Voikohan opiskelia alennuksella ostetun koneen vähentää verotuksessa toiminimen kautta? Opiskelen graafista suunnittelua ja samalla pyöritän toiminimeä. Tilaamalla edu alennuksella säästäisi mukavan summan ja olisi hyvä jos ostoksen voisi vielä vähentää veroissa. Kun kumminkin vähentämään pystyy vaikka ei toiminimen nimellä tilaisikaan, vaan ihan omalla nimellään. (?)
Waltt kirjoitti:Voikohan opiskelia alennuksella ostetun koneen vähentää verotuksessa toiminimen kautta? Opiskelen graafista suunnittelua ja samalla pyöritän toiminimeä. Tilaamalla edu alennuksella säästäisi mukavan summan ja olisi hyvä jos ostoksen voisi vielä vähentää veroissa. Kun kumminkin vähentämään pystyy vaikka ei toiminimen nimellä tilaisikaan, vaan ihan omalla nimellään. (?)
Opiskelija-alennukset ei ole mielestäni prosenttiin sidottuina applella vaan tuotekohtaisesti. Joistain saa hieman paremmin, kuin toisista. Nyt uskoisin, että tuo vanhemman sukupolven ipodien rebate-kampanja jättää alennukset noinkin pieneksi. Muistelisin myös, että Macbook Pro:ta olisi saanut aiemmin hieman halvemmalla (halvin malli hieman päälle 1800€, nyt 1876€). Voin olla täysin väärässä ja muistella väärin, korjatkaa jos näin on. Ainakin täällä jyväskylässä paikalliset jälleenmyyjät antavat opiskelija-alennukseksi vain 3%, eli storesta saa vähän halvemmalla.
Kun tilasin iPod nanon, niin kirjotin vaan koulun nimen ja kaupungin enkä mitään muuta. Tiedä sitten tarkistaako ne noita jotenkin, sillä olin kuitenkin aikasemmin tilannu Officelinen kautta iMacin opiskelija-alennuksella...
lasse.a83 kirjoitti:
miten todistetaan että on opiskelija? vai tarviiko lainkaan?
Suoraan sanoen - en tiedä. Kun itse MäkKirjani tilasin, ei kysytty mitään (ei huolta, en huijannut). Tekevät nähtävästi pistokokeita. Silloin täytynee lähettää kopio/faksi/kuva opiskelijakortista, läsnäolotodistuksesta tai vastaavasta.
Itellä pitäis kans tilata tolla eduhinnalla mut näyttäs olevan vähän halvempi jos tuolta storesta tilaa ku Humacilta... Muisitin lisääminen ei ainakaan tuolla maksa paljo ku Humac taas velottaa siitä muistin lisäämisestä ihan helvetisti....miksi?
Itse meilasin Humac:in myyjälle ja kysyin että miten sen opiskelija edun/alennuksen saa. Sanoivat että kuvallinen opiskelija kortin näyttäminen riittää todisteeksi. Vaikka eihän tuo MacBookin 14 euron alennus iso ole mutta kun kone oli muutenkin tosi edullinen niin kyllä kelpaa
MjP2 kirjoitti:AppleStoresta saa opiskelija-alennuksia, mutta toisin kuin vaikka Ruotsissa ja USAssa, tätä ei kerrota missään. Soittamalla homma onnistuu silti. Opiskelija-status tulee todistaa jollain tapaa. Ehdottivat minulle faksikopiota opiskelijakortista, mutta kelpuuttivat lopulta liitetiedostovalokuvankin. 10%:ako se mahtoi olla, mitä Pantherista antoivat.
Multa ei kyselty missään vaiheessa todistuksia tai mitään vaikka olis löytynykki semmonen. Tilauksessa tuli vahingossa väärä laukku tilattua unenpöpperössä ja seuraavana päivänä kun soittelin ja vaihdoin sen oikeaan niin kyseli että olet opiskelija johon sanoin että kyllä näin on eikä sitten sen kummemmin missään edes kysytty.
macki kirjoitti:Siis kysyykö ne jotain kun on tilannu? Että pitää olla joku todistus, meinaan muuten kaikki voi tilata niillä alennuksilla sieltä?
Itse ostin AppleStoresta iMacin opiskelija-alennuksella, eikä mitään kyselty. Päätin kokeilla, että kuinka pitkälle pääsee tilauksessa, ennen kuin jotain pitää todistaa.
Laitoin oletetun yliopiston, jossa olisin jos opiskelisin. Kone tuli kotiin ja hinta oli alennettu.
iMake kirjoitti:Itse ostin AppleStoresta iMacin opiskelija-alennuksella, eikä mitään kyselty. Päätin kokeilla, että kuinka pitkälle pääsee tilauksessa, ennen kuin jotain pitää todistaa.
Laitoin oletetun yliopiston, jossa olisin jos opiskelisin. Kone tuli kotiin ja hinta oli alennettu.
Varastatko myös kaupoista, waretat softat huijattuun iMaciisi, kuljet pummilla dösissä ja katsot luvatta telkkaria? Olet varmaan ylpeä itsestäsi.
iMake kirjoitti:Itse ostin AppleStoresta iMacin opiskelija-alennuksella, eikä mitään kyselty. Päätin kokeilla, että kuinka pitkälle pääsee tilauksessa, ennen kuin jotain pitää todistaa.
En ehkä hehkuttelisi moisella typeryydellä, tällä tavalla toimimalla teet hallaa niille jotka oikeasti olisivat oikeutettuja alennuksiin.
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
biblo kirjoitti:Ketjun lukeneena siis käsitin että tuo EDU toimii myös ostattaessa jämyltä Suomessa?
Riippuu jämystä. Ennen esimerkiksi Tektorista ei saanut EDU-alea, mutta nykyään saa. Paria konetta ostettaessa on Store ollut EDU -hinnoin halvin, mutta Humac ja Tektor eivät jää paljon taakse. Olisiko Storella pinnan verran enemmän edua ja vähän halvemmat hinnat? Kaikilta jälleenmyyjiltä et saa opiskelija-alennusta. Kokeile vaikka Markantalosta MacBookia opiskelijakortilla.
Varastatko myös kaupoista, waretat softat huijattuun iMaciisi, kuljet pummilla dösissä ja katsot luvatta telkkaria? Olet varmaan ylpeä itsestäsi.
-Harri
En minä läpeensä paha ole. Kyllä taloudesta opiskelijakortti löytyy mikäli siitä joku olisi ollut kiinnostunut.
...ja kyllä. Maksan TV-maksun ja dösämatkat ym. joten älkää nyt kaikki vetäkö hernettä nenään.
Mutta hölmö olet, kun tuollaisia julkisesti päästelet näppikseltäsi. Pitäisit edes omana tietonasi.
-Harri
Niinpä... Saman asian olisi voinut sanoa vaikka niin, että eivät kovasti kyselleet ainakaan minulta opiskelijakortin perään. Kas näin, ja likaiset yksityiskohdat pysyvät ihan omana tietona...
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB