Ikäsi
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Ikäsi
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Todellinen ikä 21, henkinen ikä Tämätestin mukaan 34 ja kuulemma baarimikkouden takia kyyninen ikä seitsemässä kympissä (naisystävän mukaan - testiin ei linkkiä
)

"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No jaa, mun faija on 76 ja senkin pöydällä on uusi eMac...
Joo, mun eka tietsikka oli Panasonic JD-850M (mulla on yks tollanen vieläkin kellarissa). 8 tuuman lerput ja kaikki. Käyttis CP/M.
Mun eka graafinen käyttöliittymä oli GEM, se oli sentään käyttökelpoinen verrattuna Windowsiin. Win 1.0 ja 2.x oli täysin käyttökelvottomia, kolmonen jo jonkinlainen. Ja XP kamalin kaikista.
Joo, mun eka tietsikka oli Panasonic JD-850M (mulla on yks tollanen vieläkin kellarissa). 8 tuuman lerput ja kaikki. Käyttis CP/M.
Mun eka graafinen käyttöliittymä oli GEM, se oli sentään käyttökelpoinen verrattuna Windowsiin. Win 1.0 ja 2.x oli täysin käyttökelvottomia, kolmonen jo jonkinlainen. Ja XP kamalin kaikista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Heh ihan samalla alilla mullakin, koulussa muinoin oli CP/M:t (8" lerput? Oliko sellaisia, meillä oli vaan 5.25".) Atarissahan oli GEM mikä oli melkein kuin identtinen kopio Mac:stä ulkoasultaan.8 tuuman lerput ja kaikki. Käyttis CP/M. Mun eka graafinen käyttöliittymä oli GEM
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
45v. Gaaa.
edit:
<-- heh 500 rikki. Bädäng!
edit:
<-- heh 500 rikki. Bädäng!
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Meikä heittää taas offtopikkia..
Kun vesku tossa joskus aina mainitsee Ramonesin, niin siitä tuli aasinsiltaa kävellessäni mieleen että mikä "juttu" on in tänä päivänä? Se on 30-40-50-luku. Jos katsoo nuorisomuotia, niin he, eihän sellaista enää ole! Ollaan samassa tilanteessa kuin ennen kuuskytlukua, aikuiset, lapset, nuoriso pukeutuu samalla lailla, tietysti maustettuna mielettömällä blenderillä, eli tyylejä on vaikka millä mitalla, mutta varsinaista nuoriso-aikuistyyliä ei ole. Musta tää on aika mielenkiintoista... (hahmottelee visioita..)45v. Gaaa.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Samoilla linjoilla siis liikumme, minä ja MacFinn: Win 3.1.x:n jälkeen MicroSoft on mennyt (toiminnan kannalta) progressiivista alamäkeä. XP oli sitten se viimeinen pisara, joka pudotti alamäen rotkoksi:-D
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
34 testin mukaan taasen näyttää 49?!? :O
Noista graafisista käyttöliittymistä, ensimäinen graafinen omalla osalla oli sellainen mainio tuotos kuin GEOS, sitä pyöritti philipsin valmistama 8088 prossu, sen jälkeen tulikin hurja hyppäys 486 sx koneeseen johon win 3.0 ja siitä seurattiinkin xp:hen asti, välistä omista koneista jätin pelkästään windows ME:n joka on omasta mielestäni hirvein mäsäsoftin kötystys mitä sieltä on ulos tullut.
Tuon eka koneen mukana muuten tuli käyttöohje vhs videolla jossa laitetta esitti / opasti Aake Kalliala, pitäneekin katsoa onko nauha tallella
Noista graafisista käyttöliittymistä, ensimäinen graafinen omalla osalla oli sellainen mainio tuotos kuin GEOS, sitä pyöritti philipsin valmistama 8088 prossu, sen jälkeen tulikin hurja hyppäys 486 sx koneeseen johon win 3.0 ja siitä seurattiinkin xp:hen asti, välistä omista koneista jätin pelkästään windows ME:n joka on omasta mielestäni hirvein mäsäsoftin kötystys mitä sieltä on ulos tullut.
Tuon eka koneen mukana muuten tuli käyttöohje vhs videolla jossa laitetta esitti / opasti Aake Kalliala, pitäneekin katsoa onko nauha tallella

-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Oon nainteen eli 19.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
<<Kun vesku tossa joskus aina mainitsee Ramonesin, niin siitä tuli aasinsiltaa kävellessäni mieleen että mikä "juttu" on in tänä päivänä? Se on 30-40-50-luku. Jos katsoo nuorisomuotia, niin he, eihän sellaista enää ole!>>
Joo, tuossa on kyllä totuuden siemen.. tosin, en minä kyllä näitä nykyjunnujen kolmen huoneen ja keittiön kokoisia housuja pitäis (muija huutaa aina kundille että nosta housuja tai laske takapuoli!). Häh, pitäis ottaa kaks askelta ennenku housut lähtee liikkeelle!
Kattokaas muuten tänä iltana Kotikatsomosta Kahlekuningas (TV1 klo 21.20). Siinä pitäis näkyä torniolaista nuorisomuotia vm. 1978. Siellä meikäkin tuolloin vaikutti (ja vieläpä Terveiden Käsien roudarina...)
Joo, tuossa on kyllä totuuden siemen.. tosin, en minä kyllä näitä nykyjunnujen kolmen huoneen ja keittiön kokoisia housuja pitäis (muija huutaa aina kundille että nosta housuja tai laske takapuoli!). Häh, pitäis ottaa kaks askelta ennenku housut lähtee liikkeelle!
Kattokaas muuten tänä iltana Kotikatsomosta Kahlekuningas (TV1 klo 21.20). Siinä pitäis näkyä torniolaista nuorisomuotia vm. 1978. Siellä meikäkin tuolloin vaikutti (ja vieläpä Terveiden Käsien roudarina...)
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kasituumaisista, olihan niitä, ne oli ennen kuin joku keksi 5.25" floppyt. Mulla lienee muutama tallessa niitäkin. Pitäis varmaan joskus käynnistää tuo Panasonicci, mitähän sanois...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja RedDelicious »
Biologinen ikä parin viikon tarkkuudella 37. Henkinen ikä 43. Epäilin jo dementiaa, kun en meinannut löytää testimaa.comia Älysin kuitenkin googlettaa ja se kannatti tulos sieltä 32 v.
Kurt Cobain on enemmän elossa kuin Hector!
Kurt Cobain on enemmän elossa kuin Hector!
Quod scripsi, scripsi
– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"
– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Kolkääntkolme, mutta henkinen puberteetti lienee kroonista.
Täällähän on veteraanejakin, siis nuin-niin-kun konepuolen sellaisia. Itsellä kun kesällä hankittu iBook on se ensimmäinen mäkki. Josta osaltaan kiitos isonveljen, jolla taisi mäkkihöperyys alkaa tästä: Apple II
Täällähän on veteraanejakin, siis nuin-niin-kun konepuolen sellaisia. Itsellä kun kesällä hankittu iBook on se ensimmäinen mäkki. Josta osaltaan kiitos isonveljen, jolla taisi mäkkihöperyys alkaa tästä: Apple II
-
Viesti Kirjoittaja makki »
Kuulun ilmeisesti palstan vanhuksiin, sillä ikää on jo 46 vuotta. Loistava henkisen iän testin tulos oli kuitenkin 34 vuotta. Joten olen varmasti vielä nuori ja avoin uusille asioille. Toisaalta tulee mieleen, vanha pieru kun olen, Allen Ginsbergin viisaus 60-luvulta: älä koskaan luota yli kolmekymppiseen. L Sippu 51v. näemmä kuuluu meihin veteraaneihin ja Scitex-puheista päätellen ollaan kenties molemmat oltu Kirjavaisen firmassa 20 vuotta sitten.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka