Koulusta 1 lukukausi välivuotta jonka aikana perusduunia ja kaikki ylinmääräinen säästöön. Kun on tottunut opiskelijaelämään niin aika paljon saa säästöön kun kuukaudessa kilahtaa tilille 3 kertaa enemmän rahaa ku mihin on tottunut.
Samaisten säästöjen ansiosta pöydällä lojuu myös uusi äänikortti, Lacien ulkoinen kovo ja Logic Pro 7 päivitys.
Miten rahoitatte koneenne?
Sana on (melkein) vapaa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Eka kone opintolainalla. Sen jälkeen pari (käytettyä) konetta ja kaikki uudet säästöillä. Tavallinen työssä käyminen on tietysti homman juju.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Tota ei voi kun kompata... Suhteet auttaa mutta ilman suhteitakin pärjää. Yhtään työpaikkaa en ole elämäni aikana saanut suoraan suhteilla (no porukoille tehdyt peltotyöt ei oo suhde... Ne on velvoite). Pohjalta kun alottaa ja tekee sitä mitä on tarjolla niin kyllä sitä joku päivä pääsee vielä oikeisiin töihinkin. Näin kävi myös minulle.MacFinn kirjoitti: Kyllä parhaat hommat menee usein suhteilla mutta tekemällä duuninsa hyvin, töitä poikii. Niin se vaan menee.
-
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Itse en ole vielä MacBookia hommanut, mutta haaveena on ollut jo vähän pitempään, ja nyt loppukuusta saisin sen luultavasti ostettuakin. (MacBook, valkoinen, 2GhZ)
Vanhemmat antavat yo-lahjaksi 700 euroa, se menee koneeseen. Loput kannettavan hinnasta olen säästänyt perinteisesti töitä tekemällä. No okei, oon pirun huono säästään, mutta oon luvannut itselleni, että ens tili menee koneeseen kokonaan.
Töissä oon ollut lukion ohessa nyt vuoden Toijalan Abc:llä. Sinne pääsi 17-vuotiaskin, mutta alkoholia tai tupakkaa ei saanut myydä ellei vuorovastaava ollut läsnä. Työ on siitä hieno, että vaikka mun piti olla aluksi vain kesä siellä, niin pomo kyseli, josko pystyisin jatkamaan talvellakin viikonloppuisin. Kyllähän se mulle passasi.. Sopparia muutettiin sitten "toistaiseksi" voimassaolevaksi.
Työn sain suhteella ja mut kutsuttiin suoraan haastatteluun, kyllä, mutta sinne on kuulemma pääsyt hyvin ihan tavallisesti hakemallakin. Mitään työtä ei kuitenkaan pidetä suhteella, se on hyvä muistaa. Hommat on hoidettava hyvin, ei ne suhteet ihmistä pidä siellä työpaikalla vaikka työn niillä olisi saanutkin.
Vanhemmat antavat yo-lahjaksi 700 euroa, se menee koneeseen. Loput kannettavan hinnasta olen säästänyt perinteisesti töitä tekemällä. No okei, oon pirun huono säästään, mutta oon luvannut itselleni, että ens tili menee koneeseen kokonaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Töissä oon ollut lukion ohessa nyt vuoden Toijalan Abc:llä. Sinne pääsi 17-vuotiaskin, mutta alkoholia tai tupakkaa ei saanut myydä ellei vuorovastaava ollut läsnä. Työ on siitä hieno, että vaikka mun piti olla aluksi vain kesä siellä, niin pomo kyseli, josko pystyisin jatkamaan talvellakin viikonloppuisin. Kyllähän se mulle passasi.. Sopparia muutettiin sitten "toistaiseksi" voimassaolevaksi.

Työn sain suhteella ja mut kutsuttiin suoraan haastatteluun, kyllä, mutta sinne on kuulemma pääsyt hyvin ihan tavallisesti hakemallakin. Mitään työtä ei kuitenkaan pidetä suhteella, se on hyvä muistaa. Hommat on hoidettava hyvin, ei ne suhteet ihmistä pidä siellä työpaikalla vaikka työn niillä olisi saanutkin.
-
Viesti Kirjoittaja peequ »
Kiitän omasta omenasta työnantajaani. Onneksi saa itse valita työvälineensä ja olen kyllä ollut tähän mbp2.33 een tosi tyytyväinen. Tämä on ollu ehdottamasti elämäni paras kannettava, ja uskokaa että koneita minulla on ollut paljon.
gaad....dääm
---------------
12-vuotta omenoita taskussa ja pöydällä.
---------------
12-vuotta omenoita taskussa ja pöydällä.
-
Viesti Kirjoittaja hnekka »
Sovittiin pomon kanssa, että kun ekstratöitä oli tarpeeksi tullut pankkiin, niin pomo maksaa uuden koneen.
Tosin ensimmäinen mäkki tuli ihan vanhan pcn arvosta sekä siihen aikaan makuunin olemattomista lomarahoista. Oli myös kelpo kone nopein lampunjalka imac![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Tosin ensimmäinen mäkki tuli ihan vanhan pcn arvosta sekä siihen aikaan makuunin olemattomista lomarahoista. Oli myös kelpo kone nopein lampunjalka imac
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Macbook pro 14 m2 max
iPhone 15 pro
iPhone 15 pro
-
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Todellakin. Mua ei työ, raha tai kalliit lelut kiinnosta yhtään niin paljoa kuin leppoisa kesäloma. Mielellään sitä kesätöitä tekisi, ja tulihan noita reilusti haetuakin, mutta loppujenlopuksi ei harmita ollenkaan kun on 2,5kk aikaa vaan levätä, rentoutua ja nauttia kesästä. Töitä kerkeää varmasti sitten myöhemminkin tekemään, ja aion hakea jotain ilta- ja viikonlopputöitä syksyllä tai talvella, kun työnsaanti on iänkin puolesta helpompaa.jarski kirjoitti:en yritä sanoa ettei ahkeruus tai työnteko kannata, mutta kannattaa muistaa ettei raha yksin tee autuaaksi.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka