Hei,
olen hankkinut vähän aika sitten elämäni ensimmäisen mac-koneeni. Käyttöjärjestelmänä siinä on Mac Os X. Ongelmana on, etten ole löytänyt koneesta (esim. näppäimistöstä tai ohjelmista) ruudunkaappausvälinettä. Olisiko kellään tähän pulmaan toimivaa ratkaisua? Esimerkiksi jotain kätevää ohjelmaa (ilmaista mieluiten)? Tämä taitaa olla näitä PC-vierotusoireita
Tähänkin kysymykseen on varmasti vastattu useita kertoja.
Kuvat tallentuvat oletuksena .png-muodossa työpöydälle (esim. Screenshot 1.png), jos käytössä on Tiger. Pantherissa taisi default olla .tiff.
Cmd+Shift+3 ottaa kaappauksen koko ruudusta.
Cmd+Shift+4 antaa mahdollisuuden rajata alueen hiirellä. Jos painat välilyöntiä tämän jälkeen, voit valita yksittäisen ikkunan (myös pelkän työpöydän ikkunoiden takana). Jos painat Ctrl-nappia niin kuva ei tallennu työpöydälle, vaan jää leikepöydälle.
Kuvaruutukaappauksen saan painamalla Shift-omppu-3
Rajatusta alueesta kaappaus painamalla Shift-omppu-4
Kaappaus tietystä ikkunasta Shift-omppu-4 -> Space
Lisäksi Kaappari-ohjelmalla saat ajastetun kaappauksen, että esimerkiksi jokin valikko ehtii kuvaan.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Heh ,
löysin tuon kaapparin koneeltani. En ollut vain huomannut sitä aeimmin, puusilmä kun olen. Täytyy vielä kokeilla tuota Onyx-ohjelmaa. Kiitoksia avusta!
MVi kirjoitti:
Saa. Esimerkiksi Onyxillä -> Appearance -> Screen Capture -> valitse listalta, on useampia vaihtoehtoja. On se tossa aiemmin jo mainittu.
Minun on kyllä tunnustettava että en millään löydä mainittua kohtaa. Sokeusko, vai lukutaidottomuus minua alkaa vaivata? Käytössäni versio 1.7.9 OnyX:istä enkä löydä edes tuollaista 'Appearance' -kohtaa.
Edit: Aivan niin, on tunnustettava että sekä sokeus, lukutaidottomuus että avuttomuus alkavat purra. Tietenkin mainittu vipu löytyi kun käytti OnyX:in Helppiä. Joo, näin tällä kertaa.