012-10 MSP8 tai MSP, MK-012-20 MSP8) josta saisi koko potpurrin ja tulevaisuudessa voisi vielä laajentaa tai akg:n vastaava ULS sarja.
onkohan noista keneläkään mitään sanomista puolesta tai vastaan. Neumanneja kun on käyttänyt, niin oikeastaan poikkeuksetta soundi on ollut hyvä, muita en ole päässyt hiplaamaan. Ostan mikit uudelta mantereelta, niin tässä tapauksessa ei taida thomannin palautusoikeus auttaa
käyttötarkoitus on oikeastaan tosi laaja. välillä bandiä studiossa ja seuraavaksi savustuspönttöä "tehoste tyyliin" autotallissa. osaisinko olla vielä vaikeampi.
-
Ana P
- Viestit: 913
- Liittynyt: 21.11.2004 klo 14.27
- Paikkakunta: Orivesi, Eräjärvi
Videokameraan mikkiä
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Jos itse hankkisin pieneen videokameraani erillistä mikkiä, niin päätyisin todnäk Röden jompaankumpaan Videomiciin, mono taikka stereomalliin. Sennheiserin MKE300 vois olla kolmas vaihtoehto. Nämä kaikki saa käsittääkseni kiinnitettyä kameran päälle pieneen kiskoon, jos kamerassa vain on sellainen. Onkohan noissa Sonyn mikeissä tuo mahdollista? Sitten on tietty nuo perloset.comin pikkumikit, mutta taitavat ottaa kameran rungosta häiriötä, kun ovat sellaisia "plugikiinnitteisiä"? Joskus kokeilin Vivancon pitkän johdon päässä olevaa paristokäyttöistä stereomikkiä, joka oli ihan terveen kuuloinen. Monacor voisi olla vastaava. Kannattaisi käydä läpi Thomannin mikrofonisivuista videomikit, nappimikit, ja stereomikit. Halpiksia on lisää mm. http://www.vekoy.com osoitteessa. Aiheesta löytyy juttuja osoitteesta http://www.digivideo.fi.art-turku kirjoitti:Hmm. Itselläni (tai siis perheelläni) on tavallinen DV-kamera, pienikokoinen, kuvanlaatu vähän niin ja näin jne. ja kun siinä se sisäinen mikki on alkanut pännimään, sehän ottaa kaikki kameran äänet sun muut mukaan. Eli pitäisi ostaa erillinen stereomikki. Budjetti on aika pieni, kun itselläni ei hirveästi säästöjä ole ja vanhemmatkaan eivät maltaita suostu maksamaan. Keskustelin asiasta erään äänittäjän kanssa, ja hän suositteli ainakin Sonyltä malleja ECM-957 ja 959. Ne maksavat tälle budjetille kohtalaisen paljon, mutta kuulemma halvemmissa äänenlaatu on yhtä kuin puhelimessa. Eli mitä te suosittelisitte, onko kokemuksia halvemmista mikeistä videokäytössä?
Ai niin, eikös Audio Technican ATR25 tai jokin ole jonkinsortin haulikkostereokiskokiinnitteinenparistokäyttöinen peli?
-
kampela
- Viestit: 192
- Liittynyt: 25.9.2006 klo 11.49
- Paikkakunta: Iittala
Viesti Kirjoittaja kampela »
Olen muutamien vuosikymmenien aikana törmännyt koko joukkoon näitä ns. iskelmälaulajiakin ja kaikilla, niin Kirkalla kuin Katri-Helenallakin on nimenomaan psykologialla johon mikrofonivalinta liittyy ollut suuri merkitys äänenmuodostukselle. Kun olo on vapautunut, tulee äänikin helpommin ja sen kyllä kuulee. Klassisemman suunnan laulajille taas mikrofonin ulkonäöllä tai merkillä on huomattavasti vähemmän vaikutusta lopputulokseen.MVi kirjoitti:Iskelmälaulajan äänenmuodostus... apuva...!
No piruilut sikseen. Tosiasia on kuitenkin, että pop-tyyppisillä solisteilla on usein hyvin perustellutkin syynsä käyttää tietyntyyppisiä mikrofoneja, meillä ääniväinöillä ei sensijaan aina.
-
NeliX4
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Asiaan.
Kun, esiintyjät treenaa sen oman mikkinsä kanssa esiintymistä, niin he totuttelevat pitämään sitä tietyllä etäisyydellä. Sentin syvällä nenässä nenässä/kurkussa tai metrin päässä kenkälaatikossa.
Täältä aiheeseen infoa.
http://www.aanipaa.tamk.fi/aanit_la.htm#mozTocId492157
-
spindle
- Viestit: 898
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.53
Viesti Kirjoittaja spindle »
vow, pikaisen vilaisun jälkeen meni bookmarkki kansioon nimelta musik, asiaa löytynee myöhemmin tuota lukemalla, tseers.NeliX4 kirjoitti: Asiaan.
Kun, esiintyjät treenaa sen oman mikkinsä kanssa esiintymistä, niin he totuttelevat pitämään sitä tietyllä etäisyydellä. Sentin syvällä nenässä nenässä/kurkussa tai metrin päässä kenkälaatikossa.
Täältä aiheeseen infoa.
http://www.aanipaa.tamk.fi/aanit_la.htm#mozTocId492157
-
Kumiko
- Viestit: 193
- Liittynyt: 21.4.2007 klo 1.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Kumiko »
Minulla on Logitechin headsett 120 jota käytän PC:lläni äänityksiin ja lähetän myös mesessä äänileikkeitä. Onko MacBookissa jonkilainen "ääninauhuri" jolla voisi äänitää headsetin mikin kautta ääntänsä? Onhan siinä MacBookissa mickrofonille oma johdon paikka?
Hirveästi kysymyksiä mulla
- iPad mini 32 GB Wi-Fi Black
- MacBook Pro Retina 15" 2,2 GHz Intel Core i7 / 16 GB / SSD 250 GB
-
spindle
- Viestit: 898
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 17.53
Viesti Kirjoittaja spindle »
ei taida olla macbookissa kuin line in. se on vahvistamaton "inputti" joka on tarkoitettu "soittimille" eli siis esim. mini-disk, cd, stereot, kasettisoitin, radio, jne...Kumiko kirjoitti:Saan oman Macin vasta ensi viikolla niin en tiedä vielä, joten parasta kysäistä teiltä...
Minulla on Logitechin headsett 120 jota käytän PC:lläni äänityksiin ja lähetän myös mesessä äänileikkeitä. Onko MacBookissa jonkilainen "ääninauhuri" jolla voisi äänitää headsetin mikin kautta ääntänsä? Onhan siinä MacBookissa mickrofonille oma johdon paikka?
Hirveästi kysymyksiä mulla
mutta koneessa on toki sisäänrakennettu mikrofooni joka hoitaa varmaan asian hyvin. eli luulisin että jos sen logitechin luuripistokkeen laittaa macbookin outputtiin niin voi kuunella luureilla ja äänittää sitten kannettavan omalla mikillä.
hmmm.... siis tämä kaikki olettaen että se logitech ei ole USB vehje?
niin ja "ääninauhuriksi" voi laittaa esim. audacityn
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit