Olen aivan uusi poika mac-maailmassa ja kesällä/syksyllä pitäis ostaa KANNETTAVA tietokone (liikun niin paljon). Oon aatellu MacBook 2.0 GHz 13-tuuman näytöllä (1G muistia, 80G kovalevy). Käyttötarkoitus: surffailu netissäja tiedostojen lataaminen netistä, valokuvien kanssa häärääminen ja muokkausta, Pro Tools ohjelman käyttö ihan toden teolla, jopa 32 raitaa+plugarit, urheilen ja en jaksa käyttää konetta pelaamiseen joten sitä varten ei tarvi tehoja. Rahaa ois käytettävänä max 1400€. Tässä nyt laitan vaikka numeroittain nää kysymykset nii on helpompi hahmottaa. Kiitos jos etukäteen vastauksista!! Tarvitsen niitä!!!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
1. Tarvitsenko muistia 2G? Paljonko se tuo lisähintaa? Entä paljo maksaa 40G lisää muistia kovalevylle?
2. Paljonko tosta 80G kovalevystä on jo menny kun ostan sen kaupasta valmiina (eli se käyttis ja ohjelmat ja mitä kaikkee siinä onkaan), eli paljoko mulle "jää varsinaisesti".
3. Eikö tuo tässä koneessa oleva Intelin prossu oo kaksytiminen? Riittääkö siinä tehot Pro Toolsin pyörittämiseen?
4. Pro Tools-käyttäjät: Onko 13" näyttö liian ahistava ku käytätte tätä ohjelmaa?
5. Mitä ohjelmia tulee valmiina ku ostaa ton MacBookin kaupasta? (Tuleeko esim. jonkulaista ohjelmistopakettia mikä vastaa PC: MS Officea, ja onko se paketti hyvä)
6. Milloin OS X Leopard tulee tän MacBookin mukana ku ostaa tän suoraan kaupasta? (kun tulee tää uus käyttöjärjestelmä niin nostaako se tän koneen hintaa?)
7. Kuinka kestävä toi MacBook on, meneekö herkästi rikki? Entä likaantuuko? (Valkosen aijon ostaa)
8. Tarviiko Macciin minkäänlaisia tietoturvaohjelmia, virus-palomuuri tai tällasia? Onko yleensäkin viruksia.
9. Avautuuko kaikki internet sivut normaalisti niinku Windowsissa?
10. Onko tossa koneessa polttava DVD/RW/R asema, ja minkälainen mediasoitin tulee mukana? (Ku esim. PC:ssä on Windows Media Player)
Vastatkaa mihin tiiätte 8)