Mikael K. kirjoitti:Maza kirjoitti:Kuhat mä savustan kaupunkilaisittain savustuspussissa uunissa. Hyvää sillaikin tulee, vaikka paras savustusfiilis jääkin puuttumaan. Jos sitten seuraavat kuhat fileroisi...
Millainen ero siinä on jos sen tekee jossakin oikeassa pömpelissä? Miksi sitä kutsutaan? Itse olen savustanut kalaa pussissa ja se on hyvää. Joskus skidinä muistan vaarin savustaneen kaloja sillain oikeasti. Savua oli joka paikassa. Makua en muista.
Sain tänään kesätöitä, joten fiilis on hyvä.
Fiilis on tietysti ihan eri: nuotio, savua silmissä, katajan tuoksua. Eikä se savustuspussi mitään kulinaarisia riemunkiljahduksia antanut, kyllähän kuhat kypsyivät, mutta savunmaku jäi vähän valjuksi. Muutenkin vähän arvailua se kypsymisaika, ei sitä pussia voi kesken keiken avata. Kunnolla savustamalla voi nykiä eviä irti, kun irtoaa, on kala kypsä. Savustuspönttö pitää hommata ensi tilassa.
Ja hehkutetaan nyt sitte: Taas pari päivää oon syöny itse pyydystettyä kalaa, ahventa ja kuhaa.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)