Ipod Shuffle 1GB ongelma...
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ipod Shuffle 1GB ongelma...
Viesti Kirjoittaja termari »
Ostin kyseisen ipodin ja en saa pelaamaan millään, kaikki tehty niinkuin pitää ja masiina valittaa että ei voida lukea/ kirjoittaa levyä. Kyllä se sinne asensi automaattisesti aluksi muutamia kappaleita mutta sen jälkeen ei voi tehdä mitään muuta kuin kuunnella niitä, ois kiva vaihtaakin niitä joskus, eli siis jos mä törkkään ton podin kiinni telakkaan ja katon my computerista niin se näkyy siellä asemana I: hetken aikaa kunnes iTunes ohjelma hyökkää käyntiin ja alkaa synkronoimaan jotain ja sen jälkeen se häviää my computerista näkyvistä, itunesissa se kyllä näkyy mutta ei tosiaan lue/kirjota sitä levyä. Onko olemassa muita ohjelmia kuin itunes, tuntus et se sotkee jotenkin tota? Niijoo ja käyttis on Win XP Pro.
-
-
Mistä kohtaa se laitetaan? Itunes ohjelmasta muokkaa->asetukset->yleinen välilehti ja siellä se "tarkista päivitykset automaattisesti" ruksi on päällä, muita paikkoja ei oikein löydy? Paitsi siitä laitteet kohdasta se ipodin asetukset välilehti mutta sieltäkään ei voi kuin etsiä uusia päivityksiä ja ne on uusimmat, mut ei mitään automatiikkaa ole valitavissa on/off tyyliin. Toimiiko se jos kopioin suoraan .mp3 tiedostot my computerilla sinne ipodin music/f0/ kansioon vai pitääkö ne synkronoida sinne ohjelman avulla että niitä voi kuunnella?
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Kyllä siihen pitää käyttää iTunesia. Eikö se Shuffle tule sinne iTunesin vasempaan reunaan näkyviin levynä. Jos näin on, niin kisko kirjastosta sinne musiikkia (olettaen, että olet vienyt musiikin iTunesiin).
Eli tiedostonhallinta iTunesin kautta, biisien poisto ja lisäys. Ei My computerista.
Eli tiedostonhallinta iTunesin kautta, biisien poisto ja lisäys. Ei My computerista.
-
Kyllä kyllä, juurikin näin olen tehnyt, ja aina se tekee samaa eli iTunes 7 menee hetkeksi jumiin ja vähän ajan päästä tulee virhe ilmoitus kertoen "iPodia "x" ei voida synkronoida. Levyä ei voitu lukea tai sille ei voitu kirjoittaa." Ainoa tapa jolla saan musiikkia vaihdettua podiin on se että resetointi softalla palautan factory asetukset ja sen jälkeen kun se kysyy että täytetäänkö automaattisesti ipodi musiikki kirjaston tiedoilla ( olettaen että olen sinne valmiiksi laittanut ne biisit jotka haluan) nii se suostuu sinne siirtämään ihan niinkuin pitääkin, mutta sen jälkeen se ei enää muuta tee kuin valita "ei osaalukee/kirjottaa". Hämärää.
-
Viesti Kirjoittaja emmel »
Mulla on täsmälleen sama ongelma. Erotuksena on, että iTunes on MacBookissa ja ms:n softiin/käyttiksiin en ole kajonnut. Bongasin tämän threadin kun tulin etsimään ratkaisua tähän ongelmaan.termari kirjoitti:Kyllä kyllä, juurikin näin olen tehnyt, ja aina se tekee samaa eli iTunes 7 menee hetkeksi jumiin ja vähän ajan päästä tulee virhe ilmoitus kertoen "iPodia "x" ei voida synkronoida. Levyä ei voitu lukea tai sille ei voitu kirjoittaa." Ainoa tapa jolla saan musiikkia vaihdettua podiin on se että resetointi softalla palautan factory asetukset ja sen jälkeen kun se kysyy että täytetäänkö automaattisesti ipodi musiikki kirjaston tiedoilla ( olettaen että olen sinne valmiiksi laittanut ne biisit jotka haluan) nii se suostuu sinne siirtämään ihan niinkuin pitääkin, mutta sen jälkeen se ei enää muuta tee kuin valita "ei osaalukee/kirjottaa". Hämärää.
En ole saanut mitään logiikkaa tuohon herjailuun "iPodin synkronointi epäonnistui. Irrota laite, poista se ja kytke uudelleen."
Ikävintä on että jos sitkeästi yritän uudestaan, synkronointi saattaa kymmenennellä kerralla onnistua. Ja niinikään jos annan iTunesin täyttää iPod itsekseen satunnaisella musiikilla, siirto tavallisesti onnistuu. (ei kuitenkaan aina)
Lisäbonuksena iTunesin kirjastosta katoaa biisejä itsekseen, tavallisesti levyllinen kerrallaan. Biisinnimien viereen tulee huutomerkki, ja jos ko. biisiä yrittää soittaa, saan herjan ettei biisiä löydy.
Koska olen aika tumppu vielä tämän OSX:n kanssa, voi olla että olen sössinyt ihan itse tuon iTunesin databasen. Asia selvinnee huomenissa kunhan viitsin tyhjentää iTunesin, ja alkaa ladata biisejä uudestaan.
Asiaan liittyviä asioita saattaa olla, että nuo biisini ovat Linuxin puolella säilöttyjä, ja olen aiemminkin törmännyt joihinkin jännittäviin merkistöperäisiin ongelmiin.
Toinen "saattaa liittyä" -juttu on, että tökkäsin iPod Shuffleni kiinni Linuxin puolella ja koetin siirtää siellä musaa iPodiin. Kun se softa Linuxin puolella on kuitenkin reverse-engineering-kamaa, se ei välttämättä toimi ihan kympillä. Ts. se softa on voinut sössiä iPodissani jotain poskelleen. Toisaalta koetin torjua tämänkin mahdollisuuden tyhjentämällä levytohtorilla, ja palauttamalla iPodin sitten tehdasasetuksiin. Ei vaikutusta.
MacBook + Tiger + iTunes 7.42
Onko ehdotuksia?
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
termari kirjoitti:Kyllä kyllä, juurikin näin olen tehnyt, ja aina se tekee samaa eli iTunes 7 menee hetkeksi jumiin ja vähän ajan päästä tulee virhe ilmoitus kertoen "iPodia "x" ei voida synkronoida. Levyä ei voitu lukea tai sille ei voitu kirjoittaa." Ainoa tapa jolla saan musiikkia vaihdettua podiin on se että resetointi softalla palautan factory asetukset ja sen jälkeen kun se kysyy että täytetäänkö automaattisesti ipodi musiikki kirjaston tiedoilla ( olettaen että olen sinne valmiiksi laittanut ne biisit jotka haluan) nii se suostuu sinne siirtämään ihan niinkuin pitääkin, mutta sen jälkeen se ei enää muuta tee kuin valita "ei osaalukee/kirjottaa". Hämärää.
...hakuammuntaa, mutta...
Paljonko sulla on sitä musaa sinne iTunesiin asennetuna?
Olisko iPod täynnä? Eli jos täynnä, niin älä anna iTunesin automaattisesti päivittä iPodia, jolloin itse voit hallita mitä sinne laitetaan tai otetaan pois.
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Winamp tunnistaa ipodin. Itse käytin sitä vuoden verran kun pc:ssä on win millenium käyttis. Pelaa hyvin, mutta ärsyttävä käyttää, sillä ennen kun lisää toisen kappaleen on odotettava että ensimmäinen on jo tietokoneella. Toivottavasti ymmärsit sekavan selitykseni.
Synkronointi onnea toivottaen Jussi![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Synkronointi onnea toivottaen Jussi
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Meiju »
Mulla on vähän toisentyyppinen Suffle ongelma; kun lataan suffeliani niin se tulee hetkeksi näkyviin iTunesissa levynä niinkuin pitääkin, mutta katoaa sieltä ehkä minuutissa. Taaskaan en ehtinyt muuttaa sisältöä kun en enää pääse käsiksi siihen. (kuvakettakaan ei näy työpöydällä.) En ole myöskään keksinyt muuta keinoa ipdini irrottamiseen kuin USB-piuhan vetämisen irti, koska missään ei näy kuvaketta jonka voisi heitää roskiin.
(iTunes 7.4.2.)
(iTunes 7.4.2.)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka