Lebako kirjoitti:Pitäisi vaihtaa macbookiin uudet muistit. Pienin kotoa löytynyt ruuvari oli kuitenkin liian suuri mb:n pikkiriikkisille ruuveille. Mitä kokoa pitäisi lähteä metsästämään, ruuvin tyyppi on ilmeisesti Phillips ja koko joko 0 tai 00 jos olen oikein näitä kokoluokkia ja tyyppejä ymmärtänyt?
Manuaalin mukaan "Magnetic Phillips #0 screwdriver".
saattaa mennä väärään osioon, mutta miten toi batteryupdate ohjelma toimii? oon sen mielestäni asentanut ja kone asensi sen ja sen jälkeen piti buutata, mutta buuttauksen jälkeen ainoa mikä tapahtui oli, että kirkkaus asetus oli mennyt aivan tummaks ja piti käydä itse nostamassa kirkkautta, onko laite nyt ajanut tuota batteryupdate ohjelmaa vai ei?
Tyhmä kysymys: Minulla on DVD-levyltä kopioitu leffa .vob-tiedostoina ääni-, kommentti- ja extraraitoineen. Onko mitään mahdollisuutta saada nämä niputettua kokonaiseksi DVD-leffaksi uudelleen? VLC osaa toistaa .vobit mutta ei ottaa tekstiraitaa mukaan (lue: minä en osaa). No ei sillä, en minä englanninkielisissä leffoissa tekstiä niinkään tarvitse mutta kommenttiraidan voisin jättää pois ja katsella leffan yhteen pötköön eikä pätkissä. Alkuperäistä leffalevyä ei ole saatavilla (joojoo, "varmuus"kopiointia), joten onko mitään keinoa selviytyä tehtävästä?
roketti kirjoitti:saattaa mennä väärään osioon, mutta miten toi batteryupdate ohjelma toimii? oon sen mielestäni asentanut ja kone asensi sen ja sen jälkeen piti buutata, mutta buuttauksen jälkeen ainoa mikä tapahtui oli, että kirkkaus asetus oli mennyt aivan tummaks ja piti käydä itse nostamassa kirkkautta, onko laite nyt ajanut tuota batteryupdate ohjelmaa vai ei?
Akun firmware pitäisi päivittyä siinä käynnistyksen yhteydessä kunhan virtajohto on kiinni. Myöhemminkin jos vaihdat toisen akun, jossa vanhempi firmis.
Siis, miten saan tehtyä ikonin jpg-kuvasta? Kaikki lataamani ohjelmat muokkaavat ikoneja, mutta eivät tunnu soveltuvan uuden ikonin luomiseen. Ei tää voi olla näin vaikeeta! Kiitos avusta jo etukäteen!
Siis, miten saan tehtyä ikonin jpg-kuvasta? Kaikki lataamani ohjelmat muokkaavat ikoneja, mutta eivät tunnu soveltuvan uuden ikonin luomiseen. Ei tää voi olla näin vaikeeta! Kiitos avusta jo etukäteen!
Tallenna kuva png-muodossa -> kopioi kuva -> ctrl + click haluttua ohjelmaa -> näytä tietoja -> klikkaa sitä pikku ikonia ikkunan vasemmassa yläkulmassa -> liitä.. tadaa
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
tsip kirjoitti:Tyhmä kysymys: Minulla on DVD-levyltä kopioitu leffa .vob-tiedostoina ääni-, kommentti- ja extraraitoineen. Onko mitään mahdollisuutta saada nämä niputettua kokonaiseksi DVD-leffaksi uudelleen? VLC osaa toistaa .vobit mutta ei ottaa tekstiraitaa mukaan (lue: minä en osaa). No ei sillä, en minä englanninkielisissä leffoissa tekstiä niinkään tarvitse mutta kommenttiraidan voisin jättää pois ja katsella leffan yhteen pötköön eikä pätkissä. Alkuperäistä leffalevyä ei ole saatavilla (joojoo, "varmuus"kopiointia), joten onko mitään keinoa selviytyä tehtävästä?
En ole varma tähän aikaan vuorokaudesta ymmärsinkö oikein. Popcorn voisi toimia tuossa takoituksessa. Se tosin maksaa mutta on hyvä. Se pakkaa leffan yhdelle DVD:lle sopivaksi ja tekee siitä toimivan. Burn niminen ilmaissofta voi tehdä saman asian. Tosin en ole tuota kokeillut. Se löytyy täältä: Burn
Tallenna kuva png-muodossa -> kopioi kuva -> ctrl + click haluttua ohjelmaa -> näytä tietoja -> klikkaa sitä pikku ikonia ikkunan vasemmassa yläkulmassa -> liitä.. tadaa
Mulla ei jostain syystä onnistu tuo vaihtaminen. Liitettäessä .png kuvaa ohjelman ikoniin kuvaksi tuleekin tiedoston esikatselukuva eikä siis tiedoston sisältämä kuva. Mikä avuksi?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Anniel kirjoitti:Mulla ei jostain syystä onnistu tuo vaihtaminen. Liitettäessä .png kuvaa ohjelman ikoniin kuvaksi tuleekin tiedoston esikatselukuva eikä siis tiedoston sisältämä kuva. Mikä avuksi?
Minulla on sama ongelma, vaikka aikaisemmin oloen saanut kuvan, kuin kuvan tuolla tavalla ikoniksi. Syyllinen saattaa olla JustLooking-ohjelma, jonka asensin Esikatselun korvaajaksi. Pic2Icon-ohjelmalla ongelman voi kiertää. Tällä onnistuu myös erikoisen muotoiset ikonit, jos tausta on läpinäkyvä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
asensin mäkkiin eclipsen ja yritin ajaa javan pätkää, mutta en oikein tajua mitä tuossa pitäisi tehdä. ensinnäkin millaisena tuo pitäisi ajaa? riittää että tuo koodinpätkä siis vain ajettaisi läpi tekstimuodossa.
tsip kirjoitti:Tyhmä kysymys: Minulla on DVD-levyltä kopioitu leffa .vob-tiedostoina ääni-, kommentti- ja extraraitoineen. Onko mitään mahdollisuutta saada nämä niputettua kokonaiseksi DVD-leffaksi uudelleen? VLC osaa toistaa .vobit mutta ei ottaa tekstiraitaa mukaan (lue: minä en osaa). No ei sillä, en minä englanninkielisissä leffoissa tekstiä niinkään tarvitse mutta kommenttiraidan voisin jättää pois ja katsella leffan yhteen pötköön eikä pätkissä. Alkuperäistä leffalevyä ei ole saatavilla (joojoo, "varmuus"kopiointia), joten onko mitään keinoa selviytyä tehtävästä?
En ole varma tähän aikaan vuorokaudesta ymmärsinkö oikein. Popcorn voisi toimia tuossa takoituksessa. Se tosin maksaa mutta on hyvä. Se pakkaa leffan yhdelle DVD:lle sopivaksi ja tekee siitä toimivan. Burn niminen ilmaissofta voi tehdä saman asian. Tosin en ole tuota kokeillut. Se löytyy täältä: Burn
Njoo, tuo Burn näyttäisi toimivan ihan ok, en ihan levylle asti kärventänyt kun ei satu olemaan tyhjiä DVD-levyjä. Mutta tarkoitin, että haluaisin liimata tuon leffan yhdeksi jatkumoksi tässä koneella, ilman että tarvitsee polttaa sitä minnekään. Onnistuuko se mitenkään? Popcornia en vielä(kään) katsonut. Tsekkaan sen asap.
varmaankin aika melekoisen tyhmä kysymys, mutta onko olemassa jotain suomenkielistä ohjelmalehtistä tai tiedostoa/pakettia macin näppäimistöstä, että mikä tekee mitäkin ja missä yhteydessä. Luulenpa, että itselläni on melko kivikautista tuo näppiksen käyttö.. Etsin siis jotain tulostettavaa sivua/pakettia suomenkielistä, jossa kerrotaan noista macin näppäimien toiminnoista ja merkityksistä.. tarvisin todella sellaisen tuohon vierelle opiskeltavaksi.
Jos kiinnostusta riittää, löytyy kaupoista Teemu Masalinin kirjoittama oiva kirja "Macintosh & digitaalinen maailma".
Älä turhaan punastele, kaikki ovat joskus alkaneet alusta.
Eikun lukemaan!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-