Marze kirjoitti:Heh, tuo Vista-kirja tosiaan kyllä hauska juttu. Mutta lisätäkseni tuo 600 sivuinen opashan tulee olemaan vasta 1. osa! Olikohan se juuri siellä vistakirjasivulla missä mainittiin että 2. osa (toiset 600 sivua!) tulee olemaan ammattilaisille suunnattu, ja se ensimmäinen on pelkkä perusopas. Oppilaitoksille tulee sitten vielä eri versio. Hah hah sanon minä. Vistakirjaa pakko jakaa ilmaiseksi kun ei sitä varmaan kukaan rahalla ostaisi.
Katsotaanpa hyllyyn mitä minulta löytyy: Hmmmmm 1700 sivua Ubuntun opastekstiä.... Olikos tämä se helppokäyttöinen käyttis? (en jaksanut enempää Ubuntua printtailla)
Entäs Mac... 4 eri kirjaa 2 vuoden aikana hankittuina, yhteensä 2353 sivua tekstiä. Mac-opas aloittelijoille 864 sivua. Macille vielä erikseen kopioituina 2780 sivua opastekstiä....
Entäs jos Mac toimisi serverinä yrityksissä.... kuinkakohan iso opaskirja siihen löytyy? nyt etsimään....
Lisäys: "Mac OS X: The Missing Manual. There are many reasons why this is the most popular computer book of all time." Ööööö.... Mitkäköhän nuo syyt suosituimmuuteen ovat? HUOH.
JarmoM kirjoitti:Entäs jos Mac toimisi serverinä yrityksissä.... kuinkakohan iso opaskirja siihen löytyy? nyt etsimään....
Aika julmetun kokoinen jos kaikki manuaalisivut olis printattuna yksiin kansiin. Eiköhän jo pelkästään sillä jonkun 17-osaisen kirjasarjan saisi helposti aikaan
JarmoM kirjoitti:Lisäys: "Mac OS X: The Missing Manual. There are many reasons why this is the most popular computer book of all time." Ööööö.... Mitkäköhän nuo syyt suosituimmuuteen ovat? HUOH.
No mää kerron. Syy on se, että toista täysin vastaavaa ei Macille ole, joten jos haluaa täydellisen ja parhaan MacOS-kirjan niin se on aina tämä. Lisäksi Missing Manualeja on julkaistu jo parikymmentä vuotta ellen pahasti erehdy, ja epäilemättä suosituimmuus tarkoittaa niitä kaikkia yhteensä. Siitä kertyy hyvinkin jatkumo jossa MM:n painos ylittää suosituimman Windows-tiiliskiven. Ja niitä Win-kiviähän on julkaistu tuhansittain: meillä suomessakin on joukko kotoperäisiä järkäleitä ja tämä on sentään snadi kielialue.
En ole koskaan kokenut suurta tarvetta Mac-tiiliskivelle eikä mulla nytkään ajankohtaista sellaista ole. Sen sijaan Windowsin kanssa tuli aika äkkiä olo, että mastodonttinen litterääri manuaali voisi olla tarpeen.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
JarmoM kirjoitti:Lisäys: "Mac OS X: The Missing Manual. There are many reasons why this is the most popular computer book of all time." Ööööö.... Mitkäköhän nuo syyt suosituimmuuteen ovat? HUOH.
No mää kerron. Syy on se, että toista täysin vastaavaa ei Macille ole, joten jos haluaa täydellisen ja parhaan MacOS-kirjan niin se on aina tämä. Lisäksi Missing Manualeja on julkaistu jo parikymmentä vuotta ellen pahasti erehdy, ja epäilemättä suosituimmuus tarkoittaa niitä kaikkia yhteensä. Siitä kertyy hyvinkin jatkumo jossa MM:n painos ylittää suosituimman Windows-tiiliskiven. Ja niitä Win-kiviähän on julkaistu tuhansittain: meillä suomessakin on joukko kotoperäisiä järkäleitä ja tämä on sentään snadi kielialue.
En ole koskaan kokenut suurta tarvetta Mac-tiiliskivelle eikä mulla nytkään ajankohtaista sellaista ole. Sen sijaan Windowsin kanssa tuli aika äkkiä olo, että mastodonttinen litterääri manuaali voisi olla tarpeen.
Itse opin aika tavalla uusia asioita ko. MacOS-kirjasta, vaikka Mac on ollut käytössäni jostain 1988 lähtien. Helpotti kovasti työskentelyä
Eipä kielialueen koolla ole mielestäni merkitystä oppimiseen ja opastukseen.
Pistetään ihan ummikko Ubuntu-Mac-Windows-käyttäjäksi, niin yhtä tavalla sormi on suussa.
Tää nyt on vähä ohi aiheen mutta kun tosta Vistasta täällä on puhetta niin tyttöystävä vähä aikaa sit sai kannettavan ja siinä uusi hieno Vista. Oon sitä itsekin mielenkiinnosta vähän tutkinut ja avustanut sen käytössä niin vaikka koneessa on 1Gb muistia niin silti tuntuu todella takkuiselta. Käynnistäminen kestää luvattoman kauan ja ohjelmien asennuskin tuntuu kestävän ikuisuuden. On se mun mielestä vähän huonoa että käyttöjärjestelmistä tehdään jo itsessään niin järeitä että normaali kone ei jaksa niitä pyörittää.... Mulla oli itellä Win XP ja 512Mb muistia siinä ja oli huomattavasti nopeempi ku Vista 1Gb muistilla. Nyt on Macbook 1Gb muistilla ja nopein koneeni tähän mennessä.
Tai ehkä tossa Vistassakin sit on kaikkea turhaa karkkia päällä niinku Xp:ssäkin. Ainakin Xp nopeutu huomattavasti jos vähän jaksoi säätää....