Tyhmät kysymykset
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja jacce »
Olenhan minä katsonut, eikä sitä mielestäni saa muutettua. Mutta on puusilmäisyyteni ennenkin tullut todistettua. 8)AppleFarmer kirjoitti:Katsopas ohjelman asetuksista.jacce kirjoitti:Saako The Unarchiver ohjelmassa jostain muutettua niin, että puretuille tiedostoille ei tehdä uutta kansiota?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
En itse ala tekemään, kun siitä ei mitään tule.Skarsnak kirjoitti:Koneesta riippuen kovalevyn vaihto ei useimmiten ole ylivoimaisen vaikeaa tehdä itsekin. Netistä löytyy varsin kattavia ohjeita. mm. iFixit. Huoltojen hinnoista ei varsinaista tietoa ole
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minä veikkaan, että ongelma on siinä, että se paketti on pakattu kansiona, eli se vaan purkaa sen kansion suoraan sinulle. Eli se ei varsinaisesti tee uutta kansiota, vaan kaivaa vaan sen pakatun kansion. Näin se itsellä toimii.jacce kirjoitti:Niin voikin, mutta tarkoitin, että saako määritettyä niin, ettei luotaisi uutta kansiota, vaan tiedostot purettaisiin suoraan sinne, missä pakattu tiedostokin sijaitsee, kun Unarchiver tekee uuden kansion aina puretuille tiedostoille.
Eli jos minä pakkaan kansion ja lähetän sen sinulle, niin saa aikaiseksi saman kansion. Jos taas pakkaisin pelkät tiedostot, niin saisit ne.
-
Ohjelmat jää päällä, miksi?
Viesti Kirjoittaja Matt »
Nyt oli nuolenkärki jäänyt myös iPhoto ikonin alle, miksiköhän?
-
Sulkemalla ikkunan ei suljeta ohjelmaa, vain vaan se ikkuna. Omppu-q sammuttaa ohjelman kuin ohjelman. Sen kyllä pitäisi myös tuolta "lopeta safari" kohdasta tapahtua, mutta kokeilepa omppu-q:ta, niin ei voi mennä pieleen.
EDIT: Toinen tapa on ctrl-klikata safarin kuvaketta dockissa ja valita sieltä se lopetus.
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Ohjelmat jää päällä, miksi?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kyllä OS X saattaa tällä tavalla sekoilla, harvoin mutta kuitenkin. Kokeile ohjelman pakkolopetusta (ctrl+omppu+esc). Jos ei sekään auta, kirjaudu ulos tai käynnistä kone uudelleen niin asia korjaantuu. Tietysti viimeksi mainitut ovat vähän järeitä keinoja mutta joskus niitä tarvitaan jopa OS X:ssä.Matt kirjoitti:Erityisesti Safari ikonin alla docissa on yhä tämä nuolenkärki, vaikka oon lopettanut Safarin ihan oikein: Klik Safari-klik Lopeta Safari.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Mulla ei ole koskaan Safari jumittanut niin että olisi tarvinnut pakottaa lopettamaan, sen sijaan esim. Mail tekee tuota aina toisinaan.TheKraken kirjoitti:No enpä ole moisesta "ominaisuudesta" kuullut. Eli ei se nyt varmaan kovin yleistä ole.Aaaron kirjoitti:Safari bugittaa ja jumiutuu usein sulkemisen yhteydessä tai jopa kaaduttuaan, eikä sulkeudu muuten kuin force quitilla.
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Mulla jumiutuu tuolla mainitulla tavalla ohjelma kuin ohjelma silloin tällöin. Luulen sen johtuvan muistin käytön määrästä (eli jos paljon virtuaalimuistia käytössä, jumittumista tapahtuu). Kyse G4 ja G5 koneista, molemmissa 1 Gt työmuistia. Ns. normaalikäytössä ei jumitu, mutta kun paljon ohjelmia käytössä niin saattaa jumittua...Wespa kirjoitti:Mulla ei ole koskaan Safari jumittanut niin että olisi tarvinnut pakottaa lopettamaan, sen sijaan esim. Mail tekee tuota aina toisinaan.TheKraken kirjoitti:No enpä ole moisesta "ominaisuudesta" kuullut. Eli ei se nyt varmaan kovin yleistä ole.Aaaron kirjoitti:Safari bugittaa ja jumiutuu usein sulkemisen yhteydessä tai jopa kaaduttuaan, eikä sulkeudu muuten kuin force quitilla.
-
Ohjelmat jää päällä, miksi?
Kiitos kaikille vastauksista
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Juurihan me sinulle tuossa vastasimme.Matt kirjoitti:Erityisesti Safari ikonin alla docissa on yhä tämä nuolenkärki, vaikka oon lopettanut Safarin ihan oikein: Klik Safari-klik Lopeta Safari.
-
Voi voi!TheKraken kirjoitti:Juurihan me sinulle tuossa vastasimme.Matt kirjoitti:Erityisesti Safari ikonin alla docissa on yhä tämä nuolenkärki, vaikka oon lopettanut Safarin ihan oikein: Klik Safari-klik Lopeta Safari.
Eilen kun yritin lähettää kysymystäni tuli jokin teksti ruutuun, jonka mukaan homma ei onnistunut. Olisi pitänyt katsoa täältä palstalta että tuliko se viesti vai ei?
Tänään viesti lähti puolivahingossa uudestaan, pahoittelen!
-
Eipä siinä mittään. Sattuu noita itsellekinMatt kirjoitti:Tänään viesti lähti puolivahingossa uudestaan, pahoittelen!

-
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
1 koneeltani kestää pari minuuttia ennen kuin se aktivoi sisään työnnetyn dvd:n. Mitenkähän saan dvd avautumaan heti eikä pidä jäädä odottamaan?
2 onnistuuko dvdn polttaminen jos koneessa on vain poltettava dvd asema muttei ohjelmaa? (tiedän, tyhmä kysymys)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllä sen pitäisi käynnistyä heti...tosin DVD:n lukeminen vie aina aikansa...näinhän se on jo ihan kaupasta ostetuissa DVD soittimissakin.Sangreal kirjoitti:
1 koneeltani kestää pari minuuttia ennen kuin se aktivoi sisään työnnetyn dvd:n. Mitenkähän saan dvd avautumaan heti eikä pidä jäädä odottamaan?
Mitä haluaisit sille polttaa, tiedostot osaa polttaa ihan finder, ja leffoja yms iDVD. Levytyökaululla levytiedostot ja sessiopoltot.2 onnistuuko dvdn polttaminen jos koneessa on vain poltettava dvd asema muttei ohjelmaa? (tiedän, tyhmä kysymys)![]()
. Mulla on yaburner-ohjelma muttei se oikein toimi
Ja kaikeeen muuhun kannattaakin ostaa Roxion Toast.
-
Ja iTunes polttaa musalevyt.kallekilponen kirjoitti:Mitä haluaisit sille polttaa, tiedostot osaa polttaa ihan finder, ja leffoja yms iDVD. Levytyökaululla levytiedostot ja sessiopoltot.Sangreal kirjoitti:2 onnistuuko dvdn polttaminen jos koneessa on vain poltettava dvd asema muttei ohjelmaa? (tiedän, tyhmä kysymys)![]()
. Mulla on yaburner-ohjelma muttei se oikein toimi
Ja kaikeeen muuhun kannattaakin ostaa Roxion Toast.
-
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
kallekilponen kirjoitti:Kyllä sen pitäisi käynnistyä heti...tosin DVD:n lukeminen vie aina aikansa...näinhän se on jo ihan kaupasta ostetuissa DVD soittimissakin.Sangreal kirjoitti:
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka