Macbook ja Thomson wlan kaapelimodeemi
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macbook ja Thomson wlan kaapelimodeemi
Viesti Kirjoittaja heiskane »
Onko kellään kokemusta miten saa wlan yhteyden pelaamaan Macbokissa?
-
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Niin, ja kuka on ylläpitäjä? Onko tuo MacBook ainoa kone ko. verkossa?heiskane kirjoitti:No miehän olen yrittänyt ottaa yhteyttä,mutta pyytää ylläpitäjältä pääsyä verkkoon. Eli kun klikkaan THOMSON-tekstiä oikealla yläkulmassa, jossa on Airportin kuvake, tulee em viesti.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Sonera on palveluntarjoaja.heiskane kirjoitti:Minulla on Soneran kaapeliliittymä, että vissiin Sonera on ylläpitäjä. Olen laittanut verkkomäärittelyihin Soneralta saamani käyttäjätunnuksen ja salasanan, Ei silti ala yhteydet pelaan. Pitäiskö tuohon modeemiin tehdä kans jotain asetuksia?
Ylläpitäjä on laitteen omistaja, eli Sinä (tai iskä/veli/kaveri). Katsoppas että varmasti otat yhteyden omaan boksiin. Jos olet kaapelimodeemin omistaja, niin kokeileppa konfiguroida ensin se modeemi johdon avulla? Mukana tuli ohjekirja varmaankin. Ja samalla kun konfiguroit, voit antaa sille uuden SSID:n ja kannattaa laittaa jonkulainen kryptauskin päälle.
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
itselläni oli joskus ongelmia thomsonin kaapelimodeemin kanssa myöskin (ei wlan-versio). Syy oli että se joskus toimi ja joskus ei. Laite vaihdettiin -> ongelmat katosivat.
Eli jos et ole vielä testannut, niin kokeiles eetterillä että toimiiko boksi ollenkaan (ihan johdollisenakaan siis
)
Ja resettiä toi kanssa vaatii aina välillä siitä etupaneelin napista tai virrat vege.
Eli jos et ole vielä testannut, niin kokeiles eetterillä että toimiiko boksi ollenkaan (ihan johdollisenakaan siis

Ja resettiä toi kanssa vaatii aina välillä siitä etupaneelin napista tai virrat vege.
-
Olen ihan pihalla tämän wlanin kanssa. Kun painan airport kuvaketta oikeassa yläkulmassa ja valitsen THOMSON-verkon, niin ponnahtaa ikkuna näkyviin jossa lukee: "valittu verkko rajoittaa pääsyä pääsynhallintaluettelon avulla, eikä tämä tietokone ole luettelossa" "pyydä ylläpitäjältä pääsy verkkoon". Eli pitääkö minun luoda uusi verkko vai pitäisikö minun päästä tähän Thomson laitteeseen vai mitä? Koneen mukana tulleet ohjeet ovat tietenkin Windows-ympäristöön tarkoitettu.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Onko mallisiheiskane kirjoitti:Olen ihan pihalla tämän wlanin kanssa. Kun painan airport kuvaketta oikeassa yläkulmassa ja valitsen THOMSON-verkon, niin ponnahtaa ikkuna näkyviin jossa lukee: "valittu verkko rajoittaa pääsyä pääsynhallintaluettelon avulla, eikä tämä tietokone ole luettelossa" "pyydä ylläpitäjältä pääsy verkkoon". Eli pitääkö minun luoda uusi verkko vai pitäisikö minun päästä tähän Thomson laitteeseen vai mitä? Koneen mukana tulleet ohjeet ovat tietenkin Windows-ympäristöön tarkoitettu.
TCW 690 vai TCW 710 vaiko joku muu?
Ajattelin että kokeiles aluksi ihan ethernet-piuhalla, että toimiiko modeemisi. Eli vedät sen modeemista koneesi ethernet paikkaan. Yhteyden tulisi muodostua automaattisesti. (järjestelmäasetusten "verkko" kohdasta voit tutkia tarkemmin)
Näin näet onko boksisi ehjä. Itselläni oli ongelmia, että välillä se toimi ja välillä ei. Vika oli modeemissa.
Tuosta WLANista mulla ei ole mitään kokemuksia muuten kuin oman AirPort Expressin kautta, joka on siis kiinni TCM 420 -kaapelimodeemissa ja hyvin toimii.
En osaa siinä auttaa sen kummemmin, kuin että jos sun pitää selaimella konfiguroida tuon kaapelimodeemin wlan-asetukset, niin samalla tamalla teet ne, kuin windowsissakin, (jos opaskirjassa on konfguroinnista opastettu.
Jos vain pystyt, niin luomalla uuden verkon luulisin että pääset siis kaikista helpoimmalla.
sori tuli edelleen vähän sekavaa tekstiä :s
-
Modeemi on Thomson TCW 710 ja ilmeisesti modeemin asetuksiin pääsee osoitteessa http://192.168.0.1/ tai http://192.168.100.1/ mutta ku meikäläisen macilla ei pääse kummallekaan sivulle. Se kysyy salasanaa admin,mutta siihen se sitten tökkää. Pääseekö noihin osoitteisiin vai onko vika koneessani?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä tuo viittaa siihen, että et ole edes pyrkimässä omaan tukiasemaasi. Tai sitten Thomson on ollut jonkun muun käytössä ja hän on laittanut tuohon nuo rajoitukset.
Koetas katsoa siitä käyttöohjeesta, miten TCW710 palautetaan tehdasasetuksiin. Ja sitten konfiguroit sen itse uudestaan, todennäköisesti niin, että yhteys on säädettäessä ethernet-kaapelin kanssa.
Sun Macissasi ei ole mitään vikaa, vika on tuossa Thomsonissa tai oikeammin sen asetuksissa.
Koetas katsoa siitä käyttöohjeesta, miten TCW710 palautetaan tehdasasetuksiin. Ja sitten konfiguroit sen itse uudestaan, todennäköisesti niin, että yhteys on säädettäessä ethernet-kaapelin kanssa.
Sun Macissasi ei ole mitään vikaa, vika on tuossa Thomsonissa tai oikeammin sen asetuksissa.
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Elisan ohjeen mukaan tunnus tyhjäksi salasanaksi admin. Eikö tuolla pääse purkin hallintaan? Osoite on ensin mainittu.heiskane kirjoitti:Modeemi on Thomson TCW 710 ja ilmeisesti modeemin asetuksiin pääsee osoitteessa http://192.168.0.1/ tai http://192.168.100.1/ mutta ku meikäläisen macilla ei pääse kummallekaan sivulle. Se kysyy salasanaa admin,mutta siihen se sitten tökkää. Pääseekö noihin osoitteisiin vai onko vika koneessani?
-
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka