Airport -asetukset Macissa ja Windowsissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
21 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport -asetukset Macissa ja Windowsissa
Viesti Kirjoittaja Sumomassive »
Täältä toivoisin saavani apua!
Tilanne on tämä. Airport on seinässä kiinni, maciilla säädetty asetukset. Langaton suojaus WPA2 personal, ja suojattu salasanalla.
Mutta ongelma tuleekin siinä et millä ihmeellä mä saan ton toisen läppärin nettiin missä on xp. Ei hajuakaan mitä asetuksia pitää tehdä ja mihinkin..?
Suhteellisen tarkat ohjeet oli jees... tänks jo valmiiks
Tilanne on tämä. Airport on seinässä kiinni, maciilla säädetty asetukset. Langaton suojaus WPA2 personal, ja suojattu salasanalla.
Mutta ongelma tuleekin siinä et millä ihmeellä mä saan ton toisen läppärin nettiin missä on xp. Ei hajuakaan mitä asetuksia pitää tehdä ja mihinkin..?
-
Re: Airport -asetukset Macissa ja Windowsissa
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Siis toivot saavasi Windowsongelmaasi apua Mac-foorumilta...Sumomassive kirjoitti:Täältä toivoisin saavani apua!
...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei se ole se Win to Wlan vaikeaa. Otat vaan langattomanverkon asetukset esille ja määrittelet siellä verkkosi salaustyypin ja sille salasanan.
-
-
Siis mihin? Tukiasemaan, Maciin vai PChen?Sumomassive kirjoitti:eikös ne asetukset kuitenkin tehä mäkillä. oon pyöritelly kumpaakin konetta tossa edes takasin enkä vaan saa tota pc:n romua nettiin..
sen verran oon jäässä noiden netti juttujen kanssa ettei tää niin yksinkertasta oo.
Tukiasemaan - Macillä tai PCllä
Maciin - Macillä
PChen - PCllä
Toimiiko nettiyhteys Macillä?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Siis Macin asetuksethan on sulla jo kunnossa. ÄLÄ koske niihin.Sumomassive kirjoitti:eli siis mitkä asetukset mäkkiin mihinkin kenttään ja millaset asetukset pc:hen ja minne..
1. Lue ensimmäinen vastaukseni...
2. Lue Kermitin vastaus...
3. Ota suojaukset pois, ja kokeile...
4. Myy PC ja osta vaikka halvin MacBook + lisää muistia siihen.

![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
en mä salausta voi pois ottaa. sit sinne pääsee kaikki lähimaaston ninjat. Kokeilin WEP salauksella, ei toiminu. Kokeilin WPA/WPA2, ei toiminu.
Etin googlella joitakin neuvoja, ei toiminu. En tiä missä teen jotain väärin mut joku menee nyt takapuoli..
Heittäisin pc:n pois, mut se on muijan. oman pc:n oon jo paskonu heti ku sain mäkin. 8)
Etin googlella joitakin neuvoja, ei toiminu. En tiä missä teen jotain väärin mut joku menee nyt takapuoli..
Heittäisin pc:n pois, mut se on muijan. oman pc:n oon jo paskonu heti ku sain mäkin. 8)
-
Siis HALOO!! Ilmeisesti vain "sähellät" jotakin lukematta mitä me kirjoitamme.Sumomassive kirjoitti:en mä salausta voi pois ottaa. sit sinne pääsee kaikki lähimaaston ninjat. Kokeilin WEP salauksella, ei toiminu. Kokeilin WPA/WPA2, ei toiminu.
Kirjoitin "Ota suojaus pois ja KOKEILE" !!! En kirjoittanut "Ota suojaus pois pysyvästi".
Kermit kirjoitti sinulle Googlaushakusanat!
Mistä sä muuten muuttelet/kokeilet noita salauksia? Toivottavasti tukiasemasta JA PCtä siten, että ovat samat samaan aikaan...
Viimeksi muokannut JuhaT, 7.5.2007 klo 22.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ota nyt vaan väliaikaisesti salaukset pois päältä tukiaseaman asetuksista. Katso myös, että SSID (verkon nimen) kaiutus on päällä ja että MAC-suodatus EI ole päällä.
Sitten PC:ssä laitat sen WLANin päälle luultavasti jostain mekaanisesta kytkimestä (katso ohjekirjasta). Oletetaan, että ajurit kunnossa, joten seuraavaksi tähän tapaan:
http://www2.hs.fi/extrat/kaupunki/wlan/
Sitten PC:ssä laitat sen WLANin päälle luultavasti jostain mekaanisesta kytkimestä (katso ohjekirjasta). Oletetaan, että ajurit kunnossa, joten seuraavaksi tähän tapaan:
http://www2.hs.fi/extrat/kaupunki/wlan/
-
-
JuhaT
Mistä sä muuten muuttelet/kokeilet noita salauksia? Toivottavasti tukiasemasta JA PCtä siten, että ovat samat samaan aikaan...
Kyllä, tukiasemassa ja pc:ssä samaan aikaan esim. WEP suojaus. Mut ei mitään tapahdu.
Mitä mä hyödyn tosta et mä otan suojauksen hetkeks pois. pointti olis saada toi suojaus toimiin niin et pc:kin menee verkkoo
Kyllä, tukiasemassa ja pc:ssä samaan aikaan esim. WEP suojaus. Mut ei mitään tapahdu.
Mitä mä hyödyn tosta et mä otan suojauksen hetkeks pois. pointti olis saada toi suojaus toimiin niin et pc:kin menee verkkoo
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
No missä kohtaa se nyt tökkää? Tukiasemasta WPA-salaus päälle ja jätä myös SSID vielä päälle. Näkyykö se tukiasema nyt xtöötissä ja teksti vieressä pitäisi kertoa WPA-salauksesta. Ja ilmeisesti klikkaamalla se kysyy salausavainta. Kerrot sen saman jonka laitoit tukiasemaan.
-
tää wpa suojaus on niin että yhteys ei näy ellei tiedä yhteyden nimee. tässä mäkissä se menee helposti, tosta vaan airport valikosta vaan muu, ja sit yhteyden nimi ja salasana.. tuon varmaan fiksumpina tiesittekin. mutta xp ei tietenkään myöskään löydä tota. siellä langattomien yhteyksien valikossa oon käsin asettanu tän verkon nimen ja suojaus tavan, eli wpa. se ei vaan löydä sitä vaikka sen sinne kirjoittaa..
miten tuolla tukiaseman valikossa voi ehdä sellasen yhteyden että kaikki koneet sen löytää mutta on suojattu salasanalla??
nykyinen yhteys on tehty noilla asetuksilla tossa
miten tuolla tukiaseman valikossa voi ehdä sellasen yhteyden että kaikki koneet sen löytää mutta on suojattu salasanalla??
nykyinen yhteys on tehty noilla asetuksilla tossa
MacFinn kirjoitti:1) avaa Airportin hallintatyökalu ja sillä tukiasemasi kaksoisklikkaamalla se nimeä.
2) Airport välillehdellä vaihda tukiaseman nimi joksikin muuksi kuin se oletusarvo.
3) Airport verkon kohdalta vaihdat sen verkon nimen pois oletusarvoksi.
4) klikkaa Muuta langatonta salausta ja valitse aukeavasta ikkunasta Langaton salaus pudotusvalikosta WPA Personal, keksi ja tallenna verkon salasana, vähintään 12 merkkiä pitkä, kirjaimia ja numeroita. Klikkaa OK.
5) Käytön valvonta-välilehdellä on ruutu, jonka oikealla puolella huonosti näkyvä + merkki, klikkaa sitä ja lisää iMacin Airport ID (=MAC osoite), nimeä se, jotta tiedät minkä koneen MAC osoite on kyseessä. Sen saat helpoiten klikkaamalla Tämä tietokone. Klikkaa OK. Toista tämä myös sille PC:lle. Sinun on tiedettävä senkin MAC osoite, löytyy ainakin Verkkoyhteyksien kohdalta, langattomasta verkosta ominaisuudet ja hiiri kortin nimen päälle, tulee keltaisella pohjalla se ID. Syötä se ja klikkaa OK.
6) Palaa Airport välilehdelle ja pistä rasti Luo suljettu verkko kohtaan, jos haluat piilottaa verkkosi. Tällöin tarvitset kirjautusessasi sen verkon nimen, muuten ei onnistu. Toki tämä pitää tehdä vain kerran.
7) Klikkaa Päivitä.
Pitäis toimia.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
OK, pari tyhmää kysymystä.
Sulla ilmeisesti on MAC tunnistus päällä, joten onko se PC:n MAC osoite lisätty siihen listaan? Jos ei, lisää.
Tukeeko se PC ylipäätään WPA salausta? Kaikki ei tue.
Jos kerran PC pääsee verkkoon kun kaikki salaukset on poissa, muuta tukiaseman asetuksia yksi kerrallaan ja testaa joka välissä. Eli ensin avoin verkko, sitten lisäät vaikka WPA:n. Jos toimii, lisää MAC tunnistus. Jos vieläkin toimii, muuta verkon nimi. jne.
Sulla ilmeisesti on MAC tunnistus päällä, joten onko se PC:n MAC osoite lisätty siihen listaan? Jos ei, lisää.
Tukeeko se PC ylipäätään WPA salausta? Kaikki ei tue.
Jos kerran PC pääsee verkkoon kun kaikki salaukset on poissa, muuta tukiaseman asetuksia yksi kerrallaan ja testaa joka välissä. Eli ensin avoin verkko, sitten lisäät vaikka WPA:n. Jos toimii, lisää MAC tunnistus. Jos vieläkin toimii, muuta verkon nimi. jne.
21 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka