Perin tuossa jonkin aikaa sitten isäni iMac G5 tietokoneen. En ole paljon käyttänyt Mac konetta ja nyt olen yrittänyt asentaa uudestaan OS X:n käyttiksen koneseen. Syy miksi haluan näin tehdä on se että en saa konetta muulla tavalla päivitettyä.. elikkä minulla ei ole pääkäyttäjän salasanaa ja sen kysyminen ei onnistu. Olen yrittänyt asentaa OS X:n laittamalla levyn asemaan ja painamalla C näppäintä käynnistyksen aikana. Kone lukee romppu jonkin aikaa jonka jälkeen se lataa omena kuvan näytölle ja sitten se jumittaa. Omppu kuva vääristyy parin pikselin verran. Kun kone on ollut pysähdyksissä jonkin aikaa alkaa laitetuuletin puhaltamaan täysillä. Onko tähän ongelmaan jotakin ratkaisua?
Vastauksissa pyytäisin huomioimaan että en ole kokenut Mac käyttäjä joten rautalangasta saa vääntää
Kyseessä on siis tämän iMacin alkuperäinen asennuslevy? Mikä iMac tarkemmin? Ongelma voisi liittyä A-mallin pullistuneisiin konkkiin, jolloin Apple vaihtaa emolevyn.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tuohan on siis minun ymmärryksen mukaan viimeistä G5 sarjaa oleva iMacci. Tuossahan pitäisi olla tullut mukana tiikeri. Nuo ovat selkeästi vanhemmat cd-muotoiset pantterin asennuslevyt. Koneen mukana pitäisi olla 10.4 dvd:llä. Tämän levyn avulla saisi myös sen salasanan nollattua.
EDIT: Levyn sisältö on siis eri sen mukaan onko se ostettu erikeen (kuten tuo pantteri) tai onko se tullut koneen mukana.
Hmmm... Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö iMac G5 1,9GHz asennuslevyillä pitäisi olla Tiikeri 10.4 eikä sitä ole mahdollista käynnistää miltään levyltä, jolla on aikaisempi käyttis.
Edit: TheKraken oli nopeampi.
Eli esim. iMacin asennuslevyllä voi olla 10.4.2, eikä sitä ole mahdollista käynnistää edes 10.4 sisältävältä Retail-Tiikerin levyltä.
Ja eikös se ollut niin, että mikäli tuo levy jostain syystä on jonnekin kadonnut, niin Applelta sai uuden tilattua jotain kautta jonkinlaista maksua vastaan?
Sanity kirjoitti:Pitää käydä katsomassa uudestaan kaapeista että jospa tuo kyseinen levy löytyy. Olen mielestäni josaakin sen nähnyt mikäli muisti ei petä ihan täysin.
Kyllä se pettää. Ihan täysin.
Ainakin loppupeleissä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ennen kuin alan penkoa kamojani, katsoisitko vielä itse, josko nuo levyt löytyisivät. Jos eivät, laita vaikka mulle yv:tä, sovitaan mihin lähetän kopioidut levyt....jos nyt löydän alkuperäiset tähän hätään....just muuttanut...
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-