iBook piereskelee?!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
iBook piereskelee?!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tämä nyt on niin absurdia, että en tajua mitä pitäisi tehdä.
iBookkini päästä sellaisen pierulta kuulostavan (siis ihan oikeasti joku pieru.wav siellä pyörähtää) äänen. Tuo tuntuisi tapahtuvan satunnaisesti, kun painan omppu-w safarissa. Joka kerta se on kuulunut kun olen sulkenut ikkunan (ei siis joka kerralla, mutta silleen sanotaan joka kuudes).
Ohjelmia auki: Safari, Mail, Dashboard, MySync eikä muuta.
Siis mitä ihmettä tapahtuu?
Onko nyt minulta lähtenyt viimeisetkin järjen hivenet?
iBookkini päästä sellaisen pierulta kuulostavan (siis ihan oikeasti joku pieru.wav siellä pyörähtää) äänen. Tuo tuntuisi tapahtuvan satunnaisesti, kun painan omppu-w safarissa. Joka kerta se on kuulunut kun olen sulkenut ikkunan (ei siis joka kerralla, mutta silleen sanotaan joka kuudes).
-
-
Täytyy myöntää, että itseäkin tässä tällä hetkellä lähinnä naurattaa.-Scorpio- kirjoitti:Ihan OT:na totean : repesin totaalisesti kun osui silmään tuo otsikko
Olen tuota yrittänyt toistaa, mutta nyt ei ole hetkeen siinä onnistunut. Pari kertaa sen sain aiemmin tehtyä kun avasin monta ikkunaa ja suljin niitä.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Nauhoita ja laita tänneTheKraken kirjoitti:Täytyy myöntää, että itseäkin tässä tällä hetkellä lähinnä naurattaa.-Scorpio- kirjoitti:Ihan OT:na totean : repesin totaalisesti kun osui silmään tuo otsikko
Olen tuota yrittänyt toistaa, mutta nyt ei ole hetkeen siinä onnistunut. Pari kertaa sen sain aiemmin tehtyä kun avasin monta ikkunaa ja suljin niitä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
....niin ilman mahdollista hajua, please!Anniel kirjoitti:Nauhoita ja laita tänneTheKraken kirjoitti:Täytyy myöntää, että itseäkin tässä tällä hetkellä lähinnä naurattaa.-Scorpio- kirjoitti:Ihan OT:na totean : repesin totaalisesti kun osui silmään tuo otsikko
Olen tuota yrittänyt toistaa, mutta nyt ei ole hetkeen siinä onnistunut. Pari kertaa sen sain aiemmin tehtyä kun avasin monta ikkunaa ja suljin niitä.![]()
T: Foorumin siivooja

On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
OS 9 puolella oli jotain tämmöisiä. OS10:ssä en ole tiennyt olevan. Arvaus ihan..pyyhin vielä tässä näitä kyyneleitä..
-
-
Re: iBook piereskelee?!
Viesti Kirjoittaja maxima »
TheKraken kirjoitti:Tämä nyt on niin absurdia, että en tajua mitä pitäisi tehdä.
Nyt kun mainitsit niin taisinpa itsekin kuulla sellaisen myös eilen? Mietin itse samaa, että hulluksiko tässä on tultu...
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Mulla ainakin tulee sellainen kimeähkö ääni.akihauru kirjoitti:no eikö se oo se soundi mikä tulee ku yrittää painaa jotakin, mitä softa ei voi toteuttaa. esim. tuplaveetä Safarissa, vaikka yhtään ikkunaa ei ole siinä auki.
Mutta, satutko Kraken käyttämään esim. irc-galleriaa? Siellä on Fazerin pantterimainos, jonka yli kun vetää hiiren, kuuluu PRÖÖÖÖÖT... Huomasin juuri.
Oletettavasti sama mainos löytyy toki muualtakin.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
-
En löytynänyt tuota, mutta se se voisi olla. Minulla on varmaan ollut kursori sen kohdilla öpaut, kun olen painanut omppu-w ja sitten se on aktivoitunut.maxima kirjoitti:Mulla ainakin tulee sellainen kimeähkö ääni.akihauru kirjoitti:no eikö se oo se soundi mikä tulee ku yrittää painaa jotakin, mitä softa ei voi toteuttaa. esim. tuplaveetä Safarissa, vaikka yhtään ikkunaa ei ole siinä auki.
Mutta, satutko Kraken käyttämään esim. irc-galleriaa? Siellä on Fazerin pantterimainos, jonka yli kun vetää hiiren, kuuluu PRÖÖÖÖÖT... Huomasin juuri.
Oletettavasti sama mainos löytyy toki muualtakin.

Onneksi täällä selvitetään kaikki

-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
OT:na tuosta Pantterin mainoksesta, joka on samaa sarjaa televisionkin puolella. Ei mene allekirjoittaneella jakeluun mikä tuossa on idea ja pitääkö joku tuota oikeasti huvittavana. Jotenkin ala-arvoiseksi tuntuu menevän nää "mainoskikat"TheKraken kirjoitti:Nyt löysin sen pantterin bannerin. Kyllä se tosiaan sama pieru oli.
Eli kiitoksia avusta
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ssulti »
Kerran jos toisenkin kyseisen mainoksen takia on toimistolla kuulokkeet lentäneet roikkumaan kaulaan. Noi "ihanat" flässimainokset, varsinkin tää mtv3-f1, tapaa tärykalvoja halkoa muutenkin. Volumet ihan normaalilla kun iTunesia soittelee, mutta tuo tulee 2-3x volumella...Airbag kirjoitti:Vielä ärsyttävämpi ääni on MTV3:lla se formulabanneri, varsinkin jos sattuu olemaan
äänet kovalla...
Ladon takana on tilaa onneksi näille "uusmediasuunnittelijoille", joiden mielestä hyvä bannermainos on 2-3Mb fläsh 150% volumella ja jollain "hauskalla" efektillä varustettuna. GIF-animaatiot ja staattiset kuvat vielä voi armahtaakkin mainoksina, mutta noita uusmedian kukkasia ei.

SafariBlock kotona ja AdBlock duunissa foxissa (Windows).
MacBook Pro 13" TouchBar 2017
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
No, mutta taitaa pantterimainoksenkin huomioarvot olla aika kovat kun täälläkin siitä puhutaan. Oli ihan pakko itekin käydä katsomassa. Ja alkoikin tekeen mieli pantteria. Niin se vaan menee.. pieruista huolimatta
Kohderyhmäkin taitaa pääsääntösesti olla vähän meitä nuoremmat, ehkä pieruhuumori uppoaa paremmin parkour-ikäsiin.
edit. nyt mun huuto.net piereskelee koko ajan! jopa kun vien hiiren huutonetin omien linkkien päälle! Nyt alkaa kyllä meneen hermot...
eipä tee enää mieli pantteria.
Kohderyhmäkin taitaa pääsääntösesti olla vähän meitä nuoremmat, ehkä pieruhuumori uppoaa paremmin parkour-ikäsiin.
edit. nyt mun huuto.net piereskelee koko ajan! jopa kun vien hiiren huutonetin omien linkkien päälle! Nyt alkaa kyllä meneen hermot...

Lorem ipsum
-
-
-
Viesti Kirjoittaja littlebig »
macbookkini piereskelee!!!
ihan oikeasti repesin kun luin tän topikin eilen ja tänään alkoi macbookkini ääntely.
edit: no löytyihän se fazerin banneri huuto.netin sivuiltakin
ihan oikeasti repesin kun luin tän topikin eilen ja tänään alkoi macbookkini ääntely.
edit: no löytyihän se fazerin banneri huuto.netin sivuiltakin
iPhone 8GB 1.1.4 ja iPod mini 4GB
MacBook Core2Duo 13,3" 2GHz 2GB 80GB ja Imac G4 17" 1,25GHz 768MB 80GB
Perheessä myös iBook G4 14" 1,33GHz 768MB 40GB ja iMac Core2Duo 24" 2,16GHz 3GB 250GB
MacBook Core2Duo 13,3" 2GHz 2GB 80GB ja Imac G4 17" 1,25GHz 768MB 80GB
Perheessä myös iBook G4 14" 1,33GHz 768MB 40GB ja iMac Core2Duo 24" 2,16GHz 3GB 250GB
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Nyt vasta löysin noi pierevät mainokset, mulla kun blokkautuu Safarissa mainokset pois. Firefoxin kautta löyty ja kuulu
http://www.pantteri.fi/ löytyy mm. sketsigeneraattori josta toikin ääni lienee peräisin.
Ja kyllä, mielestäni todella huono "älyn välähdys" mainostoimistolta.![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
http://www.pantteri.fi/ löytyy mm. sketsigeneraattori josta toikin ääni lienee peräisin.
Ja kyllä, mielestäni todella huono "älyn välähdys" mainostoimistolta.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka