Missä formaatissa iTunessista ostettavat kappaleet ovat? MP3? AAC?
Niissä varmaankin on jonkin sortin suojaus, millaisia rajoituksia niissä on, onko esim jotain sellaista että voit kuunnella kappaleen kolmeen kertaan ja sitten saatkin ostaa sen uudelleen..? Tai jotain malliin "voit polttaa nämä kappaleet tasan yhden kerran levylle, jos ei poltto onnistu ensimmäisellä kerralla niin se on voivoi ja voit ostaa kappaleet uudelleen"?
Tähän asti olen kiltisti pysytellyt cd levyissä ja voipi olla että pysyn jatkossakin niin kauan kun niitä on mynnissä mutta jotain yksittäisiä vähemmän tunteita herättäviä kappaleita tuolta voisi harkita ostaa ellei niitä ole tyhmillä rajoituksilla pilattu.
iTunesin formaatti?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunesin formaatti?
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
http://fi.wikipedia.org/wiki/ITunes
googleen haku "itunes formaatti" ja ensimmäinen linkki kertoo vastaukset kysymyksiisi
googleen haku "itunes formaatti" ja ensimmäinen linkki kertoo vastaukset kysymyksiisi
-
Re: iTunesin formaatti?
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Suojaus on, mutta se ei ole ainakaan minun elämääni millään tavoin rajoittanut. Voit valtuuttaa yhteensä viisi eri tietokonetta soittamaan ostamiasi kappaleita samanaikaisesti, esim. oma koneesi, tyttöystäväsi kone, työpaikkasi kone, vanhempiesi kone ja kaverisi kone.juhakosk kirjoitti:Niissä varmaankin on jonkin sortin suojaus, millaisia rajoituksia niissä on, onko esim jotain sellaista että voit kuunnella kappaleen kolmeen kertaan ja sitten saatkin ostaa sen uudelleen..? Tai jotain malliin "voit polttaa nämä kappaleet tasan yhden kerran levylle, jos ei poltto onnistu ensimmäisellä kerralla niin se on voivoi ja voit ostaa kappaleet uudelleen"?
Valtuutuksen voi milloin tahansa poistaa ja siirtää toiselle koneelle.
Kappaleita voi polttaa ääni-CD:lle niin monta kertaa kuin haluaa, ja tuolloin poistuu myös kopiosuojaus.
-
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Ja kuten tuossa wikientryssäkin sanotaan, tässä kuussa pitäisi tulla myös suojaamattomat versiot EMI-levy-yhtiön ja kenties muiden pienten yhtiöiden kappaleista myyntiin.
Ajat voivat olla muuttumassa musiikin suojauksen suhteen. Riippuu kuinka hyvin suojaamattomat myyvät, tietysti.
Minä olen myös alusta asti ostellut huoletta sieltä, eikä ole suojaus käyttöäni estänyt. Pientä hankaluutta tietysti välissä jos esimerkiksi Nokian puhelimiin haluaa kappaleita siirtää kierrättämällä CD:n kautta. Ja varmuuskopiointi täytyy muistaa myös tehdä.
Ajat voivat olla muuttumassa musiikin suojauksen suhteen. Riippuu kuinka hyvin suojaamattomat myyvät, tietysti.
Minä olen myös alusta asti ostellut huoletta sieltä, eikä ole suojaus käyttöäni estänyt. Pientä hankaluutta tietysti välissä jos esimerkiksi Nokian puhelimiin haluaa kappaleita siirtää kierrättämällä CD:n kautta. Ja varmuuskopiointi täytyy muistaa myös tehdä.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Et ollut. Hakusanoilla aac ja drm löytyivät Applen sivuilta esim. nämä:juhakosk kirjoitti:Kiitos, yritin illalla Applen sivuilta ja iTunesin helpistä etsiä vastauksia kun ajattelin että kyllä se tieto jommasta kummasta löytyy. Olin väärässä.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93034
http://www.apple.com/support/itunes/sto ... orization/
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Myös lopullisen asioinnin yhteydessä muistan lukeneeni käyttöehdot (taisi olla jopa täysin suomeksi), joissa mainitaan yllättävänkin selkeästi miten, missä ja montako kertaa biisejä voi tallentaa/toistaa/kopioida jne. Olin tästä hämmentynyt, kun tottunut kauheaan diipadaapaan. Tai sitten jaksoin kerrankin lukea ajatuksella käyttöehdot läpi, kun ei ollut tuolloin itsellekään etukäteen selvillä tarkemmat biisien rajoitukset.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka