Ajattelin ostaa uuden tehokkaamman ja isomman kiintolevyn mu PB:hen. Mitä kovalevyä suosittelette (köyhälle). Onko paljonkin eroa 5400rpm ja 7200rpm? Työkalut? Mitä kannattaa varoa ym ym.
Mitäs muuten varimport laskuttaisi jos veisi heille laitettavaksi?
Uusi kiintolevy Powerbookkiin.
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi kiintolevy Powerbookkiin.
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
-
Viesti Kirjoittaja power »
Vaihtotyön suorittamiseen löytyy hyvät ohjeet:
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/PowerBo ... rive/53/10
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Kyl mä huoltoon vien ku ei riitä hermot tollaseen säätämiseen.power kirjoitti:Vaihtotyön suorittamiseen löytyy hyvät ohjeet:
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
-
Viesti Kirjoittaja anatooli »
Itse juuri vaihdoin omaa PB 12" 1 ghz DVI malliin 120 Gigaisen 5400 rpm Seagaten. Alkuperäinen oli about 40 gigainen 4200 rpm muistaakseni.Jonkkis kirjoitti:Kyl mä huoltoon vien ku ei riitä hermot tollaseen säätämiseen.power kirjoitti:Vaihtotyön suorittamiseen löytyy hyvät ohjeet:
Kone noupeutui aavistuksen (lisäsin samalla muistia myös).
Ota myös huomioon, että nopeampi levy syö mahdollisesti himpun enemmän virtaa ja joidenkin mielipiteen mukaan tuottaa enemmän lämpöä.
Vaihtoa kotosalla voin suositella, kunhan et tingi työkaluista... ilman kunnollista työkaluvalikoimaa, mikä on tuolla ohjesaitilla listattu, ei kannata edes aloittaa duunia.
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Sehän on ihan eri operaatio. "Tarttisin apua Mersun kampiakselin vaihdossa", "Joo mä vaihdoin just skodaan yhden. Oli helppoa".titityyana kirjoitti:Ite vaihdoin kahteen G3 iBookkiin levyt. Ei oo vaikeeta, selvät ohjeet.
Jos se ruuvimeisseli ei pysy kädessä, niin se ei pysy kädessä. Turha täällä kannustaa ihmisiä operaatioihin, joissa voivat tehdä koneestaan verkonpainoja.
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Läppäri ku läppäri, ei nuo mitään avaruustiedettä ole! Jos iBookissa on ruuvi reunassa, mutta powerbookissa keskellä, niin onko se jotenkin vaikeampaa? Samalla periaatteella se Lada ja Mersukin eteenpäin liikkuu. Sama periaate, käytännön toteutus hieman erilainen, mutta ei silti yhtään sen vaikeampaa.TheKraken kirjoitti:Sehän on ihan eri operaatio. "Tarttisin apua Mersun kampiakselin vaihdossa", "Joo mä vaihdoin just skodaan yhden. Oli helppoa".titityyana kirjoitti:Ite vaihdoin kahteen G3 iBookkiin levyt. Ei oo vaikeeta, selvät ohjeet.
Jos se ruuvimeisseli ei pysy kädessä, niin se ei pysy kädessä. Turha täällä kannustaa ihmisiä operaatioihin, joissa voivat tehdä koneestaan verkonpainoja.
PowerBookissa virtapiuha tulee tohon vasemmalle, niin iBookeis se tuli oikealle. Silti osaan molemmat koneet laittaa laturiin kiinni.
En minäkään ole koskaan ennen mitään läppäriä avannut, mutta ihan hyvin meni ja ruuvari pysyi kädessä vaikka en sitä ole harjoitellutkaan. Jos minä pystyn avaaman iBookin, niin uskoisin aika monen muunkin pystyvän avaamaan PowerBookin.
Tietty jos omat kyvyt epäilyttää ja on halukas siitä työstä maksamaan jollekulle muulle, niin mitäpä se mulle kuuluu. Mutta halusin vaan sanoa, että ei se oikeastikaan mikään mahdoton operaatio ole. Ja joo, mulla ei oo kokemusta ku ibookeista, mutta tuskin se PB mitenkään sen ihmeellisempi on, eri määrä ehkä ruuveja ja eri kohdissa.
-
-
E: Toisaalta olen monet laitteet 'rikkonut' kun olen mennyt räpeltämään. Ehkä ei kuitenkaan kannata aloittaa. Vaan viedä kone sinne mitkä tekee duunin halvimmalla.Jonkkis kirjoitti:Miten/millä tuo kuori otetaan irti? se vähän hämää ja kuinka helposti se lähtee.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka