PC:stä maciin siirtyminen | Sisäverkon ym toimivuus?
-
PC:stä maciin siirtyminen | Sisäverkon ym toimivuus?
Viesti Kirjoittaja Graafiel »
Kysymys; miten hankalaa/vaikeata on pitää Mac liitettynä sisäverkkoon, joka tähän asti on tehty PC:lle? Entä etäyhteys, aikaisemmin olen päässyt sisäverkkoon VPN:n kautta, mutta miten tämä mahdollistetaan Macilla? Verkkolevyjen toimivuus?
Summa summarum: Yrityksessämme ei ole IT -tukea macille, ja en itse ole erityisesti bittinikkari, joten helpottuisiko elämä, vai ainoastaan vaikeutuisi macin hankinnasta?
-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »

Joskus oli joku "ongelma" ja oikeastaan kaikkien koneet oli siltä osin jumissa ja joutui tuo erittäin elämään väsynyt it-tuki käymään jokaisen luona. Noh, se päätti sitten suosiolla mennä systemaattisesti kaikkien luo, koska se oli tarpeen. Ihmetteli suuresti, kun saapui mun kohdalle ja kaikki toimi. Se kun oli aina parjannut mun ibookkia!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En edelleenkään muista mikä asia oli kyseessä, mutta tiikeri oli kiltisti korjannut itsensä siltä osin...voi sitä riemua kun asiat eivät toimineet säätämisen jälkeenkään ja itse pääsin kotiin ajoissa kun pystyin tekeen hommat. Soittelin vielä ihmisille terassiltakin "joko toimii?"
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Guugeloin pari linkkiä, ainakaan Active Directoryn kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Ellei niitä sitten väkisin tehdä ylläpidon ja/tai hallinnon toimesta. Eli Mac ja Windowsverkot, Mac VPN. Toimivuutta en takaa kun ei ole kokemusta (vielä).
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
No hemmetti, ei olis linkkiä antaa, krpl. No haen sitten ite, kiitos.barcoder kirjoitti:Mulla on täällä himassa pari powerbookkia ja yks PC/Wintöötti. Siinä vaiheessa kun piti saada ne juttelemaan keskenään niin asensin Applen sivuilta wintoosaan ohjelman nimeltä Bonjour for Windows ja simsalabim...sen koommin ei ole tarvinnut konffailla mitään. Riittää että avaan winttosasta minkä tahansa kansion jaetuksi niin macit näkevät sen välittömästi verkossa... mahtava parannus entiseen krioilun voimalla tapahtuneeseen säätämiseen (työpaikalla tehtiin homma aiemmin vaikean kautta)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: PC:stä maciin siirtyminen | Sisäverkon ym toimivuus?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nää on vekkuleita juttuja, kun sen IT-tuen antoon tarvittavat tiedot ja taidot hankkisi yhdessä työpäivässä. Mutku sitä ei ole, hei!Graafiel kirjoitti:Yrityksessämme ei ole IT -tukea macille
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: PC:stä maciin siirtyminen | Sisäverkon ym toimivuus?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tämä on useasti myös omaa mieltä ihmetyttänyt. Aina myydään eioota, vaikka IT-mies voisi jo yhdellä sopivasti muotoillulla google-haulla mahdollisesti ongelman ratkoa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Nää on vekkuleita juttuja, kun sen IT-tuen antoon tarvittavat tiedot ja taidot hankkisi yhdessä työpäivässä. Mutku sitä ei ole, hei!Graafiel kirjoitti:Yrityksessämme ei ole IT -tukea macille
-
***keleen insinöörit
Näin sanoi työkaveri. Tää taitaa olla näitä ikuisuuskeskusteluja...

Mun käsittääkseni PC:täkään ei mitata ainoastaan sillä, että siinä on XGt prosessori. Eikö myös prosessorin merkki/malli/valmistaja jne kerro jotain ja myös se mitä muuta väkkyrää se laite sisältää, kuten näytönohjain, muistia jne. Är, ihmiset tahtoo vaan pilata mun loistavan projektin saada vihdoin mac.
Semmonen kommentti tohon Repen It -tukiasiaan, että itse kuulun vielä niihin jotka on kykeneviä ottamaan selvää asioista ja mahdollisesti pystyn jopa joskus jotain tekemäänkin oikein, mutta kun talossa on (...miten sen nyt kauniisti sanoisi...) idiootteja, jotka soittelevat kysyäkseen "miten saan tämän ikkunan tästä toisen ikkunan edestä pois, kun nyt tuo toinen on tuolla sen takana", niin IT-tuella on kestämistä. Tosin IT-tuen ei varmaan ole tarkoitus olla avuttomien tukilinja... Mutta tämä vain esimerkkinä, että jos nämä ihmiset joutuisivat itse asentamaan esim. sähköpostit ym. koneelle, niin kaaos olisi valmis.
Se sitten miksi näitä ihmisiä palkataan, on eri juttu. Sitä minä ihmettelen parikin kertaa viikossa... No, mutta mä olen nainen, en mä mitään tajuu.
-
Re: ***keleen insinöörit
Viesti Kirjoittaja tsip »
Niitähän se. Itse sanoisin takaisin, että sittenpä päästään vertailemaan, mitä eroja käyttiksissä on, kun ei enää rautakaan erota niitä toisistaan.Graafiel kirjoitti:"macissa on sama prossu kun PC:ssä, ei siinä ole mitään järkeä vaihtaa, kun rauta on sama."
Näin sanoi työkaveri. Tää taitaa olla näitä ikuisuuskeskusteluja...![]()
No mutta, sehän voi vaikka oikeasti osoittautua paremmaksi...Graafiel kirjoitti:Mun käsittääkseni PC:täkään ei mitata ainoastaan sillä, että siinä on XGt prosessori. Eikö myös prosessorin merkki/malli/valmistaja jne kerro jotain ja myös se mitä muuta väkkyrää se laite sisältää, kuten näytönohjain, muistia jne. Är, ihmiset tahtoo vaan pilata mun loistavan projektin saada vihdoin mac.
IT-tuelle on helpotus kun joku on valmis ottamaan asioista itse selvää eikä odota kaiken tippuvan valmiina taivaasta. Itse ainakin olisin. Mutta meitä on moneksi, toiset haluavat olla korvaamattomia.Graafiel kirjoitti:Semmonen kommentti tohon Repen It -tukiasiaan, että itse kuulun vielä niihin jotka on kykeneviä ottamaan selvää asioista ja mahdollisesti pystyn jopa joskus jotain tekemäänkin oikein, mutta kun talossa on (...miten sen nyt kauniisti sanoisi...) idiootteja, jotka soittelevat kysyäkseen "miten saan tämän ikkunan tästä toisen ikkunan edestä pois, kun nyt tuo toinen on tuolla sen takana", niin IT-tuella on kestämistä. Tosin IT-tuen ei varmaan ole tarkoitus olla avuttomien tukilinja... Mutta tämä vain esimerkkinä, että jos nämä ihmiset joutuisivat itse asentamaan esim. sähköpostit ym. koneelle, niin kaaos olisi valmis.
Siis ketä palkataan? IT-tukea vai niitä uunoaapoja, jotka eivät osaa siirtää ikkunoita alta päälle?Graafiel kirjoitti:Se sitten miksi näitä ihmisiä palkataan, on eri juttu. Sitä minä ihmettelen parikin kertaa viikossa... No, mutta mä olen nainen, en mä mitään tajuu.
Joillakin ihmisillä (yleensä näillä uunoaapoilla) lienee sellainen käsitys, että kun osaan tämän yhden, varsin kapea-alaisen osaamisalueeni riittävän hyvin, minun ei tarvitse osata mitään muuta edes välttävästi, riittää kun osaan huutaa IT-tukea apuun tietokonejutuissa ja jotain muuta osastoa jossakin toisessa asiassa. Joo, kyllä siinä hihat palaa helposti, puolin ja toisin. Tuleekin mieleeni eräs lakinainen...
PS. Kyllä naiset tajuu, me vain ajatellaan asioita eri tavalla!
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kummalla sä teet sitä duunia, raudalla vai softalla? Kun se softa ei oikeasti ole sama.Graafiel kirjoitti:"macissa on sama prossu kun PC:ssä, ei siinä ole mitään järkeä vaihtaa, kun rauta on sama.".
-
Niinpä. Kommentti osoitti että tyyppi luulee vakaasti tietävänsä kaiken, mutta ei kuitenkaan tiedä mitään. Pahin mahdollinen yhdistelmä.MacFinn kirjoitti:Kummalla sä teet sitä duunia, raudalla vai softalla? Kun se softa ei oikeasti ole sama.Graafiel kirjoitti:"macissa on sama prossu kun PC:ssä, ei siinä ole mitään järkeä vaihtaa, kun rauta on sama.".
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Surullisen tutulta kuulostaa, kun menee tuonne puolelle. Koita siinä nyt sitten mitään sanoa, varsinkin kun useimmissa tapauksissa "tehokkaamman" raudan tehot menee harakoille.
"Ostin parasta ja tehokkainta, nyt se pitää meteliä! kun surffaan wtf!?" Miksi et ostanut hiljaisempaa mäkkiä? "koska se oli kallis! En tosin tarkastanut, koska ne on kalliimpia!"....hohoijaa...
-
hahaa, taistelu näyttää kääntyvän minun voitoksi

Mac taistelu näyttää lähenevän loppuaan ja kohta minulla on pieni pyöreä ystävä
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
semmosta...
-
Re: hahaa, taistelu näyttää kääntyvän minun voitoksi
Hupsu tyttö, kaverit ja elämähän ovat juuri täällä!Graafiel kirjoitti:jos ei ole kavereita, niin kai sitä voi sitten tuulettaa vaikka täällä![]()

-
-
jippii
Mac Book Pro lötköttelee tyytyväisenä tuossa työpöydällä ja en voinut uskoa, että tämä on näin orgastinen fiilis, kun sain purkaa sen ihan paketista ja kaikkea! Eivät päässeet IT-hemmot kiinni siihen ollenkaan, ja vaikka myyntimieskin yritti tuon koneen neitsyyden viedä, niin sain näpättyä sormille

Wlan toimii, sisäverkko toimii... Thunderbird on ladattu... vielä kun saan softat asennettua.. aijai, kyllä on joulu....
-
Repe Ruutikallo kirjoitti:Hupsu tyttö, kaverit ja elämähän ovat juuri täällä!Graafiel kirjoitti:jos ei ole kavereita, niin kai sitä voi sitten tuulettaa vaikka täällä![]()
Sori, ei ollut tarkoitus dissata

Thanks kannustavista kommenteista!
-
Itsetunto ohoi! Jos mitä tänne huolitaan niin uusia, ihastuttavia naisjäseniä. Täällä on käytössä oikein voimasanasuodatinkin, joka tekee kaikesta tekstistä hienon naisen korville ja silmille sopivaa. Tosin sen tekijöille on sattunut semmoinen kämmi, että eräät ronskeimmatkin vähäpukeisten ihmisten välisiä taklauksia kuvaavat sanat menevät läpi. En nyt kuitenkaan aio näyttää että mitkä...Graafiel kirjoitti:Sori, ei ollut tarkoitus dissataRepe Ruutikallo kirjoitti:Hupsu tyttö, kaverit ja elämähän ovat juuri täällä!Graafiel kirjoitti:jos ei ole kavereita, niin kai sitä voi sitten tuulettaa vaikka täällä![]()
Niinhän se taitaa olla, ehkä minutkin huolitaan tähän sakkiin jossain vaiheessa
![]()

-

Mulla on muuten ensimmäinen pikku pulma tuon koneen kanssa. Lähinnä se etten ole ikinä liittänyt kyseistä laitetta sisäverkkoon, tosin jos onnistun niin ehkä saan sitten piiskaa muuten vaan...
Tekemällä oppii....
-
Viesti Kirjoittaja vilee »
Siis tarviitko apua sen liittämisen kanssa?Graafiel kirjoitti:Mulla on muuten ensimmäinen pikku pulma tuon koneen kanssa. Lähinnä se etten ole ikinä liittänyt kyseistä laitetta sisäverkkoon, tosin jos onnistun niin ehkä saan sitten piiskaa muuten vaan...
Tekemällä oppii....

(Jes pojat, meillä on uus naisjäsen!!)
-
No ei kai se sitä piiskaamista tarkottannu...vilee kirjoitti:Siis tarviitko apua sen liittämisen kanssa?Graafiel kirjoitti:Mulla on muuten ensimmäinen pikku pulma tuon koneen kanssa. Lähinnä se etten ole ikinä liittänyt kyseistä laitetta sisäverkkoon, tosin jos onnistun niin ehkä saan sitten piiskaa muuten vaan...
Tekemällä oppii....![]()
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka