Hidas netti
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Hidas netti
Viesti Kirjoittaja jpsv »
On se nyt saakutirullaa yks ihme, että 8Mb nettiyhteys on kuin joku ihmeen venäläinen piuha ennen talvisotaa. Kerta toisensa jälkeen tuntuu, että noi Elisan nopeudet vaan tippuu, vaikka mainostavat nostavansa nopeutta. Ymmärrän hitauden yhdellä palvelimella, mutta en kaikilla. Onko olemassa macille jotain softaa, jolla vois katsoa miten verkko oikeasti toimii, mikä sen nopeus on todellisuudessa? Muistaakseni windowsille on jokin sellainen telehallinnon sivuilla, mutta ei toiminut Macissa.
Ikävää valittaa näin, kun odottais sentään Kehä III:sen sisäpuolella netin toimivan vähän paremmin.
Ikävää valittaa näin, kun odottais sentään Kehä III:sen sisäpuolella netin toimivan vähän paremmin.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/
Tuota olen itse käytellyt. Vaikka onkin johonkin Welhon sisäisen verkon mittaukseen ilmeisesti tarkoitettu, niin ihan semmosia suht tarkkoja lukuja tuntuisi antavan. Megan letku on ja 901 kbit/s tuo antaa.
Tuota olen itse käytellyt. Vaikka onkin johonkin Welhon sisäisen verkon mittaukseen ilmeisesti tarkoitettu, niin ihan semmosia suht tarkkoja lukuja tuntuisi antavan. Megan letku on ja 901 kbit/s tuo antaa.
-
-
Re: Hidas netti
Viesti Kirjoittaja mercury »
Se 8 megaa on muuten liittymän maksiminopeus johon ei edes luvata päästävän kaiken aikaa. Todellinen nopeus voi olla vaikka vain puolet tai joissain häiriötilanteissa paljon allekin.
Nopean liittymän tilaajan bonuksena saat lisäksi tuntuvammat nykimiset ja katkeilut heti kun palveluntarjoajan verkossa on vikaa, koska yhteytesi häiriönsietokyky on hitaampaa yhteyttä heikompi.
Nopean liittymän tilaajan bonuksena saat lisäksi tuntuvammat nykimiset ja katkeilut heti kun palveluntarjoajan verkossa on vikaa, koska yhteytesi häiriönsietokyky on hitaampaa yhteyttä heikompi.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Mulle antoi 22381 kbit/s 2megan letkulla, eli näyttäisi toimivan. Vaikka välillä tuntuu, että tämä alkaa hidasteleen mitä kauemmin on netti päällä. Käytössä on oulun puhelimen 2/2 liittymä.
http://nopeustesti.kotinet.com/meter.php
Tuossa olisi kanssa yksi testi.
http://nopeustesti.kotinet.com/meter.php
Tuossa olisi kanssa yksi testi.
-
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Antoi mukavat 2620 kbit/s KPO:n 4/1 linjalla. Samaan aikaan oli tietenkin torrentit valumassa... 8)TheKraken kirjoitti:http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/
-
-
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Hyvä paikka testata on funet. Mielestäni luotettavampi tulos kuin nuo nopeusmittarit. Sieltä vaan sopiva paketti valumaan.
ftp://ftp.funet.fi/dev
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Tuo on oikeastaan ainoa luotettava. Hiukan vaatii tulkintaa, mutta tuloksista on helppo saada vertailukelpoiset. Edes Ficoran sivujen mikkismittari ei oikeasti toimi yhtä hyvin.arijoutsi kirjoitti:Hyvä paikka testata on funet. Mielestäni luotettavampi tulos kuin nuo nopeusmittarit. Sieltä vaan sopiva paketti valumaan.
Kaikenkaikkiaan, ennen joukkokanteisiin ryhtymistä kannattaa lukea liittymäsopimuksesta kaikki kohdat. Esim 8M liittymä on lähes poikkeuksetta ns. Full Rate, jossa pyritään tuohon 8:aan mutta taataan min. 2M. Tämä johtuu adsl-tekniikan rajoituksista.
Usein kannattaa kokeilla pudottaa vaikka 2M:aan. Vaikka operaattorit nykyään veloittavat nopeuden laskusta, näissä teknisluonteisissa tilanteissa yleensä homma hoituu ilmaiseksi.
Ja tosiaan, nopeammat yhteydet ovat helpommin häiriöityviä. Esim 8M yhteydessä keskukseen ei saa olla yli olikohan se 1,5 km. Tämä voi ylittyä, tai olla hilkulla (jolloin liittymä siis toimitetaan) ihan helposti myös Kehä 3:n sisäpuolella. Ja ongelmat alkaa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Olli S. »
Niin ne monesti. Mulla on koulun kautta langaton nettiyhteys ja näyttäis kuivuri antavan 19371 kbit/s.L_A_G kirjoitti:Kivat nää siirtonopeudet koulun nettiyhteydellä, TheKraken:in postaaman testin mukaan about 12 meganen ja Pohjanmaan PPO:n testin mukaan about 10 meganen.
MacBook Pro 15"2,2 GHz, Digital Performer 5, LaCie DVD-R DL FW, WD 250Gt FW, M-Audio Firewire Audiophile, Genelec 8030A -pari, Samsung 20" wide-tft
2G Nano 8Gt Product RED
2G Nano 8Gt Product RED
-
Viesti Kirjoittaja jpsv »
Onko nyt jotain, jota en ymmärrä? laitoin tuon Funetin linkin kautta nullia juoksemaan ja ja maksimissaan latautui 632 kb/s ! Ja mulla pitäissiis olla 8M yhteys, josta nyt siis odottais edes säälliset 2 M juoksevan. Mistä minä oikein maksan, HALOOOO ! Hävettää jo Elisan puolesta !
Pakko olla nyt kyllä vika minun ymmärryksessäni. Onhan se niin, onhan?
-
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Puhutko nyt tavuista vai biteistä sekunnissa? Jos ensimmäisestä niin tuo nopeus vastaa 5 megan yhteyttä.jpsv kirjoitti:Onko nyt jotain, jota en ymmärrä? laitoin tuon Funetin linkin kautta nullia juoksemaan ja ja maksimissaan latautui 632 kb/s ! Ja mulla pitäissiis olla 8M yhteys, josta nyt siis odottais edes säälliset 2 M juoksevan. Mistä minä oikein maksan, HALOOOO ! Hävettää jo Elisan puolesta !
Macbook 2GHz CoreDuo, 2Gt RAM + Samsung 225BW
-
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Tarkennetaan, nopeus vastaisi noin viiden megabitin yhteyttä. Lähinnä sillä tarkoitin sitä, että kyllä tuo vähintään on yli luvatun 2 megan.Viizei kirjoitti:Sitä se ei voi tarkoittaa. Elisalla ei näet ole 5M-yhteyttä. 2M seuraava on 8M.tahkis kirjoitti:nopeus vastaa 5 megan yhteyttä.
Edit. Ja biteistähän tässä on kyse. (kb/s)
Ja lähinnä kysyin sen takia, että paljon näkee ihmisien käyttävän kb:iä kun tarkoitetaan kB:iä (kt:a).
Macbook 2GHz CoreDuo, 2Gt RAM + Samsung 225BW
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Viittitkö lukea mun viestin tost vähän ylempää. Puhuin juuri tästä. 8M ei ole 8M eikä tätä Elisakaan edes lupaa. Ei nyt sotketa asioita.Viizei kirjoitti:Sitä se ei voi tarkoittaa. Elisalla ei näet ole 5M-yhteyttä. 2M seuraava on 8M.tahkis kirjoitti:nopeus vastaa 5 megan yhteyttä.
Edit. Ja biteistähän tässä on kyse. (kb/s)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Bitti (bit) on 1 tai 0, eli virta päällä/virta poissa päältä. Tavu (byte) koostuu kahdeksan bitin muodostamasta jonosta, esim. 0011 0010 voisi olla kirjain A. Tai IP-osoite 192.168.0.0 = 1100 0000.1010 1000.0000 0000.0000 0000
Pilkunviilaajille: ei, en tarkistanut enkä aio korjata A-kirjainta, IP on oikein![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pilkunviilaajille: ei, en tarkistanut enkä aio korjata A-kirjainta, IP on oikein
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka