Tänään minusta tuli virallisesti Mac-käyttäjä, kun sain kotiinkin MacBookin. Käyttöönotto on sujunut ongelmitta. Ulkoinen kovalevy toimii hienosti ja toisen näytönkin sain heti käyttöön. Kuva näyttää tosin vähän epätarkalta (pehmeältä) tuossa 17" TFT-näytössä. Resoluutio on 1280x1024 ja asetukset pitäisi olla kyllä kunnossa. Mikähän siinä mahtaa olla pielessä vai onko mikään. Dvi-näyttö varmaan toimisi paremmin?
Tällä hetkellä muistia on vielä 512mb, mutta laatikossa odottelee valmiina 2gb. Ajattelin hieman testailla tätä ennen kun lisään muistia, koska haluan nähdä minkälainen vaikutus sillä on.
Ainoa huono puoli toistaiseksi on, ettei yhteensopivaa hiirtä/näppistä ole. Pitää tuon ohjauslevyn kanssa tapella, vaikka kyllähän sitäkin on jo oppinut vähän käyttämään. Silti langaton hiiri pitäisi tulla ihan näinä päivinä.
MacBookin käyttökokemuksia
Keskustelua kannettavista
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Siinähän se tuli. VGA-näytön kuvaan vaikuttaa monta tekijää, kun taas DVI on aina niin hyvä kuin mihin näyttö pystyy. Pehmeä se ei ole koskaan, jos kaikki osat ovat ehjiä.deebp kirjoitti: Ulkoinen kovalevy toimii hienosti ja toisen näytönkin sain heti käyttöön. Kuva näyttää tosin vähän epätarkalta (pehmeältä) tuossa 17" TFT-näytössä. Resoluutio on 1280x1024 ja asetukset pitäisi olla kyllä kunnossa. Mikähän siinä mahtaa olla pielessä vai onko mikään. Dvi-näyttö varmaan toimisi paremmin?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja flimtrick »
Macbook ollut nyt käytössä noin 1,5 kuukautta ja hyvin on tähän mennessä toiminut. Aluksi sain koneen missä oli spacebar jo valmiiksi irti ja aika kova sirinä koneessa. Humacilta antoivat sitten uuden tilalle ja tämä kanssa ei ole ollut valittamista.
Mulla on toi halvin versio kun Humacilta sai niin halvalla. Lähinnä nettikoneeksi ja musajuttuihin niin että voi käydä helposti äänittelee jossain muualla jos on tarvetta. Aluksi oli 512Mb muistia ja kyllä toi ainakin netissä surffailuun ja perusohjelmien käyttöön mulla riitti ihan hyvin. Ei mulla ainakaan tarvi olla 10 ohjelmaa samaan aikaan päällä.... Nyt on 1Giga muistia et musasoftat pyörii vähän jouhevammin....
Mulla on toi halvin versio kun Humacilta sai niin halvalla. Lähinnä nettikoneeksi ja musajuttuihin niin että voi käydä helposti äänittelee jossain muualla jos on tarvetta. Aluksi oli 512Mb muistia ja kyllä toi ainakin netissä surffailuun ja perusohjelmien käyttöön mulla riitti ihan hyvin. Ei mulla ainakaan tarvi olla 10 ohjelmaa samaan aikaan päällä.... Nyt on 1Giga muistia et musasoftat pyörii vähän jouhevammin....
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka