Kun yrittää klikata tuonne karhusivulle ja katsoa videota, niin tulee kolme kilometriä koodia ruudun täydeltä:
http://www.panoraama.com/live/maakotka/ ... 214651.3gp
Miten se nyt näin?
Koodia?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Nuo mobiiliformaatit, kuten 3gp ja amr välillä tuota tekevät. Avaa tuo linkki ja sitten paina safarista -> Arkisto -> Tallenna nimellä ja kun se video tallentuu pöydälle xxxxx.3gp.txt nimisenä, niin sitten poistat tuon .txt:n, niin homma taas toimii.
Vika on siis siinä, että se tiedosto ei ole ihan standardi ja safari kuvittelee sen tästä syystä tekstitiedostoksi.
Vika on siis siinä, että se tiedosto ei ole ihan standardi ja safari kuvittelee sen tästä syystä tekstitiedostoksi.
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Ei ole olemassa mitään "standardeja" tiedostoja puhuttaessa pelkastä binäärimassasta ilman kontekstia. Vika on todennäköisesti monimutkaisempi ja serveri välittänee tiedoston content-typeksi "text/plain" paremman puutteessa. Safari sitten uskoo tuon ja kuvittelee pystyvänsä näyttämään sisällön.TheKraken kirjoitti:Vika on siis siinä, että se tiedosto ei ole ihan standardi ja safari kuvittelee sen tästä syystä tekstitiedostoksi.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Noinhan tuo siis on. Käytin ehkä termiä standardi väärin, mutta asia tuli varmaan silti selväksi?BlueTide kirjoitti:Ei ole olemassa mitään "standardeja" tiedostoja puhuttaessa pelkastä binäärimassasta ilman kontekstia. Vika on todennäköisesti monimutkaisempi ja serveri välittänee tiedoston content-typeksi "text/plain" paremman puutteessa. Safari sitten uskoo tuon ja kuvittelee pystyvänsä näyttämään sisällön.TheKraken kirjoitti:Vika on siis siinä, että se tiedosto ei ole ihan standardi ja safari kuvittelee sen tästä syystä tekstitiedostoksi.

-
-
-
Muut kuin Safari sniffaavat (~arvaavat) tiedoston sisällön ja/tai päätteen perusteella miten tiedostoa hanskataan. Firefoxilla oli sama idealismikuin Safarilla vielä joku aikaa sitten, mutta kun maailma ei muuttunut Firefoxin tahtoon (piruilua) niin Firefox muuttui. Safari ei vielä.
Safari tekee samaa muuten myös *.rar tiedostoilla noiden jo lueteltujen lisäksi.
Safari tekee samaa muuten myös *.rar tiedostoilla noiden jo lueteltujen lisäksi.
-
Viesti Kirjoittaja rollomooro »
Webissä käytäntö (implementaatio) voitti teorian (standardit) jo aikaa sitten, valitettavasti. Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan - ja joku epäilemättä onkin kirjoittanut!TheKraken kirjoitti:Voisi sanoa, että Safari toimii oikein ja Firefox siis väärin
Enpä itse asiassa tiennytkään että Safari ei "arvaile" näitä MIME-sisältöjä, sillä käytän itse Firefoxia. Vaikka idealistisessa mielessä toki olenkin sitä mieltä, että sisältö tulisi määritellä palvelimen päässä, näin ei aina/usein tapahdu käytännössä. Hyvällä veikkauksella asiat vain toimivat usein :)
-
Joo, voisihan sen noinkin sanoa. Henk koht ottaisin kyllä mieluummin kuluttajan/käyttäjän/whatever näkökulman kuin myöhäis-kasari suuntauksen jossa speksit olivat se "jumalan sana" vaikka lopputuloksella ei pystynyt tekemään sitä mitä alunperin tilattiin. Vrt monet OSS ohjelmat.TheKraken kirjoitti:^Voisi sanoa, että Safari toimii oikein ja Firefox siis väärin
Sen verran täytynee tähdentää, että enhän minä tiedä arvaako Safari noita vai ei. Empiirisesti voidaan kuitenkin osoittaa, että jos se arvaa, se tekee homman niin päin seiniä etten jaksa uskoa Safarin edes yrittävän. Lisäksi ongelman kuvaus mm Mozillan porukoilta antaa viitteitä moisesta.rollomooro kirjoitti:Enpä itse asiassa tiennytkään että Safari ei "arvaile" näitä MIME-sisältöjä, sillä käytän itse Firefoxia.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka