Olen nyt selaillut eräitäkin keskustelualueita (mm. Applen Support Discussions) koskien tätä Airportin ja Canonin yhteensopimattomuutta ja yllätys...se ei olekaan ihan harvinainen juttu vaan monilla on samanlainen kokemus USB-tulostimien liittämisessä Airport-verkkoon.
Omaa tyhmyyttäni en lukenut näitä ennen Canon LBP 5000:sen ostoa. Mutta kun on Epsonin tulostimet toimineet "pug and play" -periaatteella, ei "plug and pray".
Canonissa onkin oma tulostuskielensä CAPT, joka on ilmeisesti se mikä tökkii. LBP 5000:seen ei saa kuin tuon CAPT ajurin Mac-puolelle. Ei siis oikeaa laitekohtaista ajuria.
Nyt olen tilannut kirjoittimeen verkkokortin, jolla yritän seuraavaksi yhdistää sen Airport-verkkoon kirjottimeksi. Saa nähdä onnistuuko.
Onko kokemuksia verkkokirjoittimista (ethernet) Airport-verkossa?
Hieman sokea luottamukseni Macin ylivoimaiseen yhteensopivuuteen on kärsinyt kovan kolauksen tämän prosessin myötä.
Jollekin olisi homma rakentaa sivusto, missä kävisi ilmi yhteensopivat kirjoittimet. Voihan sen tehdä tännekin polkuna. Elikä jokainen kertoo minkä kirjoittimen on saanut toimimaan Airportin kautta. Minulla on toiminut mustesuihkareista Epsonit 680 ja 1160. Nykyistä Canonin IP 4200 en ole muuten kokeillutkaan. Täytyypä kokeilla.
J