![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Antakaas A U T O vinkkejä, kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja edge »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Tämä kuulostaa oikein hyvälle tiedollek....le kirjoitti: Volvo on autoja työkseen ruostesuojaavan mielestä autoista parhaiten tehtaalla suojattu ja voittaa saman ikäiset mersut ja bemarit mennen tullen.

Mulle kun tuo Volvo on ollut se autojen auto aina. Nyt vain pääsen kyytiin silloin tällöin, mutta ehkäpä joskus vielä se omakin auto tossa parkissa seisoo.
-
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Tottahan tuo toki olikin, unohtui vain mainita että edelle luotettavuudessa meni melkein kaikkia japanilaiset ja muistaakseni muutama muukin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Ei tuo minusta mikään kiva ole Mieluummin BMW 300 tai audi A4 (Joskus sitten)!,,, Ja kyllähän tuo minuakin jo ärsyttää kun 145tkm on ajettu ja ainoastaan penkkiä säädetty.
Työ kaveri joka ajaa pitkää työmatkaa ja on käsittämättöman pihi ja itara vaihtoi aluksi 90tkm:n välein öljyjä dieselistään ja me porukalla meinattiin laittaa pitkäveto ett milloin se laukeaa!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ei sitten minkäänlaista ky. merkkiä kohtaan jollain vain pitää matkansa liikkua! Iloinen olen kun on toiminut kops kops!,,,, 8)
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Nuo HS:n vikasarjat on heti turhasta seuraavana. Parhaimmillaan tulee uutta/päivitettyä mallia kerran vuodessa ja ne kaikki laitetaan tuolla saman mallin alle, jolloin listasta löytyvät viat useamman vuoden ajalta ilman, että niitä olisi erikseen määritelty, missä vuosimallissa niitä todella esiintyy.freemem kirjoitti:Hyvä tuo vikasarja linkki. C5 muuten pärjää tässäkin, mallin vikaluettelo monta kertaa lyhyempi kuin noilla muilla merkeillä mitä tässä kysytään (kumma muuten että ne kaiman serkun kaverin tuttavan autot ei ole näillä vikalistoilla).
Suorat linkit:
C5: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1176
Rellu: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1121
Ford: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1045
Opel: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1241
Uudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Jos nyt kuitenkin klikkaa niitä linkkejä niin huomataan että mallikohtaiset viat/erot mainitaan listoissa erikseen vuosilukujen myötä.tahkis kirjoitti:Nuo HS:n vikasarjat on heti turhasta seuraavana. Parhaimmillaan tulee uutta/päivitettyä mallia kerran vuodessa ja ne kaikki laitetaan tuolla saman mallin alle, jolloin listasta löytyvät viat useamman vuoden ajalta ilman, että niitä olisi erikseen määritelty, missä vuosimallissa niitä todella esiintyy.freemem kirjoitti:Hyvä tuo vikasarja linkki. C5 muuten pärjää tässäkin, mallin vikaluettelo monta kertaa lyhyempi kuin noilla muilla merkeillä mitä tässä kysytään (kumma muuten että ne kaiman serkun kaverin tuttavan autot ei ole näillä vikalistoilla).
Suorat linkit:
Eihän tuo Raamattu ole mutta paljon parempi kuin suomi24. Köh.
-
-
Juu ehkä 5%:ssa on vuosiluvut perässä. Tarkoittaako nuo muut, että niitä ei ole onnistuttu esim. Fordissa 12 vuoden aikana korjata ja samat viat toistuu, vaikka tulisi uudempia malleja?freemem kirjoitti:Jos nyt kuitenkin klikkaa niitä linkkejä niin huomataan että mallikohtaiset viat/erot mainitaan listoissa erikseen vuosilukujen myötä.tahkis kirjoitti:Nuo HS:n vikasarjat on heti turhasta seuraavana. Parhaimmillaan tulee uutta/päivitettyä mallia kerran vuodessa ja ne kaikki laitetaan tuolla saman mallin alle, jolloin listasta löytyvät viat useamman vuoden ajalta ilman, että niitä olisi erikseen määritelty, missä vuosimallissa niitä todella esiintyy.freemem kirjoitti:Hyvä tuo vikasarja linkki. C5 muuten pärjää tässäkin, mallin vikaluettelo monta kertaa lyhyempi kuin noilla muilla merkeillä mitä tässä kysytään (kumma muuten että ne kaiman serkun kaverin tuttavan autot ei ole näillä vikalistoilla).
Suorat linkit:
-
-
Viesti Kirjoittaja Kepeli »
Kannattaa esimerkiksi saksan tilastoja miettijä ihan maalaisjärjellä. Eli isona tekijänä hinausauto palvelujen käyttö suhteutettuna automäärään maassa. Jos sulla se 911 mallin urheiluauto jätttää tienvarteen voi todennäköisyys hinaus-auton soittoon olla isompi jos kyseessa Esim Opel Corsa.
Melkeen jos käytetyistä puhutaan eli 7-8 vuotta vanhoista, kannattaa katsoa yksilöä enemmän kuin merkkiä/mallia. Ei maailmassa ole montaakaan merkkiä mitä en olisi autoista valmis ostamaan jos sopiva yksilö sopivaan hintaan tulisi vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Octaviasta enää hajuttomamapi, mauttomampi ja mitäänsanomattomampi auto on Corolla. Sen tietää itse Tojotakin, kun ei enää kehtaa myydä kuin sitä kaikkein perinteisintä sedan mallia Corollana. Ei kyl oo paljoa eroa vuoden 2002 ja 2007 Corolloissa. Tarkistin asian just viimeisimmän TM:n sivuilta 168 ja 170. Tsekataa vaikka itse.tahkis kirjoitti: Uudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
Ostaako maukas dynaamisen ihmisen auto vai tilava ja toimiva INSINÖÖRIen auto.
-
Viesti Kirjoittaja Kepeli »
freemem kirjoitti:ei toki 2007, mutta kyseessähän on 1999-2002 vuosimallin autot, kun muistetaan mistä tässä ketjussa on kyse.
Menee pikkuhiljaa offtopic mutta pakko vastata.
No kun katotaan esim. tuon Mondeon vikatilastaa joka linkitetty 1993-. En Fordin miehiä ole niin en tiedä onko noi kaikki viat ajankohtaisia.
Parilla tutummalla merkillä huomasin vaan että semmoisia vikoja joita ei ole ollut sitten mallin 1995 listattu yhä ajankohtaisiksi. Yleisiä vikoja myös puuttui tuolta listalta.
Edit:
Sori missasin Farmarin
(Vinkkinä edelleen Seat Leon
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Ootkos muuten koskaan ollut C5:n kyydissä? Meinaan kun tiloista puhutaan 8) Itse olen 193cm... Skoda on muuten tsekkiä ja tarkoittaa vahinkoaUudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Kyydissä olen ollut, mutta en kuskin paikalla. Lukujen perusteella Octavia olisi hieman isompi.masa kirjoitti:Ootkos muuten koskaan ollut C5:n kyydissä? Meinaan kun tiloista puhutaan 8) Itse olen 193cm... Skoda on muuten tsekkiä ja tarkoittaa vahinkoaUudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
Mikä olisi mielestäsi tuollainen dynaamisen ihmsen auto? Ja hinta mieluiten 30k tienoilla?NeliX4 kirjoitti:Ostaako maukas dynaamisen ihmisen auto vai tilava ja toimiva INSINÖÖRIen auto.
-
Vuoden 2005 marraskuuta nuoremmat C5:t on ihan turhia ostoksia ja sen näkee hinnoissakin. Vikaa vian jälkeen. Aika paljon niitä näkee kuitenkin liikenteessä. Rumiakin ovat.masa kirjoitti:Ootkos muuten koskaan ollut C5:n kyydissä? Meinaan kun tiloista puhutaan 8) Itse olen 193cm... Skoda on muuten tsekkiä ja tarkoittaa vahinkoaUudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
Myös uusissa C5:ssa arvo laskee 35% ensimmäisen puolen vuoden aikana. Isoja autoja ne ovat. Halvalla kun sai niin on tuollaisia pihalle kertynyt. Nykyinen C5 on aika vanha malli ja sen huomaa verrattuna moniin muihin uusiin vastaaviin autoihin. C4:n uusi BMG 1,6HDi on taas ihan sairaan pähee auto. Ajajajalle ihan kunnon kokoinen mukava auto joka vie alle 4,5 l/ 100km tiisseliä, päheetä! Samalla se on EURO 2010 normin täyttävä auto, eli >120g C02 päästöjä / 100km. Siin on kyl insinööriskodat kaukana kärjestä.
-
Riippuu henkilöstä tietenkin. Ellen Jokikunnakselle se on Mini, kauppiksen pihalla on pari 100 sarjan uutta Bemaria, kaverilla on remmiahdettu 1972 Cuda, Sarasvuon Jaulaarin taita saad jo halvimmillaan 30k ja naapuritalon jollain mimmillä on 147 Alfa.tahkis kirjoitti:Mikä olisi mielestäsi tuollainen dynaamisen ihmsen auto? Ja hinta mieluiten 30k tienoilla?NeliX4 kirjoitti:Ostaako maukas dynaamisen ihmisen auto vai tilava ja toimiva INSINÖÖRIen auto.
Octavia on tosi hyvä auto, mut TYLSÄ. Vastustan sijoittamasta suuria summia tylsään autoon. Järkisyihin ja tekniseen etuun vetoaminen om itselle valehtelua. Aika kova toi Oktavia on omien kokemusten perusteella. Se ei ole silleen mukava.
-
Mistäs sinä C5:n viat tiedät? Minä tiedän kun niitä työkseni korjaan- silti itsekin ajan. Yleisimmät vialliset osat on made in germany Hinnan pudotushan on meille käytetyllä ajaville ihan ok. Tänään yksi Toy-ota mies halusi ostaa käytetyn C5:n, puhuin sen kanssa 11:55 puhelimessa (puhelimessa laskuri) - meinas että kun on niin halpoja niin kiinnostaa koska on varusteet kohdillaan- katsoinpas nettiautosta avensiksen hintoja- samoissahan ne pyörii kuin C5:kin, vanha auto on vanha auto.NeliX4 kirjoitti:Vuoden 2005 marraskuuta nuoremmat C5:t on ihan turhia ostoksia ja sen näkee hinnoissakin. Vikaa vian jälkeen. Aika paljon niitä näkee kuitenkin liikenteessä. Rumiakin ovat.masa kirjoitti:Ootkos muuten koskaan ollut C5:n kyydissä? Meinaan kun tiloista puhutaan 8) Itse olen 193cm... Skoda on muuten tsekkiä ja tarkoittaa vahinkoaUudet Octaviat on hinnaltaan ja laadultaan hyviä - ja mikä minulle on tärkeintä, tilavia. Aivan joka autosta ei nimittäin löydy 2-metriselle kuskille tilaa. Tai löytyy, jos haluaa ajaa pää kiinni katossa tai polvet kiinni ratissa...
Myös uusissa C5:ssa arvo laskee 35% ensimmäisen puolen vuoden aikana. Isoja autoja ne ovat. Halvalla kun sai niin on tuollaisia pihalle kertynyt. Nykyinen C5 on aika vanha malli ja sen huomaa verrattuna moniin muihin uusiin vastaaviin autoihin. C4:n uusi BMG 1,6HDi on taas ihan sairaan pähee auto. Ajajajalle ihan kunnon kokoinen mukava auto joka vie alle 4,5 l/ 100km tiisseliä, päheetä! Samalla se on EURO 2010 normin täyttävä auto, eli >120g C02 päästöjä / 100km. Siin on kyl insinööriskodat kaukana kärjestä.
C4:t on kyllä tosiaan makeita pelejä. Mutta näin kaasuun tottuneelle vähän kovia
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Moi masa!
Viesti Kirjoittaja Matt »
Kerroppa masa mitä noista C5 sitikoista kannattaa tsekata tarkkaan ennen ostopäätöstä?
Mua kiinnostaa erityisesti diesel Break mallit!
Kiitos jo etukäteen!
-
Re: Moi masa!
Lähinnä huoltohistoria kertoo jo aika paljon. Koeajolla kolinat edestä-takaa. Kaikki piirit ei saa kolinoita kuriin helposti...Matt kirjoitti:"Mistäs sinä C5:n viat tiedät? Minä tiedän kun niitä työkseni korjaan- silti itsekin ajan. Yleisimmät vialliset osat on made in germany Hinnan pudotushan on meille käytetyllä ajaville ihan ok. Tänään yksi Toy-ota mies halusi ostaa käytetyn C5:n, puhuin sen kanssa 11:55 puhelimessa (puhelimessa laskuri) - meinas että kun on niin halpoja niin kiinnostaa koska on varusteet kohdillaan- katsoinpas nettiautosta avensiksen hintoja- samoissahan ne pyörii kuin C5:kin, vanha auto on vanha auto."
Kerroppa masa mitä noista C5 sitikoista kannattaa tsekata tarkkaan ennen ostopäätöstä?
Mua kiinnostaa erityisesti diesel Break mallit!
Kiitos jo etukäteen!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Tulee siellä itsekin puoskaroitua välillä. (sitikkapuoskari)
-
Ju tosiaan en oo kyl faktaa jaksanut kaivaa, mut eip ole faktaa vastaankaan. Osta Matt sellanen sitikka. Hyviä ovat. btw. Sitikat ON halpoja!masa kirjoitti:Mistäs sinä C5:n viat tiedät? Minä tiedän kun niitä työkseni korjaan- silti itsekin ajan. Yleisimmät vialliset osat on made in germany Hinnan pudotushan on meille käytetyllä ajaville ihan ok. Tänään yksi Toy-ota mies halusi ostaa käytetyn C5:n, puhuin sen kanssa 11:55 puhelimessa (puhelimessa laskuri) - meinas että kun on niin halpoja niin kiinnostaa koska on varusteet kohdillaan- katsoinpas nettiautosta avensiksen hintoja- samoissahan ne pyörii kuin C5:kin, vanha auto on vanha auto.NeliX4 kirjoitti:Pölpöti.
C4:t on kyllä tosiaan makeita pelejä. Mutta näin kaasuun tottuneelle vähän kovia
vrt. esim. Citikka ja Tojota + 100 muuta esimerkkiä.
-
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Meillä oli sitikan pakettiauto keikkabussina, ja siinä ainakin oli käsittämättömiä ongelmia sähköissä. Esim. pakkasilla meni radio välillä itsekseen päälle?!? Jonkun verran viduitti, kun oli akku tyhjänä, kun piti hirveällä kiirellää olla menossa keikalle. Samoin keskuslukkoon pystyi luottamaan, kuin Neuvostoliittoon.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka