Mulla on 17" Powerbook, jossa ei kai ole omaa modeemia, mutta pyrin silti Nokian 6310i:llä GPRS:llä nettiin SAUNALAHDEN kautta. Kännykkä koneeseen Bluetoothin kautta.
Modeemiscriptiksi sopii kai (?) Nokia Infrared ja valitt. numeroksi *99#
:'(
Mikä nyt sitten mättää, kun pyydän yhdistämään, kännykkään tulee ilmoitus, että on yhdistetty, mutta 5 sek. kuluttua ilmoitus, että yhteys katkaistu... Tietokone.
Joskus taas tule ilmoitus, että tilaa ensin GPRS-palvelu - vaikka se on jo tilattu ja saatu.
Voisiko vika olla GPRS-asetuksissa, jotka Saunalahti lähetti?... kun niitä näkyi olevan tuolla kännykässä kolme kpl. Valitsin niistä summassa yhden.
Siis - riittääkö MODEEMIKSI Kännykkä Bluetoothin kautta??
Väkä
Powerbook G4 + Nokia 6310i GPRS = ??
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Powerbook G4 + Nokia 6310i GPRS = ??
Viesti Kirjoittaja latvus »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
http://palsta.saunalahti.fi/index.php?P ... _next=prev
Ei modeemiksi infrapunaa vaan Nokia Gprs tai 3G cid1 tai2. Skriptit saat http://www.taniwha.org.uk/
Foorumin hakua älä unohda...![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ei modeemiksi infrapunaa vaan Nokia Gprs tai 3G cid1 tai2. Skriptit saat http://www.taniwha.org.uk/
Foorumin hakua älä unohda...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuttu yhdistelmä, mulla on ollut käytössä juuri sama puhelin ja PB 17". Toimii kyllä hyvin. Mutta hae ensin Ross Barkmanin modemiscriptit http://www.taniwha.org.uk/
Pura se paketti ja siirrä/kopioi ne scriptit kovalevy/Kirjasto/Modem scripts kansioon. Sitten Järjestelmäasetukset/Verkko luot uuden Bluetooth-modemin. Bluetooth modemi välillehdellä valitset sitten scriptiksi Nokia GPRS CID1:n. PPP-välilehdeltä PPP-vaihtoehdot otat Lähetä Echo paketteja pois.
Mulla on DNA:n yhteys ja siinä puhelinnumerona internet, koska tuo scripti pitää jo sen numeron sisällään. Pojalla on vissiin Saunalahden yhteys, mutta se ei ole nyt tässä, joten en voi tarkistaa niitä asetuksia.
edit: niin siis siinä Powerbookissa on modemi myös. Ja kirjoitettaessa ja asioiden tarkistuksessa meni monta minuuttia täällä mökillä, GPRS yhteyden takana.
Pura se paketti ja siirrä/kopioi ne scriptit kovalevy/Kirjasto/Modem scripts kansioon. Sitten Järjestelmäasetukset/Verkko luot uuden Bluetooth-modemin. Bluetooth modemi välillehdellä valitset sitten scriptiksi Nokia GPRS CID1:n. PPP-välilehdeltä PPP-vaihtoehdot otat Lähetä Echo paketteja pois.
Mulla on DNA:n yhteys ja siinä puhelinnumerona internet, koska tuo scripti pitää jo sen numeron sisällään. Pojalla on vissiin Saunalahden yhteys, mutta se ei ole nyt tässä, joten en voi tarkistaa niitä asetuksia.
edit: niin siis siinä Powerbookissa on modemi myös. Ja kirjoitettaessa ja asioiden tarkistuksessa meni monta minuuttia täällä mökillä, GPRS yhteyden takana.
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Sauniksella myös numerona internet. Nokia ja Apple ei ole parhaita kavereita ja "modem error on aika yleinen näky. Toimii kuitenkin yleensä ihan ok.MacFinn kirjoitti:Tuttu yhdistelmä, mulla on ollut käytössä juuri sama puhelin ja PB 17". Toimii kyllä hyvin. Mutta hae ensin Ross Barkmanin modemiscriptit http://www.taniwha.org.uk/
-
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Olisikohan uudemmassa luurissa osattu korjata juttuja jo. Modem erron johtuu OMIEN PÄÄTELMIENI mukaan puhelimen kyvyttömyydestä handlata yhteysasetuksia. MMS asetuksillakin kun on turha pyrkiä nettiin.MacFinn kirjoitti:Tuo modem error ei ole mulle tullut kertaakaan vastaan. Mutta 6310i:n kanssa nettiyhteyden katkaisu sen sijaan jumitti kohtuuttoman usein eikä siihen sitten auttanut kuin koneen uudelleenkäynnistys.
Nyt ei itselläkään ole tullut erroria varmaan pariin kuukautee ja olenkin ihmetellyt että mihin se on kadonnut.
Tuo toinen perisynti eli katkasun jumittaminen puolestaan on vissiin macin ongelma. Itse koitan aina muistaa olla tekemättä mitään muuta kun yhteys loppuu. Aika harvinaista tuo jumitus on kun varoo sitä. Ärsyttävä vaiva kyllä kun iskee päälle.
-
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka