Toistat taas samaa väitettä perustelun sijaan, huomaatko itse? Oletko muuten kirjoittanut tuon artikkelin Wikissä? Arvoliberaali tarkoittaa vapaamielistä. Sitä voi testata vaikka suhtautumisessa vähemmistöihin tai aborttiin tai rangaistusasteikkoon, talousliberaalit tuppaavat olla tässä sosiaaliliberaaleja konservatiivisempia.libertarian kirjoitti:Siis, jos joku on libertaari (=yövartijavaltiopolitiikan kannattaja), niin tottakai hän on automaattisesti myöskin arvoliberaali.
Näitä on kuule pohdittu historiassa monen viisaan miehen toimeista. Suosittelisin tutustumaan vaikka ukko-Kantin moraaliseen imperatiiviin, moraalisesti kestävä toimintaperiaate on vain sellainen jonka voisi toivoa tulevan myös yleiseksi laiksi. Utilitarismi ei kuulu tähän siis lainkaan. Eikä myöskään se että perustelet jonkin asian olevan hyväksyttävää vain koska se on sinusta oikein.libert. kirjoitti: Perustelen anarkokapitalistisen yhteiskunnan sillä mikä on moraalisesti hyväksyttävää ja mikä ei - en sillä, että pitäisi pyrkiä johonkin täydelliseen yhteiskuntaan (=utilitarismi)
No joo, nyt kun otit puheeksi. Mä olen havainnut täsmälleen saman asian. Kaava on jotenkin täysin identtinen, siihen kuuluu termien uudelleenmäärittely ja vakaa, epärealistinen usko johonkin näkymättämään paremmaksitekijään ja kaikenselittäjään. Tällaisia nuorukaisia hiihti vielä opiskeluaikojeni alussa yliopistollakin, niillä oli siniset paidat. Hetkinen, eikö kommunistienkin mukaan valtio kadonnut jossakin kehitysvaiheessa?Tba kirjoitti: Mikähän siinä on, että keskustelu ääriliberaalien/libertaarien/lipilaarien/libretistien kanssa muistuttaa aina jehovan todistajan ja vapaa-ajattelijan kohtaamista? Ihan oikeasti kiinnostavaa on se, että keskustleu kulkee hämmentävän samoja latuja, vaikka keskustelijat ovat täysin toisistaan tietämättömiä...minkäänlaista dialogia ei koskaan libertaareihin päin kukaan saanut aikaan- keskustelu oli jatkuvaa argumentointivirheiden osoittamista. Loppuviimein kaikissa viesteissä esiintyi joko ad -alkuinen argumenttivirheen osoitus tai sana olkinukke. Herra, säästä meidät tältä.